  • 31. Data: 2018-02-05 18:50:45
    Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Zapomniałeś dodać że to działa tylko wtedy kiedy w gridzie 70% mocy
    > zainstalowanej to elektrownie zawodowe. Niestety, atomowe i węglowe, oba
    > typy bardzo be. Dlatego je likwidujemy i wtedy opcja rozproszonego OZE
    > plus magazynowanie to jedyne co pozostaje. A magazynowanie w chwilowo
    > nieużywanych autach samo się narzuca. Popatrz tylko jaki procent aut
    > stoi a jaki jedzie w danym momencie doby.

    A jak pojedzie spod domu to już nie jest podpięte do sieci.
    No chyba że opowiadasz jakąś bajkę SF w której dla wszystkich
    starczy miejsc parkingowych i przyłącz do sieci energetycznej.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2018-02-05 19:29:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 5 Feb 2018 18:50:45 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > A jak pojedzie spod domu to już nie jest podpięte do sieci.
    > No chyba że opowiadasz jakąś bajkę SF w której dla wszystkich
    > starczy miejsc parkingowych i przyłącz do sieci energetycznej.

    Typowe auto osobowe jaki procent czasu spędza jadąc?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 33. Data: 2018-02-05 19:49:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-05 o 16:35, Myjk pisze:
    > Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz

    > Kto tak twierdzi, poza tobą?

    > Sam Janusz w poprzednim wątku na PMB ci wykazał na swoim doświadczeniu, że
    > UPS oparty na akumulatorach samochodowych to tylko i wyłącznie strata
    > pieniędzy do omawianego zastosowania.
    Gdzie napisałem że to aku samochodowe? miałem specjalne aku żelowe dla
    ups-ów.

    Albowiem akumulatory rozruchowe nie
    > są przystosowane do podtrzymywania (ciągłego obciążenia, o cyklicznej pracy
    > nie wspomnę), dlatego w samochodach się stosuje akumulatory trakcyjne a nie
    > klasyczne rozruchowe.
    Akurat jest dokładnie odwrotnie.

    Różne źródła podają max sprawność aku na 70%.
    Czyli stosunek energii dostarczonej do odzyskanej z aku.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 34. Data: 2018-02-05 19:54:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-05 o 14:25, Myjk pisze:
    > Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz

    > Nie wiem do czego się odnosiłeś, bo była zacytowana całość mojego postu.
    > Niemniej niepotrzebnie wyrwałeś z kontekstu tylko część pasującą do Twojej
    > teorii ;) bo wyraźnie napisałem, że podstawowym celem instalacji TPW2
    > będzie funkcja UPS -- a UPS ma to do siebie, że działa zawsze (naturalnie w
    Do ups-owej się nie odnosiłem tylko do Twojej radosnej wizji
    "łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w
    drogiej (zamiast prądu sieciowego)."
    że zyski z tego będziesz miał symboliczne. Ale rób jak uważasz.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 35. Data: 2018-02-05 20:06:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > Tutaj jest to oczywiście na znacznie większą skalę, niemniej jednak
    > ładowanie w nocy jak są przeciągi w sieci i wypluwanie tego w szczycie
    > może
    > mieć sens. Naturalnie to pod warunkiem że ktoś ma w samochodzie akumulator
    > 90kWh a zużywa dziennie np. 30kWh na jazdę -- wtedy ~40kWh będzie mógł
    > spokojnie oddać.

    Te pomysły niestety opierają się często na zmuszaniu Elektrowni przez rządy
    lokalne lub stanowe do odkupywania energii od użytkowników po cenach
    detalicznych, co nie jest zbyt fair z punktu widzenia Elektrowni, które
    kupują
    energię w dużych blokach ale po cenach hurtowych.

    To, że cena detaliczna w nocy jest niższa od ceny detalicznej w dzień
    oznacza że przeważnie cena hurtowa w nocy jest też niższa od ceny
    hurtowej w dzień ale nie oznacza że cena hurtowa w dzień jest niższa
    od ceny detalicznej w nocy - Elektrownia traciłaby na tym interesie...

> [...]
    > że ię Tesli do tego czasu dorobię) ;) a przy okazji także wykorzystywać go
    > do łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w
    > drogiej (zamiast prądu sieciowego). Wyszło mi, że to tańsze i sprawniejsze
    > niż np. panele PV. No bo jak się w nocy naładuje, to w dzień działa
    > niezależnie od tego czy słońce jest czy go nie ma, a do tego działa też w
    > nocy jak nie ma prądu w sieci (oraz siłą rzeczy słońca) i potrafi dać
    > nawet
    > do 3kW ciągłe stabilnej mocy (nawet niemałą PC grzejącą dom, czy kuchenkę

    No ale nie planujesz odsprzedawania tego prądu Elektrowni, prawda?
    Tylko na własny użytek aby mniej droższej energii zużyć w dzień, to ma sens.

  • 36. Data: 2018-02-05 20:33:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 5 Feb 2018 19:54:26 +0100, Janusz

    > Do ups-owej się nie odnosiłem tylko do Twojej radosnej wizji "łapania
    > energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w drogiej
    > (zamiast prądu sieciowego)." że zyski z tego będziesz miał symboliczne.
    > Ale rób jak uważasz.

