  • Data: 2019-05-12 22:26:12
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-09 o 20:34, Starzec z Gór pisze:

    > Owszem, takie fabryki istnieją. Tylko że... Na chwilę obecną, nie ma już
    zaniedbanych minilabów.
    > Teraz weź sobie porównaj : w minilabie przy jakichś 500 odbitkach płacisz 29
    groszy od sztuki. W drukarni cyfrowej płacisz ponad złotówkę! I to przy wydruku 1:1,
    bez żadnej korekcji barwnej. Jak dla mnie, średnio opłacalny biznes.

    A te "fabryki" gdzie są? Jak się do nich dostać? Czy są dużo tańsze od
    minilabów?

    > Ano. I po to siedzi nad tym człowiek. Też omylny, ale jakby mniej niż automat

    Dość często mam jakieś sesje zdjęciowe. Zawsze jest to praca z
    dopieszczaniem koloru za pomocą odpowiednich przyrządów. Nie jestem w
    stanie sobie wyobrazić aby człowiek był w stanie choćby jedną odbitkę
    poprawnie, na oko, skalibrować.

    Mało tego - nie jestem w stanie sobie wyobrazić w jaki sposób laborant
    miałby dokonać korekty w taki sposób, aby nawet mając przed oczami
    wydrukowane docelowe zdjęcie (po moich zabiegach), wyregulował maszynę
    tak, aby dała wierną kopię tegoż. Matryca aparatu nie jest liniowa, jak
    niektórzy twierdzą. Co gorsze - nieliniowości są inne dla każdej
    składowej koloru. Do korekcji takich uchybień używa się Color Passport
    Checkera - różnice nierzadko nie są subtelne, bywają czasem spore,
    widoczne dla każdego, nawet po pijaku.

    > Nie musi. To m0onitory muszą równać do papieru, nie odwrotnie.

    Tym oto sposobem zrujnowałeś cały przemysł DTP :-D Graficy o tym nic nie
    wiedzą. A oglądanie wydruków o dynamice 11ev, bez zakładania okularów
    przeciwsłonecznych, chyba byłoby szkodliwe dla wzroku? ;-)

    > PS liczy się dynamika zarejestrowanej sceny, nie odczyt z papieru

    Idąc tym tropem to i wybuch supernowej mógłbym bez problemu wydrukować
    na papierze nawet śniadaniowym ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek