  • Data: 2019-04-17 12:03:34
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-04-16 o 01:21, J.F. pisze:
    >Nie wiem co robiłeś, ale raczej porównałeś gruszkę z jabłkiem i stąd
    >różnice.

    Jest mozliwosc, ze jak to otwierasz w swoich programach, to to co
    zapisal IE jest ignorowane.
    On sam siebie zreszta tez jakos ignoruje.

    ZHqy_6Uyol8Vs/view?usp=sharing

    >No coś Ty! Zdjęcia są identyczne.

    Marku - ale na powyzszym - jakie masz wartosci dla pikseli
    494,275
    1491,275

    >Przecież to nie ja liczę rozbieżności lecz program graficzny. Gdyby
    >wystąpiło nawet 1px przesunięcie, to obraz różnicowy wykazałby
    >gigantyczną liczbę zmian.

    Ale ten obrazek powyzej ma znacznie mniejsza rozdzielczosc.
    Moze jak go montowales, to przestawiles te duze o 1 px, i w efekcie ja
    patrzac na "ten sam piksel"
    mierze zestawiony z innych pikseli oryginalu.

    >Zaraz będę wył. Na samym dole przedstawiam listing takowego z jakieś
    >pierwszej z brzegu foty jaką znalazłem na swoim kompie. Ja to nazywam
    >tekstem.

    Twoje programy zapisuja tekst.
    A Imaging Edge zapisuje cos innego.

    >Super, więc pewnie wstrzeliłeś się np. w osadzonego JPG lub
    >zakodowane dane konfiguracyjne itd. Możliwości jest wiele.

    I co - myslisz, ze jesli 24MB z 25MB jest takie same, to to sa dane
    konfiguracyjne ?

    Ale tu akurat nie mamy sie o co klocic - przyznaje, ze wiekszosc pliku
    jest niezmieniona i to beda te dane pikseli.

    >Skoro wystąpiła w plikach choćby najdrobniejsza różnica, to zrobiłeś
    >to źle. Bo taka jest natura RAW - nie da się ingerować normalnym
    >softem graficznym w jego strukturę.

    Ja tam mysle, ze jesli program ma opcje "zapisz jako ARW", to cos tam
    jednak zapisuje.

    Ale sie zgadzamy, ze wyglada na to, ze IE pikseli nie zmienil, tylko
    jakies inne dane.

    >Tak jak pisałem: nie złożysz dwóch zdjęć ze sobą jeśli miały inną
    >przesłonę. Cel składania nieistotny. Nie skupiajmy się na nim.

    Ale ja nie chce skladac - mnie wystarczy jedno zdjecie z jasnym
    parapetem :-)

    >Po drugie, co też pisałem, ruszając przesłonę __ZMIENIASZ GŁĘBIĘ
    >OSTROŚCI__ Co mi ze zdjęcia modelki, gdzie tylko czubek nosa będzie
    >ostry a reszta rozmyta?

    Czasem tak ma byc i tak jest lepiej .

    >Ważne, ze dla oka było identycznie tyle samo, co na zewnątrz i
    >wewnątrz.

    nawet dla oka 7000 to nie 400.
    Tylko musza stac obok siebie, bo jesli sa troche dalej ... to juz oko
    moze sie pomylic.

    I to jest temat na ewentualny dalszy ciag dyskusji o fotografowaniu
    rzeczywistosci - gdy oko uwaza ze monitor jest tak samo jasny jak
    okno,
    a kamera bedzie bezlitosna.

    Tylko ... jak sfotografujesz swoim Sony monitor na tle nieba, a potem
    odpowiednio rozjasnisz fotke,
    to czy ogladajac ja na monitorze znow nie bedziesz mial wrazenia, ze
    teraz widac na niej
    i monitor i okno porownywalnie jasno ... tak jak widac w
    rzeczywistosci ?

    >Sęk w tym, że po niebie nie latała żadna szachownica. Było błękitne.

    szachownica pokazuje, ze oko/mozg potrafi sie bardzo pomylic w ocenie
    jasnosci, jesli tylko obiekty nie sasiaduja ze soba.
    Wiec trzeba by monitor bez ramki, bo inaczej ... 7000 czy 400 cd/m^2 -
    wszystko jedno :-)

    J.