  • Data: 2019-04-06 23:15:19
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-06 o 20:48, J.F. pisze:

    > Swieczka ma jeden niuans - emituje bardzo duzo podczerwieni, i to
    > akurat takiej, gdzie krzem bardzo czuly.
    > Bez filtru IR w aparacie matryca wariuje.

    Hint: tryb ręczny. Co znaczy "wariuje"? Dostajesz smugi wokół płomienia?
    Trochę to dziwne bo generalnie nigdy się nie spotkałem w żadnej cyfrówce
    z takim problemem. Filtry IR są powszechnie stosowane bo bez nich czasem
    totalna kiszka może wyjść. Zdjęcie np poprzez ognisko czy zza grilla
    będzie skopane bez IR...

    > Dobrze byloby powtorzyc z małą "zarowka" LED matową.
    > Albo z dodatkowym filtrem wycinajacym IR.

    Pokombinuj sobie. Zrób aparatem zwykłego JPG bez polepszaczy i porównaj
    ze sceną jaką widzisz. Umieść źródło światła dość blisko zegara czy
    innego tła. Ustaw parametry ekspozycji do żarówki by nie robiła efektu
    białej plamy. Magiczna kula podpowiada mi, że zobaczysz tarczę zegara
    dobrze, ale tylko przy żarówce. Potem szybko nastanie czerń. Tymczasem
    patrząc się na tą scenę, zobaczysz doskonale całość zegara.

    > Okulista to tu chyba za malo ...

    Oni powinni wiedzieć jak działa ludzki wzrok.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek