    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cofanie liczników!
    Date: Sun, 16 Feb 2020 11:21:36 +0100
    <r21ed1$vfc$1@news.icm.edu.pl> <1d185rswytyy0$.dlg@lort.hihi>
    <r26re2$vl4$1$m4rkiz@news.chmurka.net> <1nylzga93i4id$.dlg@lort.hihi>
    <r28e3u$m3f$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <5e47e83b$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <r291jb$ug8$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <5e4810ea$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <r2950f$9l$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <5e48201e$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <r299m1$2cb$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <5e483cd2$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <r29hko$5tc$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <5e488ac9$0$543$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2020-02-16 01:14, RadoslawF wrote:
    > Nie wynika.

    załamałeś mnie...
    widzę że handel samochodami znasz tylko w wyimaginowanej teorii więc
    napiszę jeszcze tego jednego posta

    dla każdej myślącej osoby jest oczywiste że samochód przed pierwszą
    rejestracją 'w ogóle' ma przebieg zerowy lub przyzerowy bo jedyną opcją
    jest tu jazda po placu producenta i dealera oraz na torach wyścigowych
    co śmiem twierdzić nie zdarza się aż tak często :>

    > Przy aucie sprowadzonym w dalszym ciągu powinieneś
    > miedz stan licznika w umowie a i diagnosta powinien dopuścić
    > auto do rejestracji czyli zanim przerejestrujesz masz wpis w komputer.

    wpis ze stanu przedstawionego do kontroli, czyli już po dowolnych
    poprawkach handlarza których obecnie NIKT NIE WERYFIKUJE

    > Więc w jakim celu to dodatkowe sprawdzanie? bo lepszego
    > argumentu nie znalazłeś?

    w takim celu że handlarz jedzie po samochód który ma 400 000 km
    przebiegu a sprzedaje w Polsce taki który ma już tylko 180 000 km.

    owszem, po zarejestrowaniu masz na umowie 180 000 km, w systemie CEP 180
    000 km, ale w wielu przypadkach jako Kowalski nie jesteś w stanie
    sprawdzić ostatniego przebiegu zarejestrowanego za granicą, znaczy
    jeżeli komuś bardzo zależy to oczywiście jakieś tam sposoby są, ale są
    drogie i nierzadko długotrwałe, i sprowadzają się do tego że miesiące po
    zakupie poznasz jakiś realny przebieg auta co ewentualnie daje ci jakieś
    argumenty w jeszcze dłuższej i bardziej skomplikowanej sprawie sądowej z
    powództwa cywilnego

    wg ludzi którzy się na tym znają problem ten może dotyczyć nawet 80%
    sprowadzanych samochodów czyli 800 000 rocznie

    myślę - a mogę się mylić - że skala podobnych manipulacji w samochodach
    które już jeżdżą w kraju jest przynajmniej o rząd wielkości mniejsza

    i po raz kolejny - NIE POSTULUJĘ ANULOWANIA OBOWIĄZUJĄCEGO JUŻ PRAWA -
    tylko domknięcie kolosalnej luki bez zlikwidowania której obecne prawo
    jest uciążliwe dla zwykłych obywateli a nie rozwiązuje faktycznego
    problemu w jakiejkolwiek liczącej się części

    no teraz już na prawdę EOT