  • 51. Data: 2011-11-11 23:09:47
    Temat: Re: Czerwona pieknosc
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-11 21:37, doomin13 pisze:
    > U?ytkownik "Kuczu"<q...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > Jak uzyskujesz sam czysy azot w kole???????

    Normalnie. Biore butle z czystym azotem, do reduktora podlaczam pistolet
    do pompowania kol i pompuje. Jest jakas alternatywa ?? Seriopytam.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 52. Data: 2011-11-11 23:12:36
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-11 22:22, Nikanor pisze:

    > Użycie azotu ma sens, ale nie w zwykłych samochodach/motocyklach. Azotu
    > używa się w podwoziach samolotów i w kołach bolidów Formuły 1. Nie
    > chodzi bynajmniej o jakieś różnice w rozszerzalności czy wilgotności,
    > tylko o to, że azot jest inercyjny

    Azot daje stabilnosci cisnieniowa bez wzgledu na temperature. Dlatego
    m.in. azot stosuje sie w hydroakumulatorach.

  • 53. Data: 2011-11-12 00:20:39
    Od: marider <2...@g...pl>

    W dniu 2011-11-10 21:41, Tytus z domQ pisze:
    > *** Przed chwila twierdziles ze tylko Brembo sie liczy.
    >
    > Dokladnie - w sporcie tylko Bembo, byc moze istnieja jakie amerykanskie
    > wydumki ale zastosowanie w sporcie maja rownie powszechne jak niezawodne
    > sa harleje

    Ja tylko niesmialo dodam ze jest AP Racing (niektorzy twierdza ze toto
    lepsiejsze jest niz Brembo choc sportowa pompka hamulcowa rodem z Moto
    GP kosztuje grubo ponad $2000). No i sa jeszcze przerozne Magury,
    Beringery, Accosato a nawet Braking i inne takie wydumki...

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 54. Data: 2011-11-12 10:36:13
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości

    > Normalnie. Biore butle z czystym azotem, do reduktora podlaczam pistolet
    > do pompowania kol i pompuje. Jest jakas alternatywa ?? Seriopytam.

    To bylo ironiczne pytanie. No a w kole jest juz w tym momencie zwykle
    powietrze ktore dobijasz tylko o dodatkowa atm azotem.
    Wiec i tak czystego azotu tam nie masz :)

    pozdro,
    doomin13
    smc660
    vtr1000

  • 55. Data: 2011-11-12 10:43:11
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    Ciekawa teoria, ale jakos trudno sie z nia zgodzic.
    Jak opona peknie to raczej cale powietrze pojdzie na zewnatrz a nie w
    kierunku tarczy ktora jest lekko przykryta felga.
    A w samolotach to chodzi glownie o korozyjnosc wody zawartej w zwyklym
    powietrzu. Cisnienie powietrza w kolach w duzym samolocie to kolo 13, 14 atm
    i sporo sie wtedy tego powietrza miesci co daje calkiem sporo wody.

    pozdr,
    doomin13
    smc660
    vtr1000

  • 56. Data: 2011-11-12 10:53:35
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-12 11:36, doomin13 pisze:
> [...]
    > powietrze ktore dobijasz tylko o dodatkowa atm azotem.
    > Wiec i tak czystego azotu tam nie masz :)

    Pomijalne ilosci zostaja. Pompujac kola nabijalem 4-4,5 bar, spuszczalem
    prawie do zera, znowu bilem do 4 bar, spuszczalem i pompowalem
    ostatecznie do nominalnego cisnienia.

  • 57. Data: 2011-11-12 10:56:53
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Nikanor" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 11-11-2011 o 21:37:19 doomin13 <d...@g...pl> napisał(a):

    "...że azot jest inercyjny, w przeciwieństwie do tlenu..."

    a co to jest gaz inercyjny ????????? ze niby ma mase, bezwladnosci itd, ale
    w takim razie tlen tez ma :)

    a moze to nieudolne tlumaczenie z angielskiego "inert" co oznacza gaz
    obojetny? wtedy faktycznie tlen nie jest

    pozdr,
    doomin13
    smc660
    vtr1000

  • 58. Data: 2011-11-12 11:00:20
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    No to nie wiedzialem ze az tak do tego podszedles :)
    sa analizatory tlenowe jak chcesz dokladnie wiedziec ile tlenu zostalo do
    mieszania gazow przy nurkowaniu sie uzywa :)

    pozdro,
    doomin13
    smc660
    vtr1000

  • 59. Data: 2011-11-12 12:11:45
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-12 12:00, doomin13 pisze:
    > No to nie wiedzialem ze az tak do tego podszedles :)
    > sa analizatory tlenowe jak chcesz dokladnie wiedziec ile tlenu zostalo do
    > mieszania gazow przy nurkowaniu sie uzywa :)

    Sie mi przypomnialo jak do znajomego wulkanizatora przyjechal upierdliwy
    klient. Wkurwiony zaproponowal mu mega hiper najnowsza mieszanke do
    pompowania kol - 78% azotu, 21% tlenu i reszta domieszki argonu i gazow
    szklachetnych. Gosc zadowolony zaplacil po 5 pln od kola za napompowanie
    tym najnowszym wynalazkiem.

  • 60. Data: 2011-11-12 17:17:19
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-11-12 11:43, doomin13 pisze:

    > A w samolotach to chodzi glownie o korozyjnosc wody zawartej w zwyklym
    > powietrzu. Cisnienie powietrza w kolach w duzym samolocie to kolo 13, 14 atm
    > i sporo sie wtedy tego powietrza miesci co daje calkiem sporo wody.
    no i ze względu na gwałtowne zmiany temperatury.

    --
    Tomek
    BMW R1100S