    From: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: "Czarne owce" hostingu... off topic
    Date: Mon, 31 May 2004 11:15:41 +0200

    Użytkownik "Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)"
    <s...@s...plukwa.net> napisał w wiadomości
    .net...

    > No to wyobraź sobie sytuację, że przychodzi do Ciebie firma,
    > która chce malutki pakiet hostingowy. Raptem 20MB, bez PHP, bez
    > SSL-a, bez innych wynalazków. Zapłaci Ci za to całe naście
    > złotych miesięcznie. I teraz firma umieszcza sobie w ramach
    > swojego pakietu krótką stronkę WWW i malutki kawałek
    > oprogramowania typu ,,Zajefajna Gra w Kulki Fafnaście i pół''
    > czy ,,SuperDuper komunikator'', albo po prostu składuje tam
    > swoje bannery. No i nagle serwer zaczyna się rozgrzewać do
    > czerwoności, zużycie pasma leci pod sufit, a firma ma z tego
> [...]

    to że limitowanie musi być jest jasne jak słońce, jednak w opisywanej
    sytuacji, klient ów, przy limicie transferów, po 2 dniach ma limit
    wyczerpany (i w tym czasie następuje rozgrzanie serwera o którym mówisz oraz
    zużycie pasma leci pod sufit) i serwis jest wyłączany, z informacją do
    klienta że moze wykupić dodatkowy pakiet.

    Ja myślę ze limit pasma jest lepszy. Po pierwsze nie rozgrzeje serwera, nie
    zablokuje pasma, nie zablokuje serwisu.
    Poprostu bannery o ktorych mówisz będą się sciagały potwornie długooooo.
    Klient zauwazy lub nie że nie działa to jak trzba i wówczas przedstwiasz mu
    wykorzytsanie pasma. Jesli chce się męczyć, niech się męczy, jeśli nie
    dopłaci za dodatkowe pasmo i tyle. Prostrze i dla firmy hostingowej i dla
    klienta. Przedewszystkim dla tego drugiego wg. mnie jest uczciwsze
    rozwiązanie.
    Śmieszą mnie tez limity transferów np. u ISP (a już szczytem są limity w
    TPSa np w neostradzie lub IDSL) bo to już jest ewidentne nabijanie klinetów
    w butelkę i kasowanie ich za nic.