    From: "tg" <a...@b...cpl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ciche dyski do raida, czy 5k rpm ma sens?
    Date: Wed, 17 Jun 2009 14:40:57 +0100

    "Lisciasty" <l...@g...com> wrote in message
    news:64746197-3ddc-42af-bdb9-024b70c9ddcc@b9g2000yqm
    .googlegroups.com...
    >Myślałem o raid0, 2 dyski, do tego znalazłem taki wyciszacz,
    >zastanawiam się czy nie kupić i to by załatwiło sprawę hałasu:

    mam 3 samsungi f1 HD103UJ mniej niz 1m od siebie i dyskow
    nie slychac - nawet po zatrzymaniu wszystkich wentylatorow

    jezeli w "srednio wymagajacej pracy projektowej" zawiera sie
    obrobka kilkuset megabajtowych plikow to raid ma jakis sens

    jezeli nie - dorzuc ramu a windows sobie pokeszuje co trzeba i
    zyskasz na tym znacznie wiecej - raid 0 nie zmieni ci czasow
    dostepu a jedynie podniesie maksymalne transfery

    generalnie (nie dotyczy raptorow ;)) dyski o wiekszej pojemnosci
    sa szybsze niz te o mniejszej, wiec zamiast ladowac sie w raid 0
    z malymi dyskami 5000 *prawdopodobnie* duzo lepiej byloby wrzucic
    jeden duzy dysk 7200

    do raidu 0 wypadaloby tez miec upsa i przemyslany system backupow
    (to oczywiscie zawsze wypada miec) zwlaszcza jezeli chcesz robic
    stripping miedzy wiecej niz dwa dyski