  • Data: 2019-04-06 21:13:11
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 6 Apr 2019 20:18:50 +0200, Marek S napisał(a):

    > Hipotetycznie tak. Ale nie traktuję nigdy hipotez jako dogmaty. Dopóki
    > sam nie dotknę, nie zobaczę, nie wygeneruję obrazu, to będę mocno się
    > powstrzymywał w poglądach.

    > Na matrycę. Np. w prezentowanym RAW nie byłbym w stanie zobaczyć detali
    > w tej szparze miedzy cegłami. Gdybym tam wrzucił bilet autobusowy, to
    > byłby kłopot z ustaleniem czy w ogóle on tam jest. Tymczasem oko całkiem
    > dobrze je widziało (bez zaglądania w szczelinę na wprost, lecz patrząc
    > przez okno i widząc kątem oka).

    OK, jestem sklonny uwierzyc.

    > Zrobiłem zobrazowanie tego, co mam na myśli. Wykonałem 1 zdjęcie
    > podwójnie zapisane: jako JPG z aparatu i jako RAW. JPG poniżej.
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1y7BVup76SNSjUnvbrNz
    pjTo_E-srd8YL/view?usp=sharing

    > Obok pokazane są całkowite ciemności i prawie 100% jasności. Napisałem
    > "prawie" gdyż narzuciłem tolerancję +/- 4 stopnie by lepiej było widać
    > te miejsca.
    >
    > Wykonałem potem kompresję dynamiki ręcznie na RAW.
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1hkswSNrvtsx2Aafd8Jk
    jgH2V5KExmNnh/view?usp=sharing

    > Wydaje się być jaśniejsze, prawda? Ale zapewniam Cię, że ilość bieli i
    > czerni jest w przybliżeniu podobna. Zdjęcie nie zostało w ogóle
    > rozjaśnione. Gdybym je odrobinę rozjaśnił - zniknęłyby wszystkie czernie.

    Cegly na slupku wydaja sie jednak jasniejsze, a trawa w sloncu
    bardziej zielona :-)
    za zwierzakiem pod krzakiem tez jakos jasniej.

    Mam wrazenie, ze "rozjasnieniem" nazywasz dodanie jakiejs wartosci do
    jasnosci czy skladowych RGB.

    A mozna np przemnozyc przez 2.
    Czarny 0 pozostanie zerem, 1 zmieni sie w 2, 2 w 4 ... bedzie jasniej,
    ale pojawia sie przepalenia.

    > Po.

    > Oczywiście, że będzie.

    Photoshop powinien zrobic gradient liniowy na 16 bitach.
    Ale pewnie musi obciac na karcie/monitorze dla pokazania.

    J.