    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
    Date: Tue, 14 Jan 2020 01:17:22 +0100

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" s...@4...com

    > Mam oba modele, XT gen1 ma niezbyt wielki boost przy ładowaniu
    > systemu, ale XT gen2 już w granicach 30%, co staje się opłacalne.

    Mnie raczej zależy na szybkich zapisach masy małych plików...

    > Intel Optane H10 M.2 ma do 32 GiB cache(Optane) i do 1024 GiB QLC
    > Flash(kontroler SM2263), to ciekawa konstrukcja, ale cena z kosmosu.
    > https://pclab.pl/news80339.html

    - śmiesznie małe TBW
    - transfery niskie jak na SSD
    (na czym to pełza? na 4 liniach PCIe 3.0?)
    - IOPSpów wreszcie dużo
    - cena wygląda nieźle

    > Nową Victorią go możesz pokonać bez utraty danych:
    > https://files.hddguru.com/download/Software/Victoria
    %20For%20Windows/

    Utraciłem kilka RAWek (zdjęć) -- bardzo ważnych, czyli kilkakrotnie
    zbakapowanych... ;) Jak nie utracić czegoś, co nie daje się odczytać?
    (pliki nieważne nie są bakapowane)

    Z dyskiem jest problem taki, że soft Seagate uważa
    sektor za zdrowy, choć ów sektor nie jest zdrowy...
    W temperaturze 40°C jest OK, ale gdy dysk rozgrzeje
    się do 55°C -- niekoniecznie...

    Na razie katuję ów dysk -- zobaczę, co z tego wyniknie.
    Sektory ze zdjęciami zostały wyłączone, ale są jeszcze
    inne, których chyba Seagate nie chce uznać za złe...

    HDTune wykazuje -- IMO świetny program pomimo dziesiątków lat życia...

    Laptop pracuje teraz z dawnym swym dyskiem -- błękitnym WDC 250 GB.
    Zamierzam odzyskać Seagate 500 GB, postawić tam 32W10 od nowa,
    zaktualizować i coś użytecznego dorzucić, sklonować tę partycję
    ze 2 razy i dorzucić kilka partycji z chodzącym WXP...

    Obaczę, co z tego wyniknie...

    -==-

    Akumulator ma 6 ogniw połączonych szeregowo-równolegle.
    Są szeregowo połączone 3 parki ogniw połączonych równolegle:
    ___ ___ ___
    .-[t__]-. .-[___]-. .-[___]-.
    -| ___ |-| ___ |-| ___ |-
    '-[___]-' '-[___]-' '-[___]-'
    1.4 V 1.6 V 0.3 V

    Na jednym z ogniw zewnętrznej parki jest termometr -- jak mniemam.

    Na parce z termometrem było 1.4 V, na środkowej -- 1.6 V
    a na pozostałej -- kilkaset mV, więc rozciąłem tę parkę,
    ale lepszy z tej parki nie ma zbyt wiele a całość bez
    najgorszego ogniwa jest taka, jaką była z tym ogniwem...

    Albo trzeba zmienić akumulator na zdrowszy,
    albo zadowolić się laptopem bez akumulatora.

    Na akumulatorze jest napisane 11.1 V -- więc trochę ;) do
    szczęścia brakuje, skoro na dwóch zdrowszych parkach razem
    wziętych mam w sumie raptem 3 V...

    https://swiatbaterii.pl/baterie-do-laptopow-fujitsu-
    siemens/221-bateria-green-cell-do-laptopow-fujitsu-s
    iemens-esprimo-v5515-v5535-v5555-v6555.html
    84 pln za (jak mniemam) 2.2 Ah

    https://allegro.pl/oferta/bateria-akumulator-fujitsu
    -siemens-esprimo-v6515-7256832683 59,70 pln za 4.4 Ah, ale 10.8 V
    https://allegro.pl/oferta/akumulator-do-fujitsu-siem
    ens-esprimo-mobile-v6515-7929473026 69,84 jw.

    Już ponad 4 dychy wpakowałem w ten laptop latem 2018 r. -- w 2 x 2 GiB DDR2...
    Teraz kolejne 6 dych?... Może warto?... Obaczę, czy W10 zdołam zainstalować...
    I jak szybko ;) to będzie fruwało...

    Netbook z atomowym napędem nie jest pewny -- czasami ;) nie włącza się
    z nieznanej mi przyczyny; Acer ma 3 lata; więc warto mieć coś w zapasie
    na wszelki wypadek -- albo reanimować F-S, albo kupić jakąś nówkę...

    - najnowszy i5/i7 nieoszczędnościowy
    (najlepiej bez własnej grafiki)
    - grafika z własną RAMką
    - FullHD dobrej matrycy >15"
    - 8 GIB
    (dorzuciłbym 8 z Acera, gdzie bym wrzucił 16 GiB, by mieć 4 GiB + 16 GiB;
    po jakimś czasie wywaliłbym (chyba do śmietnika) z Acera 4 GIB i miałbym
    2x8, zaś do tego nowego dokupiłbym 16 GiB, by mieć 2 x 16 GiB)
    - bez HDD i bez SSD lub choćby bez SSD
    (bym mógł wstawić to, co uznam za dobre/stosowne)

    Problem w tym, że mi brakuje środków ;) na takie zakupy.
    Gdyby Asus Max nie padł -- mógłbym qpić laptop...

    > Sejmu nie oglądam, zamiast polecam to(prawdziwy skarb,
    > zastanawiam się, czy nie zripować, bo może zniknąć):

    > https://www.youtube.com/channel/UCvaa77JSptM-TR_mtBL
    EGGQ

    Czym ripujesz? Ja używam (z różnym skutkiem) dwóch:
    - Free Download Manager
    - VDownloader

    --