  • Data: 2015-01-24 23:26:15
    Temat: Re: Ceny modułów WiFi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek napisał:

    > Regulamin Virgin:
    > § 9. Zobowiązania Abonenta
    > 1. Abonent zobowiązuje się do:
    > [...]
    > f) do nieużywania Karty SIM/USIM w rozwiązaniach telemetrycznych;
    >
    > Czyli podobnie jak klucz.net. Ciekawe dlaczego i czy faktycznie
    > blokują karty za łamanie tego punktu regulaminu (i jak to wykrywają).

    Dlaczego, to chyba jasne -- żeby zarobić na "abonamentach telemetrycznych",
    na ogół droższych. W swoim czasie używałem sporo prepaidów Simplusa do
    zastosowań telemetrycznych. Najśmieszniejsze było to, że nadawały one
    SMS-y same będąc w Australii albo w Nowej Zelandii. Wtedy jeszcze prepaidy
    w ogóle nie miały rozmów w roamingu, ale SMS dało się wysłać przez sieci
    zagraniczne, i to w dodatku w takiej samej cenie, jak z kraju. A na dźwięk
    słowa "telemetria" operatorzy robili wielkie oczy.

    W regulaminach często stoi jeszcze, że nie wolno udostępniać połączenia
    internetowego z urządzenia, w którym jest karta SIM na inne urządzenie.
    Na przykład ze smartfona przez WiFi na laptopa. Więc powinienem przełożyć
    kartę do modemu USB i włożyć go w komputer -- wtedy będę w porządku. No ale
    czy ten komputer realizuje "rozwiązania telemetryczne"? -- konia z rzędem
    temu, co potrafi z czystym sumieniem to orzec. Mogę też nie mieć modemu
    USB, a używać tego, który jest w telefonie. Nie w smartfonie, tylko
    w oldskulowym aparacie przeznaczonym do łączenia z komputerem przez RS232,
    irda, USB lub Bluetooth. Też mi przecież wolno. A tu akurat operator
    w ogóle nie może powiedzieć "panie to karta do dzwonienia jest, a nie do
    jakichś modemów". Jakiego aparatu się aktualnie używa, to akurat operatr
    wie dobrze, stwierdza to po IMEI. I rzeczywiście to robi -- w panelu
    administracyjnym Play widać nawet zdjęcie mojej komórki, gdy tylko się
    tam zaloguje.

    W praktycę więc, jeśli taką komórkę przypnę kablem rs232 do swojego
    "rozwiązania telemetrycznego", coś tam przez nią od czasu do czasu śmajtnę
    via GPRS, a jeszcze będę na nią i z niej dzwonił (też przez AT w rs232),
    to nikt nie będzie w stnie wykryć o co chodzi. Oczywiście mam na myśli
    rozwiązanie amatorskie, a nie rozłożysty system, który korzysta z tysiąca
    kart Virgin czy podobnych.

    --
    Jarek