  • 21. Data: 2012-07-29 23:20:14
    Temat: Re: Czy kicz jest mitem?
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Gil <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > No tak. Ale nikt przecież nie poniża.
    > Przeczytaj sobie powieść
    > "Kwiaty dla Algernona" Ale nie opis w Wikipedi tylko recenzje albo sam film.
    > Pewnych rzeczy się nie rozumie przy określonym stanie intelektu.

    Nawet jak sie posiada ten wlasciwy stan intelektu,
    to i tak beda radykalne roznice osobnicze w ocenie sztuki:
    http://www.artbiznes.pl/index.php/jeff-koons-geniusz
    -czy-szarlatan/

    Uwazam, ze o gustach nie nalezy dyskutowac, bo to sprawa indywidualna.

    Jezeli ktos przezywa wzruszenie ogladajac sliczne obrazki,
    to ja jestem gotow to uszanowac i bede go bronil
    przed zlosliwymi przesmiewcami, ktorzy chca mu odebrac ta radosc.
    Wiecej wzajemnej tolerancji panowie.

    WM

  • 22. Data: 2012-07-29 23:29:53
    Od: " Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    WM <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > to ja jestem gotow to uszanowac i bede go bronil
    > przed zlosliwymi przesmiewcami, ktorzy chca mu odebrac ta radosc.

    Na początku wątku zpaytałeś - "czy kicz jest mitem?"
    A teraz sam go wspaniale zdefiniawałeś:
    "jezeli ktos przezywa wzruszenie ogladajac sliczne obrazki"
    Kicz nie jest mitem. Kicz jest udawaniem szuki, jarmarczną budą i
    mieszczańskim zabobonem.
    Chłop z PGR nie odbiera Mickiewicza tak samo jak utalentowany polonista po
    maturze. Ludzie nie sa równi pod względem intelektu i umiejętności.
    Do sztuki trzeba dorosnąć. Głupiec jej nie odbierze. Tylko będzie ją zrównał z
    kiczem i mówił, że najważniejsze to usmarkać się w płaczu przy jakimś obrazku.
    To usmarkanie ma dowodzić prawdziwości sztuki. Głupie i żałosne.

  • 23. Data: 2012-07-30 08:56:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > zbuntowani... nie każdy kto kończy ASP będzie artystą, wielu będzie
    > tylko sprawnymi rzemieslnikami.

    IMO odwrotnie. Znacznie trudniej zostać rzemieślnikiem niż artystą.
    Przykładem może być "Mandaryna" w żadnym chórze śpiewać by nie mogła czyli z
    rzemiosła nici ale to że nie potrafiła śpiewać nie przeszkodziło jej zostać
    artystką piosenkarką. Aby zostać dobrym rzemieślnikiem trzeba mieć odrobinę
    umiejętności, aby zostać artystą wystarczy zostać wypromowanym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2012-07-30 10:21:17
    Od: "StaM" <k...@N...gazeta.pl>

    Gil <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > kiczem i mówił, że najważniejsze to usmarkać się w płaczu przy jakimś obrazku.
    > To usmarkanie ma dowodzić prawdziwości sztuki. Głupie i żałosne.

    Glupie i zalosne jest okreslenie "Chlop z PGR nie odbierze Mickiewicza jak
    utalentowany polonista" Przez tych utalentowanych polonistow wielu z nas
    znienawidzilo Pana Tadeusza, przez rozbieranie dziela na cznniki pierwsze, a
    ten chlop ma caly czas świeże spojrzenie na wiele rzeczy. Blyskotliwym
    mysleniem, i trafnymi okresleniami dawniejsi chlopi przewyzszaja dziesiejszych
    inteligntow w rodzaju pana Choldysa,lub naszych poprzednich, i obecnego
    prezydenta.
    Przepraszam za wtret prominentno/polityczny, ale latwiej stopien intelektu
    jest wykazyc na przykladzie znanych ludzi.

