    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ciekawostka audiofilska znaleziona w sieci
    Date: Fri, 17 Jan 2020 10:57:15 +0000 (UTC)

    Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> wrote:

    > Jedyne co przychodzi mi do głowy to generowanie przez stary telefon
    > melodyjki MIDI z jakąś specyficzną częstotliwością próbkowania która
    > wchodziła w interferencję z próbkowaniem przy nagrywaniu audio.
    > Może ktoś ma inną teorię ?

    Tam są wzmacniacze klasy D, prawdopodobnie bez filtracji (filtrację robi
    jedynie cewka głośnika). Może głośnik oprócz częstotliwości akustycznej
    emituje też ultradźwięki. Ucho sobie wytnie, kiepski mikrofon też, ale
    dobry mikrofon nie.

    Tak strzelam.

    Jak masz jeszcze ten telefon to spróbuj podpiąć dobry mikrofon do
    oscyloskopu i zobacz widmo. Albo wręcz podłącz się oscyloskopem do wyjścia
    głośnikowego (albo gniazda słuchawkowego, jeśli posiada i jeśli umie grać
    przez nie midi, może być podobnie) :)