  • Data: 2018-03-21 19:14:31
    Temat: Re: Czestotliwosc sieci
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Redlarski" <e...@g...com> napisał w wiadomości
    news:8729b256-b48f-480f-b0bf-7730e1e5d7c1@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 20 marca 2018 23:45:35 UTC+1 użytkownik HF5BS napisał:
    (przycinaj...)

    > Wpływ siły odśrodkowej jest rzędu 10^-4,
    > ale ma znaczenie tylko przy przemieszaniu zegara.

    Nie, no, do kuchenki nie będę zaraz pakować wzorca rubidowego...

    > Wpływ Księżyca jest pewnie ze 2 rzędy mniejszy,
    > ale orbita Księżyca jest bardzo skomplikowana
    > przez co trudno byłoby to jakoś prosto uwzględnić.

    Ale też do zdążenia na bardzo punktualny pociąg, nie będę znów bawić się z
    cezem.

    > Słońce jeszcze mniej wpływa, a właściwie zmiany
    > odległości Ziemia - Słońce, ale jest powtarzalny
    > na przestrzeni tysięcy lat.

    Jeszcze bym z ciekawości spytał - zakładając, że mam zegar, optymalne
    warunki, miałem szczęście i idało mi się go tak ustawić, że chodzi bez
    odchyłki. Teraz, wciągam do gry słońce, księżyc, kosmos... i pytanie -
    jakiej odchyłki mogę się na zegarze spodziewać za rok?
    Bo jeśli za rok, budzik mnie obudzi o 3 sekundy później, to nawet tego nie
    zauwqażę chyba.

    > Pomiary czasu są najprecyzyjniejszymi pomiarami
    > jakie człowiek potrafi wykonać i pewnie dałoby się
    > zaobserwować wpływ innych planet na okres drgań
    > wahadła, ale jednak dałbym sobie z nimi spokój :)

    Dla codziennych spraw jak najbardziej - popieram. To trochę jak rzucanie
    pereł przed wieprze, wystarczy, aby mi po 1 dniu nie odjechało o minutę (mam
    taki z bazaru, pójdzie do rozbiorki, (a impulsator do wykorzystania, w moim
    przypadku niedokładność do pominięcia), albo wymiany kwarcu - względy
    sentymentalne). Nie chciałbym jednak spóźnić się na mecz w TV, czy coś
    innego na żywo (walk KSW, MMA nie oglądam i nie zamierzam, boks też bardzo
    rzadko), bo sobie sieć odjechała, a za nią mój zegar.
    Ale już w aparaturze bym dawał możliwie dokładnie, bo co, jak przegapię
    przelot planetoidy, jak mi się punkt obserwacji odjedzie 3 sekundy od
    przewidywanego?
    A nie było by korzystniej jakieś sprzęgło i falownik, centralnie sterowany?
    Ile sobie skąd odpłynie, to sobie odpłynie. A 50 Hz dobrze ustabilizowane
    będzie trzymać. I będzie można szybko skorygować, bez korblowania z
    wirnikami w turbogeneratorach.
    (Tak, wiem, że to nie takie proste)

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,