  • 1. Data: 2009-05-23 17:21:57
    Temat: Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > Ciekawi mnie jaki kroki podejmuja operatorzy/administratorzy gdy otrzymaja
    > zgloszenie jak ponizej:
    >
    > "
    > Szanowni Państwo,

    po otrzymaninu takiego zgloszenia nie zrobil bym nic, co najwyzej zerknal kto
    jest pod tym adresem ip (i wiadomosc do archiwum )- Operator nie jest stroną
    w takim postepowaninu dopuki nie zglosi sie do niego instytucja majaca
    odpowiednie uprawanienia np. prokuratura , nakaz sadowy.

    Operator swiadczac uslugi nie odpowiada i nie moze odpowiadac za sposob
    wykorzystania jego usług.

    \Zglos odpowiedniej instytuacji a ona skontaktuje sie z operatorem, ktory
    wtedy podejmie odpowiednie kroki.

    to tak jakbys pisal do operatora ze ktos z adresem xxx.xxx.xxx.xxx sciaga
    ("kradnie") - w sposob nieuprawiony tresci z twojej doemny np oprogramowanie,
    filmy.

    Operator nie jest do osadzania czy ktos dziala zgodnie z prawem czy tez nie.
    Od tego sa odpowiednie "organy" z nimi sie kontaktuj.

    Operator co najwyzej moze poinformowac Klienta spod danego adresu o
    zaistanilej sytuacji z prosba o sprawdzenie powodow takiego dzialnia
    (trojany , wirusy).Ale jest to tylko i wylacznine gest dobrej woli - ktore
    tez oczywiscie znajdzie sie w archiwum - na wypadek gdyby sytuacja okazala
    sie w przyszlosci powazna (zainteresowanie prokuratury) i wtedy sie pochwali
    ze oczywiscie on probowal wytlumaczyc ta sytuacje.

    chyba tyle

    pozdro

  • 2. Data: 2009-05-23 19:18:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    p...@W...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > odpowiednie uprawanienia np. prokuratura , nakaz sadowy.
    >
    > Operator swiadczac uslugi nie odpowiada i nie moze odpowiadac za sposob
    Lubisz sobie życie komplikować? Przecież ten mail jest czymś w stylu
    "wasz user powinien skończyć ze sprawą w sądzie, ale to będzie problem
    dla mnie, dla was (administracji) i dla niego - przekażcie mu, że lepiej
    niech się uspokoi, bo "droga oficjalna" nie jest przyjemna dla nikogo".

> [...]
    >
    > Operator nie jest do osadzania czy ktos dziala zgodnie z prawem czy tez nie.
    > Od tego sa odpowiednie "organy" z nimi sie kontaktuj.
    Imo nikt tego od niego nie oczekiwał. Oczekiwał przekazania informacji
    (w końcu dbacie o swoich klientów?), że jak klient nie przestanie to on
    odpowiednie organy powiadomi. Admin miał być tylko pośrednikiem, który
    ma możliwość przekazania tej informacji do odpowiedniej osoby, w
    przeciwnym razie trzeba zaprząc prokuraturę do uzyskania namiarów od
    admina - zbędna komplikacja jeżeli to był _na razie_ jedynie uporczywy skan.

> [...]
    > sie w przyszlosci powazna (zainteresowanie prokuratury) i wtedy sie pochwali
    > ze oczywiscie on probowal wytlumaczyc ta sytuacje.
    O to właśnie chodzi. Niejeden domorosły h4k3r 3 razy się zastanowi jak
    do niego dotrze, że nie jest nieuchwytny.

    Michoo

  • 3. Data: 2009-05-25 05:03:28
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    p...@W...gazeta.pl pisze:

> [...]
    >
    > Operator nie jest do osadzania czy ktos dziala zgodnie z prawem czy tez nie.
    > Od tego sa odpowiednie "organy" z nimi sie kontaktuj.

