  • Data: 2018-03-09 11:25:56
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Redlarski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >M.in. o tym, jak konflikt Kosowo - Serbia wpłynął na sieć
    >energetyczną w Europie:
    >https://wysokienapiecie.pl/8656-kto-ukradl-prad-za-
    3-mln-euro-spowolnil-europejskie-zegary/#dalej

    Hm ...
    -113GWh w 2 miesiace to jest 78MW srednio. IMO - tyle co nic w skali
    Europy.

    -dziwi mnie, ze oni tak dlugo dochodza gdzie ta moc znika. Liczniki
    przeciez powinny byc na liniach transportowych i bedzie wiadomo.

    -a moze tu nie o prad chodzi, tylko o pieniadze ? Albo o niewyrazne
    rozliczenia ?

    -nawet jesli pobierali i nic nie mowili - to chyba nie powinno
    zmieniac czestotliwosci ?
    Czestotliwosc wydaje mi sie parametrem takim luzno zwiazanym z moca.
    Dopoki moc turbiny nie jest przekroczona, to elektrownie powinny dbac,
    aby czestotliwosc byla dobra.
    Jedna elektrownia nic nie zrobi, ale jak wszystkie odkreca kurki, to
    powinna wzrosnac.

    A jesli problem dotyczy pieniedzy i zamowionej mocy ... mocy nie
    reguluje sie przede wszystkim napieciem ?

    J.