  • 31. Data: 2013-02-13 22:40:39
    Temat: Re: Cejrowski - Bezpłatne parkowanie w miastach
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-13 22:22, szufla pisze:

    > Czlowieku ! Powodem dlaczego w takiej Warszawie za chwile podniesie sie
    > ceny i poszerza strefy (po co ?) jest tylko i wylacznie chec zysku i
    > wpierdzielenie wszystkich na sile do komunikacji zbiorowej.

    Szkoda, że tak średnio na temat, ale to standard. Komunikacja miejska
    jest całkiem dobra i warto z niej korzystać - nie trzeba się wszędzie
    pchać samochodem. Jak ktoś mieszka w strefie to wykupi karnet, inna
    sprawa, że jak się mieszka w takich miejscach to trzeba mieć świadomość
    problemów z parkowaniem.

    > Malo tego
    > pada propozycja odplatnosci w weekendy, wtedy urzedy i wiekszosc firm
    > chyba nie pracuje, nie ?

    Nie, większość nie pracuje.

    > Taki banalny przyklad: ciekawe jak beda dojezdzac rodziny np. na spacery
    > do parku lazienkowskiego ? Pewnie nigdy nie byles i nie wiesz co tam sie
    > dzieje.

    Normalnie - tak jak im wygodnie. Te parę groszy za parkowanie w strefie
    to żaden wydatek.

    > Nastepny: moj znajomy, ktory mieszka na ul.Pieknej dostal mozliwosc
    > bezplatnego parkowania (niewielki roczny abonament) w strefie kilku
    > parkometrow od wejscia do kamienicy, wiec zostal zmuszony do sprzedania
    > auta !

    Nikt go do tego nie zmuszał. Myślisz, że rezygnacja ze strefy płatnego
    parkowania by mu poprawiła sytuację? No, ale jak się chce mieszkać
    na Pięknej - można wynająć miejsce na samochód. Stosowane w wielu
    krajach.

    > Tak ogranicza ruch w miescie HGW. Szkoda, ze jej to nie dotyczy :/

    Ojoj, znowu pozamerytoryczne płacze :>

  • 32. Data: 2013-02-13 22:50:19
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    LEPEK wrote:

    > W skrócie: parkingi w miastach nie powinny być płatne, bo opłaty
    > wprowadzono po to, aby było gdzie zaparkować, a nie ma

    Nie. Oplaty wprowadzono po to, zeby czesc zniechecic do parkowania, bo
    dla wszystkich nie ma miejsca.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 33. Data: 2013-02-13 22:54:12
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

> [...]

    > Taki banalny przyklad: ciekawe jak beda dojezdzac rodziny np. na spacery
    > do parku lazienkowskiego ? Pewnie nigdy nie byles i nie wiesz co tam sie

    Tak, masz rację. Mieszkam na przedmieściach Polski B i nie ma pojęcia,
    co się dzieje u Was w Stolicy :/

> [...]
    > auta !
    > Tak ogranicza ruch w miescie HGW. Szkoda, ze jej to nie dotyczy :/

    Jak rozumiem, notorycznie nie było tam miejsca na jego samochód? A jeśli
    znieść strefy, opłaty, abonamenty - miejsce się pojawi?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 34. Data: 2013-02-13 23:06:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Feb 2013, szufla wrote:

> [...]
    > bezplatnego parkowania (niewielki roczny abonament) w strefie kilku
    > parkometrow od wejscia do kamienicy, wiec zostal zmuszony do sprzedania

    Ja w sprawie formalnej - chodzi o to, że strefa obejmowała kilka
    najbliższych parkometrów, czy o to, że była oddalona o kilka
    parkometrów?
    Po prostu implikacja konieczności sprzedania samochodu nie jest
    oczywista.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2013-02-13 23:10:44
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 21:22, uzytkownik pisze:

    > Ktoś, kto będzie zmuszony załatwić sprawę to i tak zaparkuje i będzie
    > parkował tyle czasu ile jest mu potrzebne.