    A potem placz .... ale dlaczego jestem we wszystkich RBLach a moj AS ..
    to "czarny AS", juz nie jeden operator mowil ze to nie jego sprawa
    uzytkownik placi to moze wszystko ....

  • 4. Data: 2009-05-28 21:44:49
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    On May 25, 7:03 am, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > A potem placz .... ale dlaczego jestem we wszystkich RBLach a moj AS ..
    > to "czarny AS",  juz nie jeden operator mowil ze to nie jego sprawa
    > uzytkownik placi to moze wszystko ....

    Ja się zgodzę z tezą, że operator to nie sąd i nie może zaprzestać
    świadczenia usługi z takiego powodu.
    Jeżeli nie odbierasz na abuse milionów maili dziennie to można z
    uprzejmości napisać maila do użytkownika z pytaniem dlaczego robi coś
    takiego i informacją, że taka działalność nie jest mile widziana przez
    administratorów + informacja do zgłaszającego, że zapytanie zostało
    przekazane do odpowiedniego klienta. Ewentualnie informacja do
    zgłaszającego, że Twój regulamin świadczenia usług nie pozwala Ci
    podjąć żadnych kroków bez tzw. ścieżki oficjalnej.

    Nie ma nic gorszego niż przekierowanie maili do /dev/null, nikt nie
    jest prawnie zobowiązany do odpowiadania na te maile, ale też nikt nie
    musi świadczyć usług danej puli adresów. (vide
    http://pl.wikinews.org/wiki/Wikipedia_blokuje_anonim
    owe_edycje_z_%C5%82%C3%B3dzkiej_Neostrady
    )

    --
    Leszek Jakubowski

  • 5. Data: 2009-05-29 08:33:49
    Od: Faszczu <f...@g...com>

    On 28 Maj, 23:44, "l...@g...com"
    <l...@g...com> wrote:

> [...]
    > zgłaszającego, że Twój regulamin świadczenia usług nie pozwala Ci
    > podjąć żadnych kroków bez tzw. ścieżki oficjalnej.

    Regulamin wielu operatorów jest tak skonstrułowany żeby pozwalał na
    podjęcie działań mających zapobiegać nadużyciom. Przykłady z czyjegoś
    regulaminu:
    "Zależnie od rodzaju nadużycia, Abonent może otrzymać ostrzeżenie
    pocztą e-mail lub jego konto i łącze Internetowe mogą zostać
    zablokowane, do chwili wyjaśnienia przyczyny nadużycia. Stroną
    decydującą o rodzaju nadużycia jest Operator. W przypadku, gdy
    Operator uzna, że nadużycie nie było celowe, odblokuje konto i łącze.
    Jeżeli jednak uzna, że było celowe, zastrzega sobie prawo odłączenia
    łącza od sieci. Odłączenie łącza od sieci jest równoznaczne z
    wygaśnięciem umowy pomiędzy Abonentem i Operatorem, bez prawa do
    odszkodowania na rzecz Abonenta.. Szkody powstałe w wyniku nadużycia
    pokrywa Abonent."
    "Operator zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zaprzestania
    świadczenia usług bez odszkodowania w przypadku, gdy Abonent w sposób
    oczywisty narusza postanowienia niniejszego Regulaminu, lub nie
    naruszając Regulaminu, swoimi działaniami powoduje zakłócenia w
    funkcjonowaniu Sieci Operatora."

    W takiej sytuacji wszystko zależy od admina ponieważ zastrzegł sobie
    możliwość interwencji. Wszystko rozbije się o to czy jest miły/chce mu
    się/jest BOFHem.

    Pozdrawiam,
    Faszczu

  • 6. Data: 2009-05-29 11:01:06
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    On May 29, 10:33 am, Faszczu <f...@g...com> wrote:
    > W takiej sytuacji wszystko zależy od admina ponieważ zastrzegł sobie
    > możliwość interwencji. Wszystko rozbije się o to czy jest miły/chce mu
> [...]