    PS. Slyszales moze moze o cerkiewnych ikonach, przydroznych swiatkach, ludowej
    poezji, dzielach Nikifora? ...ach to nie sa tematy godne inteligenta.
    Pozdrawiam StaM

  • 25. Data: 2012-07-30 10:21:22
    Od: "StaM" <k...@N...gazeta.pl>

  • 26. Data: 2012-07-30 10:34:48
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-27 13:52, WM pisze:
    > Moim zdaniem nie ma kiczu, bo to tylko mit szerzony

    A jaka jest definicja kiczu?
    Nie ma sensu dyskusja dopóki nie poda się definicji.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 27. Data: 2012-07-30 10:54:10
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Gil <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > Chłop z PGR nie odbiera Mickiewicza tak samo jak utalentowany polonista po
    > maturze. Ludzie nie sa równi pod względem intelektu i umiejętności.
    > Do sztuki trzeba dorosnąć. Głupiec jej nie odbierze.

    Dzielenie ludzi na lepszych (tych uczonych) i gorszych (tych prostych)
    uwazam za gorsze nawet od rasizmu.
    To zalosny przyklad pogardy dla ludzi prostych i oznaka megalomanstwa.

    Co ma zrobic czlowiek prosty, ktory nie rozumie wspolczesnej sztuki?
    Ma stac sie snobem i udawac zachwyt nad czyms czego nie rozumie?
    To chyba oczywiste, ze ta wspolczesna sztuka nie jest i nigdy
    nie bedzie dla niego.

    Dla niego jest wlasnie ta ludowa sztuka jarmarczna,
    ta tradycyjna sliczna i wzruszajaca.
    Chcesz go z tego powodu wpedzic w poczucie winy?
    Tak nie wolno robic, niech sobie nawet bedzie z gustem
    kmiotka, lub drobnomieszczanina jak mu to pasuje.

    Apeluje o wiecej wzajemnej tolerancji i poszanowania.

    WM

  • 28. Data: 2012-07-30 11:29:04
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    quent <x...@x...com> napisał(a):

    > A jaka jest definicja kiczu?
    > Nie ma sensu dyskusja dopóki nie poda się definicji.

    To jest pejoratywne okreslenie na pewien rodzaj sztuki,
    ktora razi uczucia estetyczne pewnej grupy osob.

    Moim zdaniem roznice gustow beda zawsze wystepowac
    i to co jedni beda uwazac za sztuke inni za zaprzeczenie sztuki.

    Prob osmieszania dziel stron o przeciwnej wrazliwosci
    artystycznej nie wolno tolerowac.

    Mozna dyskutowac i wyjasniac, ale bez przyklejania zlosliwych etykietek.

    Innym podobnym okresleniem jest 'sztuka kontrowersyjna'.

    Pozdrawiam WM

  • 29. Data: 2012-07-30 11:36:29
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-30 11:29, WM pisze:
> [...]
    > Moim zdaniem roznice gustow beda zawsze wystepowac
    > i to co jedni beda uwazac za sztuke inni za zaprzeczenie sztuki.

    Pewien rodzaj... pewnej grupy...
    To nie jest definicja.

    Bez definicji można dyskutować bez końca i do niczego się nie dojdzie.
    Jeśli nie da się zdefiniować "kiczu" to dyskusja, w celu ustalenia, co
    nim jest a co nie, jest bezcelowa.

    Każdy ma swoje pojęcie kiczu, piękna, sztuki itp.

    Każdy robi to na swoje konto.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 30. Data: 2012-07-30 12:37:36
    Od: m...@g...com

    > Moim zdaniem nie ma kiczu, bo to tylko mit szerzony

    Kicz - dzieło mające wywołać określony efekt u widza.
    Twórczość wykonywana na poważnie ma tendencję do samookreślenia, dlatego też pojęcie
    kiczu związane jest z poczuciem humoru.