  • Data: 2017-06-19 22:19:57
    Temat: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 16:36:56 UTC+2 użytkownik Paweł Pawłowicz
    napisał:
> [...]
    mężczyźni, natomiast częściej posługują się "modowymi" określeniami, których
    mężczyźni po prostu nie znają.

    tego czy posiadamy go w jednej czy dwu kopiach. Kobieta nie ma w oku dwa razy więcej
    receptorów niż facet. Ma ich tyle samo. Natomiast faceci dokładniej interpretują
    sygnał - są zdecydowanie bardziej wzrokowcami. Owszem, w wypadku uszkodzenia
    chromosomu X u mężczyzny prędzej nastąpi dysfunkcja wzroku, i będzie bardziej
    radykalna niż u kobiety - ale na poziomie "normalnym" to facet będzie kolory
    dokładniej rozróżniał. Sprawdziłem na sporej próbce laborantów foto płci obojga.

    tą nauką się nie skończył. I zaprawdę powiadam ci, przez to co dziś w prasie
    wypisują, Mendel się w grobie przewraca.

    zależności od tego nastąpi ekspresja właściwego allelu. Dominującego lub pary
    recesywnych.

    > Zdajesz sobie sprawę z tego, co napisałeś?

    > Bzdura. Kobieta może, ale nie musi mieć dwóch kopii tego samego allelu.
    > Zdecydowanie powinieneś doczytać.

    Doczytałem. Na obu chromosomach X są te same geny.Allele mogą być różne, ale
    ujawniają się albo dominujące albo para recesywnych.
    Pozdrawiam Marcin