    NIE. Jeśli nie będzie miejsca, to nie zaparkuje. A jeśli zaparkuje, to
    po odbiór samochodu zgłosi się na przedmieścia zmuszony opłacić [słone]
    koszty parkowania i holowania. To jest trochę tak, jak z przekraczaniem
    prędkości - w Warszawie jakoś nikt nie ma oporów jechać 110/50 albo
    parkować na przystanku autobusowym. A w takim Berlinie, Paryżu, Lyonie,
    Amsterdamie, czy Pradze tego nasi rodacy nie robią. Czemu? Bo jako
    zabronione jest zagrożone dotkliwą karą. I to działa :)

    > Poza tym
    > samo parkowanie w strefach płatnych jest wydłużane w sposób sztuczny. Petent
    > zamiast zaparkować, wysiąć spokojnie z auta, załatwić sprawę jak najszybciej
    > i jak najszybciej odjechać to będzie krążył w koło urzędu kilka razy
    > szukając miejsca, w którym będzie mógł zaparkować nieuiszczając opłaty. W
    > ten sposób tworzą się na drogach korki na skutek sztucznie zwiększonego
    > ruchu, a wszystko tylko przez zachłanność i debilizm rad i urzędników.

    Ta, jasne. Strefa ma kilka kilometrów kwadratowych jeden cwaniak będzie
    sztucznie generował ruch w poszukiwaniu darmowego parkingu... I nie
    znajdzie (bo niby gdzie?). I to wina zachłannych urzędników, a nie
    debilizmu cwaniaka.
    A poza tym - gdyby znieść opłaty, to 'cwaniak' zaparkowałby przed
    urzędem? NIE, bo wszystkie miejsca byłyby zajęte przez urzędników
    przyjeżdżających do pracy samochodami.

    > Jak już nawet ktoś będzie zmuszony do zaparkowania w miejscu płatnym to
    > traci kilka-kilkanaście minut tylko po to, żeby zdobyć kartę parkingową,
    > wypełnić ją lub wykupić bilet z parkomatu, a nierzadko jeszcze pobrać
    > pieniądze z bankomatu czy je rozmienić, aby móc uiścić opłatę.

    WTF? Kilkanaście minut? Mi to zajmuje może dwie minuty, jak nie mam
    drobnych (centrum to takie miejsce, gdzie co krok jest kiosk, sklep,
    bankomat, za parkowanie można zapłacić przez net, SMS). Piętrzysz trudności.

    > Poza tym
    > opłaty za parkowanie zmuszają ludzi do parkowania między blokami na
    > parkingach przeznaczonych dla mieszkańców, przez co robią się zgrzyty, bo
    > mieszkańcy nie mają gdzie parkować.

    Nie 'zmuszają' tylko dają wybór: płacisz i szukasz miejsca legalnie,
    albo parkujesz na czyimś prywatnym terenie.

> [...]
    > wjeżdzające i wyjeżdzające z takich parkingów czy osiedli utrudniają ruch na
    > publicznych drogach. Sam mam tego przykład jak jeżdzę do szkoły muzycznej w
    > centrum miasta po dzieciaka. Przejazd odcinka drogi 300m zajmuje nierzadko
    > 40 minut, bo na tym odcinku jest kilka takich bram, przed którymi bez
    > przerwy zatrzymują się samochody, a ich kierowcy łaskawie czakają na
    > otwarcie się bramy tamując ruch. Większość jest mieszkańcami danej wspólnoty
    > mieszkaniowej (blokowiska), a inni zaś liczą na wjazd na płatny parking lub

    Tak, grodzenie osiedli, bloków, budynków to też jest problem naszych
    centrów (i nie tylko centrów). Tylko zauważ - gdyby świadomość
    pozostałych użytkowników dróg nie pozwalała im na wjazd i parkowanie za
    znakiem 'zakaz ruchu - nie dotyczy mieszkańców ul. xxx / xxx', to te
    szlabany w dużej części byłyby zbędne. Ale kogo stać na wrzucenie 0,50
    do parkomatu, nie?

    Pozdr,

  • 36. Data: 2013-02-13 23:39:06
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Szkoda, że tak średnio na temat, ale to standard. Komunikacja miejska
    > jest całkiem dobra i warto z niej korzystać - nie trzeba się wszędzie
    > pchać samochodem.

    Jak jest dla ciebie dobra to korzystaj i sie nie pchaj. Jak widac na ulicach ludzie
    maja inne zdanie.

    > Jak ktoś mieszka w strefie to wykupi karnet, inna

    Obecnie: "Rejon obowiązywania abonamentu określa się przez podanie do 8 numerów
    najbliższych parkomatów "

    > sprawa, że jak się mieszka w takich miejscach to trzeba mieć świadomość
    > problemów z parkowaniem.

    Wez sie ogarnij, wiesz kto to jest filozof ?

    > Nie, większość nie pracuje.

    Brawo.

    > Normalnie - tak jak im wygodnie. Te parę groszy za parkowanie w strefie
    > to żaden wydatek.

    Nie jest wygodnie autobusem z wozkiem i dziecmi. Wygodnie jest samochodem.
    Ten wydatek moze byc dla jednych zaden, dla innych znaczny, zwlaszcza, ze oplaty
    zaraz
    pojda w gore.

    > Nikt go do tego nie zmuszał. Myślisz, że rezygnacja ze strefy płatnego
    > parkowania by mu poprawiła sytuację?

    Tak poprawilaby, nawet wystarczyloby znacznie powiekszyc strefe w ramach abonamentu
    wtedy szukac miejsca dalej.
    Wlasnie o to mieszkancy maja pretensje. Mieszkalem w scislym centrum na
    Marszalkowskiej 22lata, wiec mi tu nie pier...

    >No, ale jak się chce mieszkać
    > na Pięknej - można wynająć miejsce na samochód. Stosowane w wielu
    > krajach.
    > Ojoj, znowu pozamerytoryczne płacze :>

    To, ze chce tam mieszkac, a powodow jest kilka to nie znaczy, ze miasto poprzez
    debilne przepisy probuje utrudnic mu posiadanie auta.
    Tak wiec ojojoj, znowu pierdolisz jak potluczony, nic sienie zmienilo.

    sz.

  • 37. Data: 2013-02-13 23:40:19
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Jak rozumiem, notorycznie nie było tam miejsca na jego samochód? A jeśli znieść
    > strefy, opłaty, abonamenty - miejsce się pojawi?

    post wyzej.

    sz.

  • 38. Data: 2013-02-14 00:04:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl>

    > Żeby ktoś, kto idzie coś załatwić, kupić, odwiedzić itp. miał gdzie
    > stanąć.

    To trzeba wolnego miejsca a nie rotacji.

> [...]
    > dla klientów i petentów. Uprzedzając - tak, klienci i petenci są ważniejsi
    > od pracowników, bo to właśnie dla nich są urzędy, sklepy i zakłady

    Raczej odwrotnie, ale generalnie nie da się powiedzieć by ktoś był
    ważniejszy.

    > Skoro nie wiesz, czy tam są urzędy, to skąd ten śmiały wniosek, że każdy
    > ma parking dla petentów?

    Bo tak się organizuje urzędy. Każdy ma, kwestia jak daleko.

    > Z resztą nie wiem, jak tam u was w Katowicach, ale w Trójmieście niestety
    > urzędy najczęściej nie mają takich.

    To musicie to zmienić. Rotacja nie pomoże.

    > A poza urzędami w centrum są jeszcze sklepy, usługi itp.

    ...i fontanny.

  • 39. Data: 2013-02-14 07:37:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2013 00:04:23 +0100, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl>
    > To trzeba wolnego miejsca a nie rotacji.

    A wolnego miejsca nie ma, wiec trzeba skrocic ilosc chetnych i czas postoju

    > Raczej odwrotnie, ale generalnie nie da się powiedzieć by ktoś był
    > ważniejszy.

    > Bo tak się organizuje urzędy. Każdy ma, kwestia jak daleko.

    Naiwny. Ma ... dwa miejsca dla inwalidow. Samochodow przybywa, a urzedy
    stoja tam gdzie stoja, czesto od ponad 50 lat. A urzednicy wyprzedaja
    okoliczne place albo organizuja sciezki rowerowe, albo wlaczaja 1 kierunek
    ruchu :-)

    Ale nie zawsze
    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/664013,wrocla
    w-oto-kto-na-parkingu-zajmuje-miejsca-dla,id,t.html

    Rownouprawnienie, a co :-)

    J.

  • 40. Data: 2013-02-14 07:45:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2013 14:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Chcesz powiedzieć, że pracownicy parkują w strefie samochody na cały dzień?
    > To chyba trochę droga przyjemność...

    Biurowiec tez jest drogi, widac pracuja w nim ludzie ktorzy dobrze
    zarabiaja :-)

    Zreszta biurowiec duzy, a parking maly, na pewno czesc pracownikow lepiej
    zarabia - i teraz sie oburzaja na wysokie oplaty ... ale placa :-)

    J.