    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse
    Date: Sat, 23 May 2009 21:18:47 +0200

    p...@W...gazeta.pl pisze:

    > po otrzymaninu takiego zgloszenia nie zrobil bym nic, co najwyzej zerknal kto
    > jest pod tym adresem ip (i wiadomosc do archiwum )- Operator nie jest stroną
    > w takim postepowaninu dopuki nie zglosi sie do niego instytucja majaca
    > odpowiednie uprawanienia np. prokuratura , nakaz sadowy.
    >
    > Operator swiadczac uslugi nie odpowiada i nie moze odpowiadac za sposob
    > wykorzystania jego usług.
    Lubisz sobie życie komplikować? Przecież ten mail jest czymś w stylu
    "wasz user powinien skończyć ze sprawą w sądzie, ale to będzie problem
    dla mnie, dla was (administracji) i dla niego - przekażcie mu, że lepiej
    niech się uspokoi, bo "droga oficjalna" nie jest przyjemna dla nikogo".

    > \Zglos odpowiedniej instytuacji a ona skontaktuje sie z operatorem, ktory
    > wtedy podejmie odpowiednie kroki.
    >
    > to tak jakbys pisal do operatora ze ktos z adresem xxx.xxx.xxx.xxx sciaga
    > ("kradnie") - w sposob nieuprawiony tresci z twojej doemny np oprogramowanie,
    > filmy.
    >
    > Operator nie jest do osadzania czy ktos dziala zgodnie z prawem czy tez nie.
    > Od tego sa odpowiednie "organy" z nimi sie kontaktuj.
    Imo nikt tego od niego nie oczekiwał. Oczekiwał przekazania informacji
    (w końcu dbacie o swoich klientów?), że jak klient nie przestanie to on
    odpowiednie organy powiadomi. Admin miał być tylko pośrednikiem, który
    ma możliwość przekazania tej informacji do odpowiedniej osoby, w
    przeciwnym razie trzeba zaprząc prokuraturę do uzyskania namiarów od
    admina - zbędna komplikacja jeżeli to był _na razie_ jedynie uporczywy skan.

    > Operator co najwyzej moze poinformowac Klienta spod danego adresu o
    > zaistanilej sytuacji z prosba o sprawdzenie powodow takiego dzialnia
    > (trojany , wirusy).Ale jest to tylko i wylacznine gest dobrej woli - ktore
    > tez oczywiscie znajdzie sie w archiwum - na wypadek gdyby sytuacja okazala
    > sie w przyszlosci powazna (zainteresowanie prokuratury) i wtedy sie pochwali
    > ze oczywiscie on probowal wytlumaczyc ta sytuacje.
    O to właśnie chodzi. Niejeden domorosły h4k3r 3 razy się zastanowi jak
    do niego dotrze, że nie jest nieuchwytny.

    Michoo