  • 1. Data: 2008-10-28 07:14:34
    Temat: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna rzeczywistość...
    Od: futszaK <f...@g...com>

    http://futszak.blogspot.com/2008/10/telewizja-w-siec
    iach-lokalnych.html

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 2. Data: 2008-10-28 07:33:56
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    futszaK pisze:
    > http://futszak.blogspot.com/2008/10/telewizja-w-siec
    iach-lokalnych.html

    i ?
    nikt nie mówił ze IPTV będzie tanie
    nikt nie mówił ze bedzie super

    IPTV to mozliwosc techniczna wklejenia telewizji do sieci transmisji danych

    sieci wifi nie dadzą rady odpalić IPTV
    to było jasne

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2008-10-28 07:51:42
    Temat: Re: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna rzeczywis dG/Fm8SHLi4u
    Od: futszaK <f...@g...com>

    icek2 wrote:

    > nikt nie mówił ze IPTV będzie tanie
    > nikt nie mówił ze bedzie super
    >
    > IPTV to mozliwosc techniczna wklejenia telewizji do sieci transmisji danych

    jest sens je wdrażać, skoro są lepsze i co najważniejsze - sprawdzone
    technologie ?

    > sieci wifi nie dadzą rady odpalić IPTV
    > to było jasne

    a tego to już nie byłbym taki pewien

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 4. Data: 2008-10-28 09:45:37
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 28 Oct 2008 08:51:42 +0100, futszaK <f...@g...com>
    wrote:

    > jest sens je wdrażać, skoro są lepsze i co najważniejsze - sprawdzone
    > technologie ?

    Zależy, co masz na myśli. Jeśli te lepsze to DVB-C/S/T, to chyba
    tylko w celu zwiększenia oferty (aczkolwiek są miejsca, gdzie
    kablówka nie dociera, naziemnej cyfrówki wciąż nie ma, a
    satelitarna jest taka, jaka jest, a ethernet się znajdzie).
    Jeśli masz na myśli analog, to różnica jest duża i to nie tylko
    z punktu widzenia odbiorcy.

    > a tego to już nie byłbym taki pewien

    A ja byłbym. Jesteś w stanie zapewnić niezawodność i brak
    opóźnień WiFi na poziomie 99.(9)%? Bo telewizja to nie strona
    WWW czy nawet filmik na jutubie: opóźnienia, utracone pakiety
    oznaczają oznaczają kwadraty. A jak będzie kwadracić choćby co
    kilka minut, to abonenci zrobią z Ciebie zdjęcie przyjaciela w
    czerwonej tonacji.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl

  • 5. Data: 2008-10-28 10:04:07
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Robert Rędziak wrote:

    > Zależy, co masz na myśli. Jeśli te lepsze to DVB-C/S/T, to chyba
    > tylko w celu zwiększenia oferty

    przy wykorzystaniu kabli, które leżą w ziemi od kilkunastu lat

    > A ja byłbym. Jesteś w stanie zapewnić niezawodność i brak
    > opóźnień WiFi na poziomie 99.(9)%?

    a po co pchać cały kontent przez WiFi ?
    pchamy tylko to, co chcemy wysłać, albo nie ma tego w innych źródłach,
    cała reszta z DVB-S/DVB-T bez potrzeby obciążania radia

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 6. Data: 2008-10-28 10:45:44
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    futszaK pisze:

    > jest sens je wdrażać, skoro są lepsze i co najważniejsze - sprawdzone
    > technologie ?
    a kto powiedział, ze IPTV to nie sprawdzona technologia?

    to jest cyfrowa stacja czołowa z wyjsciem po np. Eth
    czym sie rozni ta stacja od cyfrowej stacji czołowej do analogowej
    kablówki? tylko wyjsciem strumienia.

    > a tego to już nie byłbym taki pewien
    to moze inaczej

    jak wyobrazasz sobie w a/b/g/n odpalenie 40 roznych strumieni w SD (~4
    Mbit) do 1k klientów?
    powiedz, chętnie usłysze - naprawde

    na radiu sie nie da*

    ktoś kto ma FTTB jest IMO (mam nadzieje) w komfortowej sytuacji :)

    *ograniczenie finansowe

    --
    pozdros
    icek

  • 7. Data: 2008-10-28 11:07:19
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 28 Oct 2008 11:04:07 +0100, futszaK <f...@g...com>
    wrote:

    > przy wykorzystaniu kabli, które leżą w ziemi od kilkunastu lat

    Kable to jedno, a reszta to drugie. Akurat pracowałem w jednej
    kablówce w czasie, gdy wprowadzała DVB-C i jednym pstryknięciem
    tego nie zrobili.

