    From: wer <p...@d...wytnij.to.org>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: "Czarne owce" hostingu... off topic
    Date: Tue, 01 Jun 2004 22:45:04 +0200

    Użytkownik Marcin Kapski napisał:

    > Osobiście zgadzam się że nie powinno byc limitów transferowych.
    > Powinni przydzielać pasmo. Jak będzie nagły za duży wzrost transferu, to
    > serwis się "przytka" i wówczas sam dopłaciłbym za pasmo, aby było lepiej.
    > Dla firm hostingowych, limity transferu są poprostu pierońsko opłacalne i
    > tyle, a przydizelanie pasma, pozbawiłoby ich parudziesięciu tysięcy
    > miesięcznie..

    Transfer jest uczciwszy dla klientow niz pasmo. Z kilku powodow. Po
    pierwsze oddaje prawdziwe wykorzystanie lacza przez klientow. Ktos moze
    ciagnac powoli, ale caly czas. A ktos malo, ale szybko, raz na jakis czas.

    A limity transferu powstaly nie z prozni. Chodzilo glownie o ludzi,
    ktorzy wrzucali programy i mp3 na serwer. Pomijam kwestie praw
    autorskich. Poza tym jak podzielic pasmo? Na kazdego po rowno? Ciekawe
    jak? Jesli jakas domena jest np obciazona w piatek, a inna we wtorek.
    Dlaczego ktos, kto laczy sie w piatek z dana domena ma ciagnac wolno,
    choc na kablu jest wolne pasmo. Poza tym jak sie podzieli pasmo na 1000
    klientow, to niezaleznie od lacza bedzie zawsze malo.

    Jesli komus zalezy na duzym transferze, niech kupi wlasny kabel albo
    miejsce w serwerowni. Przydzial transferu jest wbrew pozorom tanszy dla
    klientow, niz podzial pasma. Pasmo ma wykupione na stale, niezaleznie od
    pory dnia i nocy. Transfer jest liczony wtedy, gdy jest transmisja.

    Dobrym porownaniem jest woda. Placisz za zuzyta wode, a nie za przekroj
    rury. Ciekawe jakbys funkcjonowal jakbys mial cieniutenka slomke,
    zamiast rury, ale bys placil miesieczny ryczalt. Czasami potrzeba
    mocnego strumienia wody, a czasami kran jest przez kilkanascie godzin
    zamkniety.

    Poza tym jeszcze jedna rzecz. Dwoch klientow, obydwaj maja wykupione po
    20MB na www, i taka sama przepustowosc (zalozmy 64Kbit/s). Jeden wysyla
    non stop cos w siec, drugi godzine dziennie. Dlaczego obydwaj maja tyle
    samo placic? Ten wysylajacy przez godzine potrzebuje takiego samego
    pasma, akurat wysyla on-line dzwiek.

    Piotr Karkucinski
    p...@d...wytnij.to.antyspam.org