  • Data: 2019-05-26 16:16:50
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-25 o 21:16, J.F. pisze:

    > Ale na tym Ksiezycu byly jasniejsze i ciemniejsze obszary.

    Czy to oznacza, że znów będziemy w kółko o tym pisać jak z w/w oknem?
    Wytłumaczyłem dlaczego więc proponuję przeczytać.

    > Ksiezyc to w ogole nie problem, problemem sa labedzie :-)

    I dlatego giną w ciemnościach.

    > Ok, mnie tam nie bylo, moze faktycznie jasna łuna.

    Przy tego typu zdjęciach łuna jest niewidoczna dla oka, a na zdjęciach
    całkiem dobrze. W ten sposób niejedno zdjęcie musiałem ratować w PS bo
    nie oczekiwałem brunatnego zafarbu, którego okiem nie dostrzegłem.

    > No wlasnie nie moglem sie tego rastra doszukac.
    > Ale pewnie byl, bo trudno myslec ze zolty jest lub nie ma wcale ...
    > Ha, musze powtorzyc z uzyciem niebieskiego oswietlenia.

    Stosując takie sztuczki z oświetleniem pewnie w końcu go dostrzeżesz.
    Podpowiem, że w drukarce Pro do zdjęć jaką posiadam (9-kolorów), żółty z
    jakiegoś powodu jest tylko jeden. Inne prawy po 2-3. Właśnie odkryłeś
    dlaczego tak jest :-D

    > Ja wydruki z drukarni ogladalem. Czasopisma, opakowania.

    No to mówimy o materiałach w 100% przetworzonych ludzką ręką. Czasem
    przyglądam się pracy grafików w mojej firmie (tanie ulotki w
    hipermarketach, luksusowe czasopisma). Wszędzie jest tak samo -
    nieustanne korekty kolorystyki, czasem nawet korekty korekt.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek