    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    <q6rpef$pl8$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q7efvk$gi2$1@node1.news.atman.pl>
    <5c9e0f13$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7m7i9$6oo$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@4...net>
    <q7o3p2$prf$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <q7qjoo$6jk$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <q7r3f0$l95$1@node2.news.atman.pl>
    <1kh316fv8d7eg.11jnvlo4awlif$.dlg@40tude.net>
    <q7r9gp$r1r$1@node2.news.atman.pl> <q7rao8$s6b$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Date: Mon, 1 Apr 2019 17:01:31 +0200

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    >I jeszcze jedno. Miałbym prośbę - zerknij na test, już na serio bo
    >temat zaintrygował mnie od strony zawodowej.
    >https://drive.google.com/file/d/1vzfWyaAbt6YKydVn_f
    hCgVGD_y9VG4AP/view?usp=sharing

    Na mnie to sie nie ma co patrzyc, bo mam ... nedznego notebooka z
    nedznym ekranem, aczkolwiek ... moze wlasnie przecietnym :-)

    >To jest liniowy gradient. Wyświetl go w skali 1:1. Powinieneś widzieć
    >paski nieznacznie różniące się między sobą. Jak to widzisz na swoim
    >monitorze?

    No i widze te paski, choc ledwo zauwazalne ... i od ustawienia
    ekranu/kata patrzenia to zalezy.

    najlepiej widoczne gdzies zakresie 24-80.
    Powyzej jasnosci 200 trudno je dostrzec - cos sie tam jeszcze mieni w
    oczach, ale trudno mi powiedziec - oko podkresla granice, a moze
    monitor/ekran, karta.

    >Czy od pewnego momentu staje się on całkowicie czarny/biały? Czy
    >możesz naszkicować od jakiego?

    To troche strzelanie przypomina, ale tak bym powiedzial, ze ponizej
    jasnosci 18 czarno widze, a powyzej 242 biel.

    Ale skopiowalem sobie ten pasek przesuniety o 64 piksele - czyli o 4
    jednostki jasnosci ...
    i granica mi zanika gdzies na 14/17 oraz 251/249.

    troche zalezy od tego, czy mam widok szeroki na obrazek, czy
    zmniejszylem do waskiego okna - widac mozg sobie dorysowuje.

    >Czy w obrębie naszkicowanej granicy zdarza się, że paski są czasem
    >gęściej, czasem rzadziej?

    Normalnie bym na to nie zwrocil uwagi, bo w ogole te paski ledwo
    widac,
    ale po powyszym kopiowaniu, a szczegolnie kilkaniu "color pick",
    widze, ze je nierowne zrobiles.

    >U mnie jest tak, że widzę płynnie zmieniającą się szarość od początku
    >do końca. Przy czym moje monitory i cały sprzęt pracują w przestrzeni
    >aRGB.

    Obrazek jest jesli dobrze widze 8 bit, tzn 24 bit/pixel, ale to w RGB,
    wiec 8-bit na kolor.
    Wiec powinny jednak byc skokowe zmiany jasnosci, choc slabe.

    Moze oczy masz zmeczone, moze monitory jakies kiepskie i splaszczaja
    :-P
    A moze lepsze monitory i splaszczaja 8 bit, zeby miec miejsce na
    wiecej.

    Ewentualnie ... to u mnie jakis "enhancing" sie wlaczyl, i podkresla
    granice miedzy obszarami, ktore bez niego byly niewidoczne.
    Bo chyba nie jakas interpolacja u Ciebie ?

    Podlaczylem drugi monitor - jakos podobnie.

    A na tych przestrzeniach sie nie znam - MS to jakos sp*, i nie mam
    ochoty sie doktoryzowac z g* bez potrzeby :-(

    J.