  • 11. Data: 2015-10-20 21:46:49
    Temat: Re: Co się kryło pod radiatorem....?
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2015-10-20 o 00:56, Marek pisze:
    > https://youtu.be/c8QyGpMVVMY?t=34m15s
    >
    > Urządzenie hi-security Checkpointa, stąd wymyślne zabezpieczenia
    > pozwalające spekulować, że:
    >
    > - "cewka" to element wspomagający wymianę ciepła czy aktywna ochrona
    > przed wyciekiem danych przez emisję e-m?
    >
    > - plecionka z włókna szklanego to izolator (?) czy element wspomagajacy
    > autodestrukcję całości przy próbie oderwania radiatora (pociągnie ze
    > sobą kolejne warstwy dezintegrując całość?

    Aż obejrzałem ten film raz jeszcze, bo może ślepy a i nierozgarnięty
    jakiś jestem, iż niczego tam spiskowego nie dostrzegłem za pierwszym
    razem....
    I znowu widzę tylko wielowarstwowe PCB rozerwane wzdłuż warstw
    (rozwarstwione).
    Te "cewki" to też nic nadzwyczajnego..
    Sądząc po radiatorze układ wydziela jakieś 10-15W.
    Biorąc pod uwagę, że jest to zapewne jakaś niskonapięciowa logika to np.
    dla napięcia zasilania 1,6V będziemy tam mieli prądy zasilania na
    poziomie 6-9A. Myślisz, że taki prąd, do tego impulsowy, to się puszcza
    ścieżkami 10 milsów?
    Te "cewki" to po prostu ringi zasilania i masy wokół struktury, widać
    tam rozmieszczone regularnie, zgodnie ze sztuką, via.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 12. Data: 2015-10-21 19:40:44
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 20.10.2015 o 21:46, Andrzej W. pisze:

    > I znowu widzę tylko wielowarstwowe PCB rozerwane wzdłuż warstw
    > (rozwarstwione).
    > Te "cewki" to też nic nadzwyczajnego..

    Możesz mieć rację - procek został na radiatorze - tego nie zauważyłem.
    A co to jest ten biały prostokąt wewnątrz "cewki"? - widać podobny pod
    warstwą włókna szklanego i pod radiatorem. To jest izolacja pomiędzy nie
    mającymi kontaktować ze sobą przelotkami?

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2015-10-21 21:21:31
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2015-10-21 o 19:40, Mirek pisze:

> [...]
    > warstwą włókna szklanego i pod radiatorem. To jest izolacja pomiędzy nie
    > mającymi kontaktować ze sobą przelotkami?

    Brakuje mi trochę trzeciego wymiaru ale jeśli dobrze interpretuję to co
    widzę od 35:09
    https://www.youtube.com/watch?v=c8QyGpMVVMY&feature=
    youtu.be&t=35m09s
    to struktura półprzewodnikowa była umieszczona w niecce i bonding był
    zrobiony bezpośrednio do poszczególnych warstw PCB.
    To białe może by więc klejem który trzymał strukturę na PCB.

    --
    AWa.