eGospodarka.plGrupypl.internet.polipTelewizja w sieciach lokalnych, smutna rzeczywistość... › Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna .....)
  • Data: 2008-10-29 08:10:50
    Temat: Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna .....)
    Od: futszaK <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Apel wrote:

    > No coz - jezeli nie widzisz róznicy pomiedzy cechami rozwiazan bazujacych na
    > technologii IPTV a DVB-C to co ja mam zrobic?

    już to robisz -> przekonujesz nas o tym, że jest inaczej

    nie ukrywam, że chciałbym aby takie przedsięwzięcia jak Wielkopolska
    Sieć Szerokopasmowa ułatwiały udostępnianie takich rozwiązań jak Jambox,
    bo w dobie zmieniającej się rzeczywistości do Web2.0 - pakowanie
    pieniędzy w WIMAX jest delikatnie mówiąc nieporozumieniem

    > Ale spróbuje Ci zwrócic uwage na jedna bardzo istotna róznice, na razie
    > jeszcze slabo widoczna bo rzeczywiscie - na dzis JAMBOX (i inne podobne
    > jamboxopodobne rozwiazania innych firm) w tej chwili sa tylko "kablówka z
    > wodotryskami" - ale niedlugo?

    Miejmy nadzieje, że to się sprzeda i że będzie się opłacało to robić.
    pewnie gdyby w okolicy mojej sieci przebiegał światłowód z 3s to bym
    pewnie myślał o wdrażaniu tej technologii, ale póki co mogę tylko się
    przyglądać i myśleć nad możliwością znalezienia namiastki takiej sieci w
    miejscach, gdzie doprowadzenie światłowodu do klienta jest
    niemożliwe/nieopłacalne

> [...]
    > nawet przez kabel jest jednokierunkowy a jezeli nawet doklada sie do niego
    > jakis kanal zwrotny to jest on zawsze kanalem ulomnym. Albo jest
    > waskopasmowy, albo za drogi, albo nie zawsze dzialajacy. Oczywiscie problem
    > kanalu zwrotnego jest do przelamania przez inzynierów gdyby nie myslenie
    > menadzerów zarzadzajacych swiatem mediów - myslenie ewidentnie
    > jednokierunkowe, zakladajace ze oni wiedza lepiej i nadaja co uwazaja a
    > ludek ma ogladac i koniec. No nie - ludek ma jeszcze placic - pieniedzmi,
    > czasem, prywatnoscia i wymuszonymi przez reklame zachowaniami.

    ciekawe w którym momencie pojawi się możliwość uderzenia w stół i
    powiedzenie: chcemy wprowadzić możliwość sprzedawania na sztuki
    eurosport z reklamami/bez reklam (opcja do wyboru PRZEZ ABONENTA), lub
    wręcz pojedyńczych audycji

    > W przeciwienstwie do broadcastu IPTV jest stworzone przez ludzi ze swiata
    > telekomunikacji i internetu a wiec jakby z definicji ma myslenie sieciowe i
    > dwukierunkowe.

    tego sie niektórzy obawiają. hollywody boją się technologii, bo
    przyzwyczaili się do tego, że sprzedaje się coś, z czego tylko 5%
    interesuje widza, a reszta to wypełniacz, chłam, ale klient nie może
    kupić tych 5% (nawet za cene kilkakrotnie wyższą), no ale z czegoś
    trzeba mieć pieniądze na Ferrari czy opłacenie drogich prawników, którzy
    hamują rozwój nowych technologii dla mas w imie interesów jednostek

    > wierz jak ladnie wygladaja dobre zdjecia na dobrym telewizorze HD?) YouTube
    > na JAMBOXie juz jest (choc jeszcze nie pelny ale jakosc telewizyjna obrazu
    > juz dziala), do STB dodajemy wygodna klawiature bezprzewodowa, STB zawiera
    > calkiem niesly komputer z Linuxem, wpiety jest poprzez lacze 100Mb/s.......
    > Czy dalej uwazasz, ze to tylko kablówka z bajerami?

    mniaaaam, symetryczne 100 megabitów w domu do różnych ciekawych rzeczy
    :)

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/