    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 12 Mar 2018 02:48:26 -0700 (PDT)
    <1...@g...com>
    <9...@4...net>
    <2...@g...com>
    <5aa64587$0$31355$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Cienizna Zachodu
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 18:16:56 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > No i o tym pisze - to czemu sie przyznawac.
    > I w zasadzie do czego ? :-)

    Domyślam się że sprawa się rypła, może na regularnym audycie ktoś był za dociekliwy,
    może któryś klient przysłał swojego inspektora nieuwikłanego w lokalne układy, nie
    wiem. Może oni wcale sami się nie przyznali, może mleko się rozlało i po prostu firma
    wydała oświadczenie, na wypadek sprawy w sądzie karnym, żeby uniknąć zarzutów o brak
    współpracy, utrudnianie śledztwa, zacieranie dowodów itd.

    > A moze komus zalezy na obnizeniu kursu akcji ? :-)

    To było pod koniec 2017. Nie miało to żadnego istotnego wpływu na kurs akcji tej
    firmy o której mowa. Skokowy spadek 1368 na 805 yenów, a potem powrót do normy.
    Takiego Kobe to nie przewróci. Wcześniej akcja leciała w dół pomału przezz cały 2015
    z 2360 do 790 i dali radę.

> [...]
    > sklepu, a badania zrobic nieco pozniej, a teraz ten wredny komputer po
    > pol godziny piszczy, ze wyniki nie wprowadzone.
    >
    > Ale ... zaloze sie, ze dawniej sie zdarzalo, ze np jak sie kolejka
    > przedluzyla, to pani wpisywala z sufitu.
    > Teraz jednak czesciej jest na stanowisku i badania robi.
    >
    > Moze akurat piecowy nie byl u lekarza czy na kacu, i drut byl dobry,
    > wiec to niczemu nie szkodzilo :-)
    > Zazwyczaj byl dobry.

    > No ale statek jest na eksport.
    > Klient nie wymaga odpowiednich gatunkow stali w zamowieniu ?

    Zależy jaki klient. Zasadniczno klient wymaga iluś tam lat życia statku.

    > A projekt koreanski, czy klient tez dostarcza ?

    Poza nielicznymi wyjątkami armatorzy nie mają biur konstrukcyjnych.