  • 11. Data: 2016-11-15 12:16:04
    Temat: Re: Cofający się licznik prądu. Jaka przyczyna?
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.11.2016 o 21:21, Mirek pisze:

    > Gdzieś widziałem takie zjawisko, nawet nie wiem czy się nie zatrzymywał
    > dokładnie na kresce.

    Tak właśnie na tej kresce czerwonej się zatrzymuje. Pamiętam z wakacji
    na wsi, jedynym odbiornikiem w nocy była neonówka oświetlająca obrazek i
    licznik zawsze stał na tej kresce. Nawet próbowałem właczyć na chwilę
    światło, tarcza się przekręciła i po wyłaczeniu cofnęła pomału do tej
    kreski.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 12. Data: 2016-11-15 15:04:10
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    .

    > To by wymagało jakiejś asymetrii w samej tarczy. Jeśli jakoś to
    > rzeczywiście działało, to raczej w ten sposób, że licznik szedł
    > do przodu lub do tyłu, maksymalnie pół obrotu, w zależności od
    > tego, gdzie miał bliżej.

    Tego - po tylu latach - wykluczyć nie mogę.

    MJ

  • 13. Data: 2016-11-15 16:10:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > Tego - po tylu latach - wykluczyć nie mogę.

    Wciąż mam w domu oldskulowy licznik z tarczą. Kilka lat teemu
    wymieniony, ale z tego tylko powodu, ze poprzedniemu skończyłą
    się państwowa legalizacja. Ten obecny wygląda tak samo jak
    poprzedni, który montowany był w okresie słusznie minionym.
    Zresztą ma jakiś nuker homologacyjny, w którym w oczy rzucają
    się literki PRL. Może mógłbym to sprawdzić, tyle że jakoś nie
    mam ochoty siedzieć przy świeczce z wyłączonym prądem w domu.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2016-11-15 16:25:23
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Hm, wydaje mi sie, ze nie. Tarcza potrafila sie zatrzymac w dowolnym
    > momencie.
    >
    > Ale juz nie sprawdze - teraz mam elektroniczny :-)

    To może nabyć gdzieś https://www.youtube.com/watch?v=bXMGvVSYETI (przy
    okazji bonus dla "magnesujących" licznik) i sprfawdzić?

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 15. Data: 2016-11-15 17:55:11
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > że jakoś nie
    > mam ochoty siedzieć przy świeczce z wyłączonym prądem w domu.

    Wybierz porę z obecnością słońca na niebie. :)

    MJ

  • 16. Data: 2016-11-15 19:14:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Wybierz porę z obecnością słońca na niebie. :)

    To tylko połowiczne rozwiązanie. Eksperyment
    polegający na siedzeniu w domu z wyłączonym
    prądem mało mi się podoba nawet w blasku dnia.

    Jarek

    --
    O świetliku sąd powstał nie wiem skąd | I wnet rozwiązał łamigłówkę
    Że on gaśnie gdy wyłączyć prąd | Świetlik bez prądu świecił też

  • 17. Data: 2016-11-15 19:19:17
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-11-15 19:14, Jarosław Sokołowski wrote:

    > To tylko połowiczne rozwiązanie. Eksperyment
    > polegający na siedzeniu w domu z wyłączonym
    > prądem mało mi się podoba nawet w blasku dnia.

    IMO zostałeś całkowicie ucywilizowany ;-)

    Włodek

  • 18. Data: 2016-11-16 09:10:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Włodzimierz,

    Tuesday, November 15, 2016, 7:19:17 PM, you wrote:

    > IMO zostałeś całkowicie ucywilizowany ;-)

    Zasymilowany przez cywilizację ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2016-11-16 14:05:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup

    >Wybierz porę z obecnością słońca na niebie. :)

    Dzis jeszcze Ksiezyc powinien jasno swiecic :-)

    J.

  • 20. Data: 2016-11-16 14:26:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Dzis jeszcze Ksiezyc powinien jasno swiecic :-)

    Jakoś nikt przy udzielaniu na wyprzódki światłych rad
    nie wpadł na to, że można mieć licznik zamontowany
    w pomieszczeniu bez naturalnego oświetlenia.

    --
    Jarek