  • 11. Data: 2019-01-31 08:17:51
    Temat: Re: Co muszę dać TUW przy szkodzie OC?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-30 o 17:52, LEPEK pisze:
    > I jeśli ktoś został uznany za poszkodowanego

    To część przypadków, kiedy jest wyrok lub mandat. Czasami jest samo
    oświadczenie, wówczas poszkodowanego może wskazać TU. Zresztą przy
    mandacie chyba też. Tylko wyrok sądowy go wiąże.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2019-01-31 11:35:26
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    > Nie ma takiej możliwości, gdyż zasady wypłaty odszkodowania zostały
    > umieszczone w ustawie (Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach
    > obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    > Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - Dz.U. 2003 nr 124 poz. 1152).
    > I jeśli ktoś został uznany za poszkodowanego, to należy mu się
    > odszkodowanie z OC sprawcy.

    Tyle, że ubezpieczyciel w ogóle może podważać fakt, że dana osoba jest
    poszkodowana, np. coś w stylu: "Nasz ubezpieczony wyjechał na drogę nie
    ustępując pierwszeństwa, ale to drugi pojazd miał niesprawne hamulce i
    dlatego nie dał rady zahamować chociaż czasu i miejsca było dużo. Naszą
    tezę wspiera brak aktualnych badań technicznych. A każdy pijak to
    złodziej" I współwina ;-) A Ty teraz udowadniaj, że mimo braku badań
    technicznych auto było sprawne. I nawet jak udowodnisz, to może sąd nie
    "przyklepie" odsetek za czas od szkody do zakończenia sprawy.

    Żeby było jasne - jestem w opozycji do ubezpieczalni, bo mi kilka razy
    jako poszkodowanemu zaniżono wypłacone odszkodowanie. I wiem, że prawie
    zawsze ubezpieczyciel próbuje się wykręcić od odpowiedzialności i
    skorzysta ze wszystkich możliwych sposobów zaniżenia wypłaty, licząc na
    bierność poszkodowanych.
    Raz mi wypłacono odszkodowanie w kwocie netto, bo tak. Dopiero po moich
    protestach (i jakimś czasie) oraz złożeniu oświadczenia o nierozliczaniu
    VATu (wcześniej o tym nie wspomnieli nawet słowem) dopłacili resztę. To
    było dawno, teraz chyba takie oświadczenie jest standardem, ale
    wymyślili (i będą nadal wymyślać) inne sposoby na zmniejszanie wypłat.

  • 13. Data: 2019-01-31 13:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kosmos a...@u...pl ...

> [...]
    > udowadniaj, że mimo braku badań technicznych auto było sprawne. I
    > nawet jak udowodnisz, to może sąd nie "przyklepie" odsetek za czas

    Zgoda. Tak mozna by argumentowac i imo wtedy nalezałoby po prostu zbadac
    te hamulce.
    Albo udowodnic ze wczesniej jezdziło się bez problemu ergo hamulce były
    ok.
    Ale jak mamy sytuacje typu "to mi ktos wjechał w tyłek" to juz trudniej
    byłoby znaleźc tego typu wytłumaczenie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 14. Data: 2019-01-31 14:30:09
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-01-31 o 13:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Ale jak mamy sytuacje typu "to mi ktos wjechał w tyłek" to juz trudniej
    > byłoby znaleźc tego typu wytłumaczenie...

    No, a czy były sprawne światła STOP? :>

  • 15. Data: 2019-01-31 14:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kosmos a...@u...pl ...

    > No, a czy były sprawne światła STOP? :>

    A jakby nie było a przegląd był? ;)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 16. Data: 2019-01-31 15:24:43
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-01-31 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik kosmos a...@u...pl ...

    > A jakby nie było a przegląd był? ;)

    A, no to pech :)

  • 17. Data: 2019-01-31 15:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kosmos a...@u...pl ...

    > A, no to pech :)

    Widze ze ciebie tez smieszy to przeswiadczenie ze auto z przeglądem =
    auto sprawne...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 18. Data: 2019-02-01 08:53:06
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-01-31 o 15:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik kosmos a...@u...pl ...

    > Widze ze ciebie tez smieszy to przeswiadczenie ze auto z przeglądem =
    > auto sprawne...

    Nie można przyjąć za pewnik, że auto z aktualnym wpisem w DR jest
    sprawne. Ale ubezpieczyciel będzie miał problem żeby taki wpis podważyć,
    więc będąc poszkodowanym lepiej mieć papiery w porządku.
    Chociaż niezbadane są umysły likwidatorów szkód - za dwa tygodnie mam
    się stawić w sądzie w charakterze świadka na rozprawie przeciwko
    ubezpieczycielowi, który - mimo opinii biegłego rzeczoznawcy a także
    wbrew widzialnym gołym okiem uszkodzeniom (przecięta opona i wygięta
    felga, ułamane mocowanie reflektora) - nie był łaskaw uznać niektórych
    elementów do wymiany.