    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Date: Tue, 7 May 2019 23:47:45 +0200
    <qa7uoe$vkf$1@node2.news.atman.pl>
    <5cc822c3$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <qaaa7v$etl$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <qai6nt$484$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <qak292$pp5$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <qal2es$oio$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <qan3i7$316$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    W dniu 2019-05-06 o 13:26, Starzec z Gór pisze:

    > To kręcenie jest raczej konieczne.

    Tak, w archaicznych technologiach nie ma opcji a efekt i tak będzie
    zgrubny - zależny od oka operatora.

    > Minilaby "cyfrowe" to jest właśnie ta epoka.

    Skąd taki wniosek?
    Ja przypuszczam (bo nie wiem), że w nich kalibracja dana jest raz na
    zawsze. Nikt się potem stanowiskiem takim nie zajmuje - o ile nie
    zacznie drukować w zupełnie dziwacznych kolorach.

    > Problem jest faktycznie leksykalny. Przy procesie fotochemicznym, słowo
    "kalibracja" powinno zostać zastąpione słowem "regulacja". Ale wszyscy używają tego
    pierwszego.

    Ok, wszystko jasne.

    > Foto u użytkownika będzie wyglądać dokładnie tak jak wyjdzie z maszyny.
    > Piszę cały czas o fizycznej odbitce, czy to z pliku, czy z negatywu!
    > Klient dostaje do ręki kawałek naświetlonego i wywołanego papieru!

    Ok, to może inaczej. Mam jedno zdjęcie i dwa urządzenia, na których
    oglądam je. Fota wygląda na nich zupełnie inaczej. Jak zatem będzie
    wyglądała odbitka, która będzie godziła oba wyświetlacze?

    Jakim cudem chcesz uzyskać na papierze dynamikę taką jak na jakimkolwiek
    wyświetlaczu? Na wyświetlaczu masz do 8ev a na papierze nie udało mi się
    wycisnąć więcej niż 2ev. I to nawet na Ilford, który okazał się być dość
    średnim w tym względzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek