  • Data: 2022-05-19 20:58:18
    Temat: Re: Centrale telefoniczne
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 May 2022 13:00:17 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    ystyka.htm

    > Przeież z tego jasno widać, że roczny przyrost był na poziomie 100 tysięcy
    > numerów. Co oznacza jednoprocentową szansę zainstalowanie linii u osoby
    > oczekującej. A inaczej, z dokładnością do błędu statystycznego, że "nikt
    > żadnych telefonów nie instalował".

    Niby tak, ale zauwaz, ze w 1980 bylo 1.9mln linii, a w 1989 3.1mln.

    Jaruzelski byl wiec lepszy niz poprzednie lata PRL i o zahamowaniu
    raczej nie bylo mowy.

    Jak jeszcze dodasz, ze wsi prawie nie telefonizowano, to szanse
    mieszczucha rosly.

    W moim liceum chyba wszyscy mieli juz telefon.
    Ale byc moze ich rodzice 20 lat czekali :-)

    > Ale już "spółka', a nie "przedsiębiorstwo państwowe".

    spolka skarbu panstwa brzmi jak "przedsiebiorstwo panstwowe".

    A dzis patrz ... Orlen, Lotos, Pge, Pgnig i co tam jeszcze PiS
    wymienia :-)

    > No tak. Za komuny kawa i bombinierka pewnie nie wystarczała, ale jeśli się
    > podarowało talon na samochód, to szansa na telefon mogła urosnąć z jednego
    > do stu procent.

    Jak miales dostep do talonow na samochody, to telefon miales
    zainstalowany po sluzbowej linii :-)

    No chyba, ze sekretarka sekretarza ... to moze i mogla sobie zalatwic
    tak telefon.

    Co nie zmienia faktu, ze niektore osiedla telefonizowano planowo.
    I wszyscy chetni dostawali telefon.

    > Pomijając absurd takiej darowizny, wartość działki to już nie "drobny datek".

    Wtedy dzialki tez mogly byc niedrogie.
    A przeciez samorzad dzialki nie kupil, tylko tez dostal za darmo, z
    całą miejscowoscią.

    Wiec jako obywatel życzysz sobie dofinansowania spólki skarbu panstwa
    wartoscią działki ... czy zyczysz sobie życ bez telefonu ? :-)

    A potem rzad TP sprzedał, i Franca zyskala prawo podnoszenia ci oplat
    :-)

    Aczkolwiek patrzac na ceny akcji, to FT chyba kiepski interes zrobila,
    tylko nie wiadomo ile pieniedzy przeniosla "pod stolem".

    J.