  • Data: 2019-04-02 00:08:22
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek S <p...@s...com> writes:

    > Wynika z tego, że bez sensu produkuje się FF??

    Nie, skąd ten wniosek?
    Przecież napisałem jakie są problemy małych matryc.

    > Mam inne doświadczenia. Przesiadłem się z Sony A-77 na A-99 z
    > zachowaniem optyki.

    Optyki APS-C?
    Bo jeśli FF to to nie jest żadne "zachowanie optyki": przy zachowanej
    optyce wielkość obrazu na matrycy także jest zachowana.

    > Ja: chodziło mi o to, że skoro mały piksel będzie swoim szumem zacierał
    > detale w cieniu do nierozpoznawalnego poziomu, to nawet obiektyw za 20
    > koła tego nie poprawi.
    >
    > Ty: Ależ poprawi, bardzo łatwo.

    Oczywiście że poprawi. Tyle że nie szum, a SNR, poprzez poprawienie S.
    Wystarczy skupić więcej światła.

    Oczywiście, tak jak napisałem, to nie jest takie proste i nie wszystko
    w ogóle da się (dynamika małych pikseli jest mniejsza, wymagania dla
    obiektywu szybko rosną). Ale to nie jest absolutnie tak, że mały piksel
    od razu wszystko przekreśla.
    --
    Krzysztof Hałasa