    > a po co pchać cały kontent przez WiFi ?

    Nawet jeśli zrobić to w tak absurdalny sposób, jak mówisz, to
    wystarczy dowolne źródło zakłóceń (tłok w eterze, jakieś siejące
    urządzenie), żeby cały plan poszedł w, sam wiesz co.

    > pchamy tylko to, co chcemy wysłać, albo nie ma tego w innych źródłach,
    > cała reszta z DVB-S/DVB-T bez potrzeby obciążania radia

    Wybacz, ale jeśli dostawca usług powiedziałby mi, że kanały 1,
    2, 3, 4, ..., n mogę sobie oglądać za pomocą tego urządzenia, a
    A, B, C, ..., X za pomocą jego urządzenia, to kazałbym mu spadać
    i poszedłbym do konkurencji. Ludzi nie interesuje mnożenie
    pudełek, bytów, doktoryzowanie się z przełączania między
    źródłami sygnału (zwłaszcza że sporo telewizorów chyba próbuje
    rozwiązać problem komiwojażera, zanim przełączy się z jednego
    źródła na drugie).

    I wiesz co? Jeśli Ty wychodzisz z założenia, że klient będzie
    sobie coś składał z uzbieranych tu i ówdzie kawałków (a może coś
    znajdzie na złomie i tanio przysposobi?), to wcale mnie nie
    dziwi, że cały Twój biznes bazuje na abonencie za trzy dychy
    miesięcznie, skrętce i tępym switchu z makro, a jak tylko TPSA
    coś bąknie pod nosem, to robisz z tego raban, jakby cały świat
    miał się zawalić.

    r.
    _____________

  • 8. Data: 2008-10-28 11:44:01
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Robert Rędziak wrote:

> [...]
    > 2, 3, 4, ..., n mogę sobie oglądać za pomocą tego urządzenia, a
    > A, B, C, ..., X za pomocą jego urządzenia, to kazałbym mu spadać

    wszystko można uczynić oglądalne przy pomocy jednego urządzenia, które
    samo będzie wiedzieć co skąd ma pobierać

> [...]
    > miesięcznie, skrętce i tępym switchu z makro, a jak tylko TPSA
    > coś bąknie pod nosem, to robisz z tego raban, jakby cały świat

    bo ci co robią raban na cały świat dostają więcej

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 9. Data: 2008-10-28 12:51:49
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

> [...]
    > WWW czy nawet filmik na jutubie: opóźnienia, utracone pakiety
    > oznaczają oznaczają kwadraty. A jak będzie kwadracić choćby co

    Nie po to jest mechanizm retransmisji pakietów by z niego nie korzystać.
    99% klientów nie zauważy jeśli będzie oglądać TV z opóźnieniem 5 sekund
    (tak jak teraz słucha radia online).

    Myślę, że za kilka lat będzie się oglądać TV tak jak teraz filmiki na
    youtube, a zakładanie bezstratności pakietów w sieci można pozostawić
    teoretykom.

    a.

  • 10. Data: 2008-10-28 12:54:31
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 28 Oct 2008 12:44:01 +0100, futszaK <f...@g...com>
    wrote:

    > wszystko można uczynić oglądalne przy pomocy jednego urządzenia, które
    > samo będzie wiedzieć co skąd ma pobierać

    A gdzie są te urządzenia? Albo inaczej, ile tych urządzeń jesteś
    w stanie kupić, żeby komuś opłaciło się wyprodukować
    kombinowanego settopa DVB-T/S+IPTV? Co z odpowiedzialnością za
    tak podzieloną usługę? Czy właściel kanału X zezwoli opakowanie
    w Twoją usługę? Jak to traktować? Jak retransmisję? Bo jak
    jest, to musisz za nią i tak zapłacić. A myślę, że zabawy z
    siecią to tylko część kosztów, która czeka chętnych na
    dostarczanie IPTV. I dlatego nie robi się tego samodzielnie, a w
    oparciu o kogoś większego, jak SGT.

    > bo ci co robią raban na cały świat dostają więcej

    Więcej klientów po 30PLN, co grożą pocięciem instalacji, jak ich
    nie przyłączysz w niedzielę? :>

    r.