    Tyle, że użytkownik też może pójść do sądu w sprawie określenia, czy
    czyny nie określone w kodeksie karnym, ani regulaminie mogą być uznane
    za "nadużycia". Czy będzie mu się chciało iść do sądy, czy nie, zależy
    tylko od jego determinacji.

    Pozdr
    --
    Leszek Jakubowski

  • 7. Data: 2009-05-29 11:23:06
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    l...@g...com napisał(a):

> [...]
    > czyny nie określone w kodeksie karnym, ani regulaminie mogą być uznane
    > za "nadużycia". Czy będzie mu się chciało iść do sądy, czy nie, zależy

    Tylko kodeks karny w tej chwili jest taki, że za samo posiadanie
    programu telnet można wsadzić każdego. A narzędzia takie jak nmap to już
    normalnie dożywocie. Więc nikt nie będzie szedł do sądu jeśli coś
    nabroił (skanowanie hostów i tym podobne). Ostatnio jeden spamujący nas
    straszył sądem za wyłączenie skrzynki pocztowej, potem mu przeszło. Miał
    zrobić nową bazę wysyłkową i się odezwać, jak do tej pory cisza ;)

    wer

  • 8. Data: 2009-05-29 12:27:24
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    b...@n...pl wrote:

    > Tylko kodeks karny w tej chwili jest taki, że za samo posiadanie
    > programu telnet można wsadzić każdego. A narzędzia takie jak nmap to już
    > normalnie dożywocie.

    Polski czy niemiecki KK?

    KK nie opisuje wszystkich przypadków złego zachowania. Przykładowo nie ma w
    KK przypadku, kiedy dziecko zabrało sprzed nosa innego dziecka zabawkę w
    przedszkolu (nie, nie jest to "przywłaszczenie cudzego mienia"). Wśród
    dzieci jest to najgorsze przestępstwo zabrać komuś zabawkę. Wśród dorosłych
    jest to incydent. Ale pani przedszkolanka musi zareagować bo się
    poszkodowany rozpłakał.

    Dany kawałek rury z bajtami jest prywatną własnością ISP a pracownik działu
    abuse@ może mieć albo w dupie zachowanie jednego użytkownika, który szkodzi
    tysiącu innym praworządnym użytkownikom albo może poczynić odpowiednie kroki
    zmieniające liczbę użytkowników na N-1 czy to przez natychmiastowe
    wypowiedzenie umowy albo przez nieprzedłużenie umowy.

    Zresztą Umowa + Regulamin są często skonstruowane tak, że ISP może bez
    problemu i bez powodu wypowiedzieć umowę. Musi podać powód tylko w
    przypadku, kiedy chce zatrzymać resztę pieniędzy.
    Lemat
    easyISP jest spam-friendly - utrzymuje stronę www notorycznemu spamerowi
    polandexport

  • 9. Data: 2009-05-29 12:31:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "b...@n...pl" <b...@n...pl> writes:

    > Tylko kodeks karny w tej chwili jest taki, że za samo posiadanie
    > programu telnet można wsadzić każdego.

    Ale moze to ew. zrobic sąd.

    > A narzędzia takie jak nmap to
    > już normalnie dożywocie.

    Jakis paragraf konkretny?

    > Więc nikt nie będzie szedł do sądu jeśli coś
    > nabroił (skanowanie hostów i tym podobne).

    Mieszasz kompletnie dwie rozne rzeczy - czym innym jest sprawa karna,
    a czym innym powodztwo cywilne przeciwko operatorowi. A jesli powodem
    jest konsument, to robi sie jeszcze ciekawiej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2009-05-29 13:40:19

    Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > a czym innym powodztwo cywilne przeciwko operatorowi. A jesli powodem
    > jest konsument, to robi sie jeszcze ciekawiej.

    Ale jeśli popełniasz przestępstwo to będziesz się pchał do policji z
    tym, że ktoś Ci w tym przeszkadza?

    wer