    From: a...@p...com
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Co kupić?
    Date: Mon, 07 Mar 2022 22:42:11 +0100

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 7 Mar 2022 20:43:19 +0100
    doszła do mnie wiadomość <62266058$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    od _Master_ <M...@...pl> :

    >Asus Prime B250M-A
    >
    >Ile to będzie szybciej?
    >
    >Pewnie z 15 lat temu już mówiło się na mieście dual chanel, dual chanel. ;-)
    >
    >Tymczasem w rzadko którym kompie który wpadał mi przez ten czas miał
    >dual chanel.
    >
    >Nie miałem okazji sprawdzać albo zauważyć tego w normalnym użytkowaniu
    >
    >Ilość Ram tak, Szybkość i czas dostępu SSD Tak ;-)

    Czyli akceptuje moduły 16GiB.
    Trudny wybór, w zasadzie 2x8 starczy do większości zastosowań, gry też
    zaspokoi, więc w tym przypadku 2x8 będzie najlepszym wyborem(2x16 to
    chyba się nie opłaca) ale jak robisz profesjonalne prace(wirtualizacja
    czy skomplikowane grafiki lub podobne) to 2x16 może być dobrym
    wyborem.
    Sam musisz zdecydować, do przeczytania testy single/dual/quad channel:
    https://www.purepc.pl/test-pamieci-ram-ddr4-single-v
    s-dual-vs-quad-channel?page=0,23
    https://whatnext.pl/test-pamieci-ram-single-channel-
    vs-dual-channel-w-grach/
    Płyta obsługuje XMP więc można kupić pamięci zgodne z XMP(widać na
    stronie Asusa) i załadować profil, pewnie cały system jeszcze szybciej
    będzie działał.

    --
    Szwambuł Trantiputl.