  • 1. Data: 2013-04-14 18:42:29
    Temat: Co a wal na lozyskach?
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Witam

    Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
    Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w
    czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?

    Wiem ze silnik wkaldany w XT jest takowym, rowniez honda XR podobno, lacznie
    z lozyskami na walkach.
    A cos z suzuki? Albo innej marki?

    Zalozenia wykluczaja raczej scigi i inne wysokoobrotowe konstrukcje.

    pzdr
    Tmek

  • 2. Data: 2013-04-15 08:47:10
    Temat: Re: Co a wal na lozyskach?
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2013-04-14 18:42, Tmek pisze:
> [...]
    > z lozyskami na walkach.
    > A cos z suzuki? Albo innej marki?
    >
    > Zalozenia wykluczaja raczej scigi i inne wysokoobrotowe konstrukcje.

    Stare boksery BMW i ruskie pochodne z wyłączeniem Dniepra.

    Tomek

  • 3. Data: 2013-04-15 09:30:37
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-04-15 08:47, Monster pisze:

    > Stare boksery BMW i ruskie pochodne z wyłączeniem Dniepra.

    Praktycznie wszystkie single japonskie sa na lozyskach. V2 rowniez.
    Powietrzniaki Suzuki GSX maja lozyska ale spawany wal i ich remont jest
    klopotliwy. Ale za to wytrzymuja po kilkaset kkm wiec to problem niemal
    nieistniejacy. Jesli chce sie pogrzebac dla sportu to polecam jednak
    single. W tej klasie najlepsze sa Yamahy SR/XT ze wzgledu na
    bezproblemowy dostep do czesci (www.kedo.de). Z innymi juz bywa roznie i
    na ogol skazanym sie jest na zakup czesci OEM z ktorymi bywa roznie
    (dostepnosc i ceny).

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 4. Data: 2013-04-15 12:14:35
    Od: zarafiq <d...@g...com>

    On Sunday, 14 April 2013 17:42:29 UTC+1, Tmek wrote:
> [...]
    > Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w
    > czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?

    Pozwolę sobie zapytać nie w temacie wątku.
    Dlaczego dla Twoich potrzeb łożyska są lepsze niż panewki?
    Dobrze zgaduję, że jak się zatrze łożysko to wystarczy
    wymienić łożysko i jest cacy, a jak się zatrze panewka
    to niszczy się wszystko dookoła? Czy może chodzi o dostępność
    łożysk/panewek o odpowiednich wymiarach?

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 5. Data: 2013-04-15 17:02:44
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "zarafiq" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    to niszczy się wszystko dookoła? Czy może chodzi o dostępność
    łożysk/panewek o odpowiednich wymiarach?

    Opcja 1.
    Panewki w moto to niezbyt wdzieczny temat. Poza tym wiecej zabawy, wieksze
    koszty, szlify i niekoniecznie cos z tego wyjdzie.
    Lozyska zwyczajenie wymieniasz i kreci dalej.

    pozdro

  • 6. Data: 2013-04-15 17:57:11
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostep do czesci (www.kedo.de). Z innymi juz bywa roznie i na ogol
    > skazanym sie jest na zakup czesci OEM z ktorymi bywa roznie (dostepnosc i

    Dzieki za linka, nie znalem. Ciekawe rzeczy maja w jednym miejscu.
    Z silnikiem xt zzyty jestem podwojnie. Sa faktycznie bezproblemowe i nigdy
    nie musialem nic powazniejszego w nich robic.

    Ogladalem juz xs 400. Na zywo troche male, w stanie czesto duzo przeszly,
    upodobnione do skarbonek.
    Xs 650 fajne, wieksze w cenie dwoch 400, zadkie.

    Jak teraz patrze SR500 buda z xs, silnik prawie xt wiec wydaje sie to
    zgrabnym polaczeniem.
    Mega zadkie u nas. Ale fajne.

    Tmek

  • 7. Data: 2013-04-15 23:50:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-04-15, zarafiq <d...@g...com> wrote:

> [...]
    > to niszczy się wszystko dookoła? Czy może chodzi o dostępność
    > łożysk/panewek o odpowiednich wymiarach?

    Pewnie wlasnie o to chodzi. Tyle, ze to zludne jest - boczne lozyska glowne
    faktycznie kupisz za grosze i wymienisz sam za pomoca srubokreta i mlotka
    ale tych w srodku czy lozyska stopy korbowodu juz tak latwo nie wymienisz.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2013-04-16 11:48:38
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-04-15 23:50, AZ pisze:

> [...]
    > ale tych w srodku czy lozyska stopy korbowodu juz tak latwo nie wymienisz.

    Sa zaklady ktore bez problemu to ogarniaja za rozsadne pieniadze,
    zwlaszcza w singlach.

  • 9. Data: 2013-04-16 11:51:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-04-16, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > Sa zaklady ktore bez problemu to ogarniaja za rozsadne pieniadze,
    > zwlaszcza w singlach.

    No to tak, ale tego w garazu nie zrobisz wiec i tak trzeba gdzies wiezc i tak.
    Ja tam w wuesce robilem to za piec dych u lokalnego speca starej daty :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200