    From: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: "Czarne owce" hostingu... off topic
    Date: Mon, 31 May 2004 20:42:05 +0200
    <0t40bb2a0ei6580n3e8%sal@hell.hell.pl>

    > a po co? przecież to polip a nie konfiguracja_serwera.pl
    >
    > Nie chcę Cię martwić, ale stworzenie środowiska WWW dla wielu tysięcy
    > klientów generujących GB ruchu dziennie trochę się różni od konfiguracji
    > serwera dla domowego użytkownika. Ale Ciebie pewnie to niewiele
    > interesuje...

    Nie musisz mnie uświadamiać w szalonych różnicach, jednak warto abyś sam w
    praktyce spróbował skonfigurować taki serwer, bo wydaje się że nie masz o
    tym raczej bladego pojęcia.

    > kilka na dobę, tylko co to zmienia ?
    >
    > Już powiedziałem. Punkt widzenia (i nabywa się odrobinę respektu do
    pewności
    > siebie dotyczącej np. wyżej wspomnianej 'odpowiedniej konfiguracji
    > serwerów'). Skoro jednakże dla Ciebie to jedno i to samo - faktycznie
    dalszą
    > dyskusję uważam za becelową.
    > BTW: 5GB ruchu dziennie, to non-stop zapchane pasmo ok. 512kilobitów.
    50GB,
    > to zapchane pasmo 5megabitów. Być może dla Ciebie to te same wartości
    > (szczególnie, jeśli przekładają się w prosty sposób na rząd wielkości
    > większą liczbę użytkowników).

    Ty raczej nie masz pojęcia o czy toczy się dyskusja. Mówiłem wcześniej:
    Najpierw doczytaj o czym mowa, a potem pisz bezesensowne posty nie na temat.

    > Jak już napisałem powyżej - oczywiście możesz sobie podważać.

    > Bezjakiego przepraszam? Rozumiesz znaczenie słowa 'umowa'?

    Rozumiem, ale ty raczej nie jesteś zbyt lotny skoro nie potrafisz zrozumieć
    podstawowych praw.
    W sktócie przedstwię łopatologicznie i najprościej jak się da:
    1. Świadczę usługi hosingowe. Mam np. łącze Polpak 2 Mbit, NIE PŁACĘ za
    transfer a za pasmo, stałą kwotę.
    2. Mam 50 klientów, czyli w moim rozumieniu każdy z nich ma pasmo ok
    40kbit/s.
    3. Przy pełnym obciążeniu wyciśnie dziennie ok 3 GB czyli miesięcznie ok 93
    GB
    w mojej gestii jest dobra konfiguracja serwerów.
    A ty upierasz się że można w tej sprawie robić inaczej. Czyli do powyższej
    konfiguracji dodać limit 5 GB na miesiąc (przykładowo), a za wiekszy
    transfer pobierać opłaty. I ja w całym tym wątku podważam taką własnie
    opcję. A ty mi ciągle z umową, i z tym że się nie znam. Jaka z tobą dyskusja
    jest ?

    > TPSA jest przykładem, że jako monopolista też to robi, bez ekonomicznego
    > uzasadnienia - TpSA nie płaci za transfery, jej użytkownicy płacą.
    >
    > No tak. TPSA pewnie dostaje łącza za darmo :)

    Nie za darmo, ehhh, zresztą szkoda słów, na rozmowę o tpsa, z kimś takim jak
    ty. Posiedź trochę w branży, będziemy mogli wyminić poglądy

    > Nigdy nie zgodziłbym się na limity, jednak za chwilę, ceny łącz bez
    limitów
    > osiągna kosmiczne ceny.
    >
    > I prawidłowo.

    Oby takich jak ty (z takimi poglądami) jak najmniej.

    resztę pozostawię bez komentu