    Nie wiadomo do czego się odnosiłęś, bo nie raczyłeś zacytować. :P Ja to
    chcę kupić jako UPS, a że będzie, to dopiero wykorzystam do innych celów, a
    nie jak sugerujesz głównie do tego. To Tobie się (znowu) ubzdurało że chcę
    na tym mieć jakieś szczególne zyski. Nie chcę. Inna sprawa, że mniej na tym
    stracę niż na PV. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2018-02-05 20:59:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 5 Feb 2018 19:49:16 +0100, Janusz

    > Gdzie napisałem że to aku samochodowe?
    > miałem specjalne aku żelowe dla ups-ów.

    Czemu w takim razie Twoje aku padły pomimo że nie były praktycznie używane
    a akumulatory w samochodach Tesli śmigają już 5 lat (np. po Norwegii)
    codziennie je katują i żyją ze spadkiem pojemności nie więcej niż 10%?

    > Akurat jest dokładnie odwrotnie.

    Pisałem o meleksach. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2018-02-05 21:03:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 5 Feb 2018 13:06:56 -0600, Pszemol

    > No ale nie planujesz odsprzedawania tego prądu Elektrowni, prawda?
    > Tylko na własny użytek aby mniej droższej energii zużyć w dzień, to ma sens.

    Ja chcę na własny użytek -- bo i tak wykorzystam to co będę miał dostępne.
    Poza tym nikt nie oferuje u nas odkupu zmagazynowanej energii sieciowej. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2018-02-06 09:21:26
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 05.02.2018 o 16:35, Myjk pisze:
    > Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz

    > Kto tak twierdzi, poza tobą?
    wszyscy Ci, którzy pokazując wspomniane urządzenia, zatajają realne
    elektryczne parametry. w telefonach czołowy producent deklaruje niski
    spadek pojemności przez 300 ładowań, akceptowalny spadek pojemności
    przez kolejne 300 ładowań - potem dupa. a w elektrykach? albo cisza,
    albo technologia z marsa minimum 6 lat dobrej pracy.

    > Sam Janusz w poprzednim wątku na PMB ci wykazał na swoim doświadczeniu, że
    > UPS oparty na akumulatorach samochodowych to tylko i wyłącznie strata
    > pieniędzy do omawianego zastosowania.
    w czasach świetności ups apc smart sam uczesniczyłem w takich badaniach,
    i wiem że nawet soft próbowali przerabiać ( co się okazało
    niepotrzebne) do takich zastosowań. takich urządzeń w polsce stoi multum
    w kotłowniach.
> [...]
    > nie wspomnę), dlatego w samochodach się stosuje akumulatory trakcyjne a nie
    zaprawdę dowiodłeś słuszności wskazanego pomysłu, modyfikując jedynie
    akumulator? To już niechcesz elektrycznej sciany tesli? chcesz, bo ma
    zajebistą nazwę. ubrań niemakowych też nie założysz?

    > Nie przez pół roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkach
    > pewnie jeszcze mniej wyjdzie z dostępnej mocy
    zapytaj na grupie budowlanej.

    > Poza tym to nie rozwiązuje
    > poruszanego problemu pt. wyrównanie dobowego zużycia prądu w sieci, skoro
    > można sobie potem korzystać kiedy się chce -- i do tego z 20% stratą (a
    > realnie pewnie jeszcze większą jak uwzględnić że nie wiadomo czy
    > wyprodukowany przez PV prąd zostanie spożytkowany czy pójdzie w straty).
    80% mocy możesz odzyskać co do procenta. koniec. Za to przy badaniu
    wpływu na środowisko aut elektrycznych, stosuje sie tą samą zasadę.
    czyli bierzemy prąd z gniazdka a paliwo z dystrybutora. niby fajnie, ale
    zapominamy o tym, ze aby dostarczyć "energii" na 200 tyś km do
    dystrybutora, potrzebujesz zapłacić kilkaset złotych za transport
    cysterną. aby to samo zrobić prądem, płacisz kilanasicie procent strat w
    kablach. To jest właśnie ukrywanie wpływu na środowisko.

    ToMasz

  • 40. Data: 2018-02-06 09:24:08
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 05.02.2018 o 17:53, Myjk pisze:
    > Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.

    > Heh, może ja przestanępisać, bo sam pięknie polemizujesz ze swoimi
    > argumentami. Jak sam widzisz trudno będzie skasować tanią taryfę, bo jak
    > ludziom skasują tanią taryfę, to będą korzystać jak im się podoba i znowu
    > się burdel w szczycie zrobi. Tym bardziej że w lato i tak dziury w nocy
    > zawsze będą bo nikt wtedy przecież domów nie grzeje, a w zimie z kolei nie
    > ma zazwyczaj problemów z produkcją...

    > Wiedziałem że winni będą iluminaci!!!111jeden :P

    nie iluminaci. w tej chwili płacisz w paliwie drugie tyle na akcyzy i
    podatki. bez tego - większość polaków nawet by nie spojżała na
    elektryki. jak KIEROWCY przestaną płacić akcyzę benzynową, to rząd
    przerzucie na NARÓD te same koszty. będziemy płacić wszyscy, ale nieco
    mniej. Iluminaci mogą teraz pisać że ten koszt będzie jeszcze większy.

    ToMasz