  • 11. Data: 2004-09-01 20:26:31
    Temat: Re: Co się dzieje z neostradą?
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Dzisiaj zachciało mi się wyłączyć/włączyć router i niestety był to
    > błąd taktyczny bo po tej operacji nie udało mi się już zalogować do godz.
    > 14 czyli do mojego pójścia do domu. Vivat TPSA. Ich wsparcie techniczne
    > też jest dobre :) Pierwsze pytanie to... czy router ma homologacje :/

    Odpowiedź prawidłowa na ostatnie pytanie - nie, proszę pani/pana
    końsultanta, nie ma, bo nie musi mieć. Wystarczy znaczek CE, że urządzenie
    jest dopuszczone do używania w Europie.

    --
    TOM TS635-RIPE LAN/MAN Administrator

  • 12. Data: 2004-09-03 10:23:16
    Od: "spider" <s...@W...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ch0bku$ocf$1@news.onet.pl...
    > Ponieważ ja w tej firmie robię dopiero od marca, to nie bardzo mam
    > pojęcie jak ta sieć została położona, gdyż dokumentacji do sieci nie ma.
    > Jedyne co mogę teraz powiedzieć, to tyle, że 7 komputerów działa za natem,
    > jeden jest podpięty za pomocą USB do routera i jest widziany pod adresem
    > zewnętrznym.

    masz w sieci 8 kompow, jeden router i potrzebujesz do tego dokumentacji ? :)
    od marca ci sie jej nie udalo rozgryzc? jestes tam adminem czy sekretarką?
    po pierwsze sprawdz czy masz na routerze na sztywno wpisane DNS'y, najlepiej
    jesli jest taka opcja to ustawic zeby router pobieral automatycznie lub
    automatycznie + user defined.
    Na stacjach roboczych za natem wpisac jeden adres serwera DNS adres twojego
    routera w sieci lokalnej, a drugi najlepiej 217.98.63.164 powinien dzialac,
    zreszta zawsze mozna poleceniem ping sprawdzic czy dana strona sie nie
    otwiera z powodu nie dzialajacego DNS'a No i sprawdz MTU na routerze.

  • 13. Data: 2004-09-03 13:17:40
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "spider" <s...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:ch0bku$ocf$1@news.onet.pl...
    > masz w sieci 8 kompow, jeden router i potrzebujesz do tego dokumentacji ?
    :)
    > od marca ci sie jej nie udalo rozgryzc? jestes tam adminem czy sekretarką?

    Chodziło mi o dokumentacje do routera, na szczeście ktoś kto im kładł tą
    sieć, nawet hasła do routera nie zmienił.
    Zresztą okazało się, że wszystko automagicznie wstało w środę, więc to
    jednak TPSA dała ciała. A co do sekretarki, to masz dużo racji, gdyż
    większość czasu zajmuje mi opracowywanie arkuszy sprawozdań i tym podobnych
    rzeczy do Excela i objaśnianie jak z tego korzystać, bo nie mogę patrzeć,
    jak kobieta ma excela a w sprawozdaniach % wskaźniki na kalkulatorze
    zawzięcie liczy, oraz rozwiązywanie problemów typu "Ojej, coś się popsuło"
    (belka w windowsie się na bok przestawiła :)

> [...]
    > zreszta zawsze mozna poleceniem ping sprawdzic czy dana strona sie nie
    > otwiera z powodu nie dzialajacego DNS'a No i sprawdz MTU na routerze.

    Co do dns'ów to zrobię jak mówisz, teraz i na routerze i na kompach są
    dns'y tepsy wpisane. Co do MTU to jakie powinno być prawidłowe? teraz jest
    niecałe 1500, dokładnie nie pamiętam ile tam było, bo z domu piszę.

  • 14. Data: 2004-09-03 13:40:29
    Od: "spider" <s...@W...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ch9qon$fj2$1@news.onet.pl...
    > dns'y tepsy wpisane. Co do MTU to jakie powinno być prawidłowe? teraz jest
    > niecałe 1500, dokładnie nie pamiętam ile tam było, bo z domu piszę.

    MTU okresla max rozmiar pakietu jaki moze przeslac do sieci twoj router,
    wartosc 1492 powinna dzialac.

  • 15. Data: 2004-09-03 14:03:22
    Od: Tomasz Torcz <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

    Dzięki, spider, za post o treści:
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:ch9qon$fj2$1@news.onet.pl...
    >
    > MTU okresla max rozmiar pakietu jaki moze przeslac do sieci twoj router,
    > wartosc 1492 powinna dzialac.

    PMTU powinno samo sprawę załatwić, nie?

    --
    Tomasz Torcz "God, root, what's the difference?"
    z...@i...-nie.spam-.pl "God is more forgiving."

  • 16. Data: 2004-09-03 14:03:41
    Od: Tomasz Torcz <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

> [...]
    > wiadomości news:ch9qon$fj2$1@news.onet.pl...
    >
    > MTU okresla max rozmiar pakietu jaki moze przeslac do sieci twoj router,

    PMTU discovery powinno samo sprawę załatwić, nie?

  • 17. Data: 2004-09-03 16:21:54
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Tomasz Torcz <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl> wrote:
    > PMTU discovery powinno samo sprawę załatwić, nie?

    Optymista. Że ludzie bezmyślnie nie blokują wszystkich ICMP.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 18. Data: 2004-09-03 20:40:46
    Od: Tomasz Torcz <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

    Dzięki, Piotr, za post o treści:

    > Optymista. Że ludzie bezmyślnie nie blokują wszystkich ICMP.

    Niestety wiem, że tacy geniusze się trafiają. Ale w tym wypadku mowa o
    pierwszym hopie za komputerem użytkownika, jeśli ktoś sobie zablokuje
    ICMP od własnego routera to sam sobie stwarza problem.

  • 19. Data: 2004-09-03 21:58:16
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    Dnia pią, 03 wrz 2004 at 20:40 GMT,
    Tomasz Torcz <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl> napisał(a):
> [...]
    > pierwszym hopie za komputerem użytkownika, jeśli ktoś sobie zablokuje
    > ICMP od własnego routera to sam sobie stwarza problem.

    W windows XP po włączeniu firewalla domyślnie są blokowane wszystkie
    ICMP co oznacza że są one NIEPOTREBNE!

    --
    Jurek

    "Free time? Is this some to eat?"

  • 20. Data: 2004-09-03 22:39:18
    Od: Łukasz Bromirski <w...@w...goes>

    Jurek Zielinski wrote:

    > W windows XP po włączeniu firewalla domyślnie są blokowane wszystkie
    > ICMP co oznacza że są one NIEPOTREBNE!

    pl.rec.humor.najlepsze. No i może "moderacjo wróć"?

    --
    this space was intentionally left blank | Łukasz Bromirski
    you can insert your favourite quote here | lukasz:bromirski,net