  • 21. Data: 2003-07-04 06:02:07
    Temat: Re: Chello,czy Neostrada.
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 8 "Grzegorz N." wrote:

    > Chodzi mi o realne porównanie użytkowania. Czy warto dopłącić do Neostrady
    > ,czy skorzystać z oferty telewizji kablowej? Bardzo proszę o Wasze opinie.

    Osobiście gdybym musiał, wybrałbym Neo+ a najlepiej iDSLa bo w Chello są
    większe "restrykcje". Wybór w sumie zależy od _konkretnych_ potrzeb i
    oczekiwań a Twoje mogą być albo nawet są zupełnie inne niż np. moje.

    > Jutro chciałbym, zdecydować,bo dosyć mam juz SDI.

    No ja bym IMO jeszcze chyba pozostał na SDI, ma ono swoje
    niezaprzeczalne zalety.

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.2.1, OE-QuoteFix,

  • 22. Data: 2003-07-04 06:02:56
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Wed, 2 Jul 2003 22:48:21 +0000 (UTC)
    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> naskrobał(a):

    > Ty też zakładasz, że prywatna sieć w domu to większe wysycenie łacza.
    > Sieć: router z własnym małym proxy i NAT, AP do WiFi, pecet, notebook.

    nie, zle mnie zrozumiales
    wola dwoch klientow a nie jednego glownie dlatego ze wiecej dostana
    kasy :-) a przy okazji odpada im ewentualny problem z dochodzeniem
    czy ten podzial zrobiony jest wewnatrz lokalu czy nie
    Moim zdaniem to troche bzdura ze oczekuja dodatkowych 100% oplaty
    za dodatkowy komp, no ale bywa..
    Dlatego nie mam chello :P

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 23. Data: 2003-07-04 06:03:08
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Thu, 3 Jul 2003 10:19:49 +0000 (UTC)
    "Anshar" <a...@U...lexx.eu.org> naskrobał(a):

    > Wszedzie o tym limicie trabia, dziwne ze nie slyszales... Jak mialem
    > Chello raz niechcacy przekroczylem limit o 1Gb i za kary transfer
    > spadl mi do ok.30kbps, taka predkosc to masakra, mialem ja przez
    > tydzien. Odechcialo mi sie nawet przegladac strony... :)

    bo oni chyba jeszcze cos robia (zmieniaja drastycznie mtu??) oprocz
    przyciecia transferu
    jest duuuzy problem z odebraniem maila z jakimkolwiek zalacznikiem
    a przeciez na takim modemie to owszem, sporo trwa, ale w koncu odbierzesz

    Sierp

  • 24. Data: 2003-07-05 08:05:37
    Od: "Maciej Muran" <t...@a...pl>

    Anshar napisał[a]:

> [...]
    > do ok.30kbps, taka predkosc to masakra, mialem ja przez tydzien.
    > Odechcialo mi sie nawet przegladac strony... :)

    Bo trzeba było zrobić lekką awanturę.
    Same broadcasty w sieci chello.pl to ruch rzędu 1,5 GB na miesiąc.
    I wiem, że serwis przymyka w związku z tym oko na limit...
    Kilka miesięcy temu przekroczyłem limit o prawie 2GB i nic się nie stało.
    Co nie zmienia faktu, że to durne ograniczenie - jakoś inne sieci sobie
    radzą!

    --
    M.M.
    System UpTime: 0 days, 0 hours, 49 minutes and 30 seconds

  • 25. Data: 2003-07-05 08:06:13
    Od: "dynio" <t...@a...eu.org>

    ..
    > moze to ci pomoze
    > http://sierp.net/isp.htm

    ale on pyta o IAP a nie ISP
    d.

  • 26. Data: 2003-07-05 11:47:04
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Sat, 5 Jul 2003 08:06:13 +0000 (UTC)
    "dynio" <t...@a...eu.org> naskrobał(a):

    > ale on pyta o IAP a nie ISP

    i?
    widziales plik? jak dla mnie pasuje do pytania

    Sierp

  • 27. Data: 2003-07-05 12:14:08
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> wrote:
    > nie, zle mnie zrozumiales
    > wola dwoch klientow a nie jednego glownie dlatego ze wiecej dostana
    > kasy :-)

    Jakich dwóch klientów? Bo zacząłeś o nich ("wychodzili z zalozenia"),
    ale już nie wiem, o kogo Ci chodzi.

    Bo chyba żaden rozsądny człowiek nie wykupi drugiego łącza od Chello
    do domu tylko po to, żeby móc mieć w sieci dwa komputery. Z jednego
    gospodarstwa domowego IMO nie ma szans zrobić dwóch klientów.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 28. Data: 2003-07-07 18:44:16
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 5 Grzegorz Podsiadło wrote:

    > Nigdy nie słyszałem żeby chello było zainteresowane pilnowaniem tego
    > punktu regulaminu - limit wystarcza.

    Zapewniem Cię, że jest.

  • 29. Data: 2003-07-08 08:55:06
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Sat, 5 Jul 2003 12:14:08 +0000 (UTC)
    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> naskrobał(a):

    > Jakich dwóch klientów? Bo zacząłeś o nich ("wychodzili z zalozenia"),
    > ale już nie wiem, o kogo Ci chodzi.

    musialem przeczytac watek jeszcze raz aby sobie przypomniec ;-)
    otoz wola dwoch oddzielnych klientow (dwa mieszkania) niz jednego
    ktory podzieli na siebie i sasiada
    Przynajmniej tak zrozumialem twoje
    "nie oznacza (...) czerpania korzyści z tego ze szkodą dla Chello
    (czytaj: udostępnienie internetu sąsiadowi powoduje, że sąsiad nie
    kupi łącza od Chello)"

    > Bo chyba żaden rozsądny człowiek nie wykupi drugiego łącza od Chello
    > do domu tylko po to, żeby móc mieć w sieci dwa komputery. Z jednego
    > gospodarstwa domowego IMO nie ma szans zrobić dwóch klientów.

    zgadzam sie w 100% - ja tez jakbym mial chello bez problemow sumienia
    podzielilbym je na moje komputery w domu - obciazenie jakie
    zwykle generuje i tak jest bardzo male

    Sierp

  • 30. Data: 2003-07-08 09:44:40
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

> [...]
    > "nie oznacza (...) czerpania korzyści z tego ze szkodą dla Chello
    > (czytaj: udostępnienie internetu sąsiadowi powoduje, że sąsiad nie

    A. To źle. :) Stawianie sieci w obrębie mieszkania nie oznacza
    czerpania korzyści ze szkodą dla Chello. Szkodą dla Chello by
    było udostępnienie internetu sąsiadowi, co powoduje, że sąsiad
    nie kupi łącza od Chello.

    > zgadzam sie w 100% - ja tez jakbym mial chello bez problemow sumienia
    > podzielilbym je na moje komputery w domu - obciazenie jakie
    > zwykle generuje i tak jest bardzo male

    Acz zwrócono mi uwagę, że w mieszkaniach, które są wynajmowane
    przez czterech studentów, zrobienie takiej sieci mogłoby zwiększyć
    obciążenie. Choć z drugiej strony, jakby mieli tylko jeden komputer
    podpięty do internetu, to tak samo bardzo by go obciążali, jak
    cztery oddzielne.