    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Date: Wed, 20 Dec 2023 00:13:03 GMT

    On 2023-12-19, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Max od zawsze był 360. Zainteresowanie VR360 jest generalnie dość
    > niszowe, a GoPro wyraźnie nie traktuje go jako priorytet i nie prowadzi
    > tak agresywnej kampanii w mediach jak Insta360. Podobnie przygotowują

    Usrawienia przeglądarek sprawiają, że nie widzę żadnych kampanii, a
    pierwsze Insta360 (X2) kupiłem bo było dużo tańsze od wszystkich Thet i
    miało zachęcające, niemarketingowe recenzje. Max mi się w ogóle jakoś
    nie pojawił co oznacza, że albo miał ceny na poziomie wymienionych Thet
    (lub wyższe), albo nie był sprzedażowo obecny w moim grajdole.

    > nowszy model. Ale pod względem sprzętowym ponoć Max jest lepszy, nie

    Insta X3 kupiłem bo mi przestało przy zdjęciach wystarczać 18Mpx. Max ma
    podobnie jak X2 (X3 ma 72Mpx). Dla filmów wszystkie 3 mają te 18Mpx. Oba
    Insta mają bardzo zadowalającą żywotność akumulatorów. Max odpowiada
    raczej X2, przy czym X2 zapisuje też raw, a Max chyba nie? Wizualnie
    jakość zdjęć wydaje się zbliżona, z poprawką na wymienione "raw".
    Generalnie trudno znaleźć jakieś rzetelne recenzje (recenzują głównie
    tiktokowcy i rozmaici "influencerzy") porównujące Max'a z X2/X3 ale po
    samej specyfikacji to raczej sprzętowej supremacji Max'a nawet nad X2
    nie widzę (a jak już to X2 nad Maxem).

    Mam duży sentyment do Gopro, używam od lat kolejne generacje Hero, stąd
    moje lekkie zdziwienie, jak 360 tego Maxa mogłem przeoczyć.

    > miałem z nim nigdy żadnych problemów. Jedyna wtopa, i to duża, że
    > nagrywa czterokanałowy dźwięk ambisonic, ale soft nie pozwala z nim
    > pracować. Można go wyciągnąć przy pomocy ffmpega, ale jest to, zwłaszcza
    > późniejsza edycja, bardzo upierdliwe. A szkoda, bo ambisonic brzmi
    > naprawdę zacznie. I 5,6K to trochę za mało, 8K byłoby lepiej.

    Tak z 2x 8k na filmy 360 to byłoby chyba w sam raz. A dzwięk, oba insta
    też mają czerokanałowy, tylko jak tego słuchasz? Piszesz o brzmieniu,
    więc chodzi o jakość?

    Z wad Insta mogę wymienić poważne kłopoty z oprogramowanie do
    podstawowej komunikacji z telefonem. Nie dość, że wymyślili sobie, że
    tylko wifi 5GHz (a dla mnie telefon to telefon, w związku z czym kupuję
    raczej z niskich półek) to jeszcze działało to z dość wąską pulą
    telefonów.

    Nie interesowałem się za bardzo dźwiękiem, tak, że nie wiem, czy nie
    występuje tam, przy edycji, jakaś masakra piłą łańcuchową.
    Oprogramowanie "desktopowe" jest MZ akceptowalne, ale nie mam tu za
    dużych oczekiwań, wiedząc jaki jest marketingowy "target" tego sprzętu.

    --
    Marcin