    From: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Czy są wśród Was freelancerzy?
    Date: Tue, 21 Aug 2012 06:07:43 +0000 (UTC)

    Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl> napisał(a):

    > Ooo, różnica jest. Kilka przykładów z którymi się spotkałem w różnych firmach
    > (pracownik = ktoś zatrudniony na umowę o pracę w danej firmie):
    > - brak hasła dla alarmu/kluczy do firmy - trzeba wybyć z firmy/piętra/pokoju
    > najpóźniej razem z ostatnim z 'pracowników'
    > - pracownicy mają dostęp do firmowego oprogramowania (windows, office), inni ni
    > - brak możliwości dostania dostępu przez VPN dla niepracowników
    > - omijają cię jakieś wyjazdy integracyjne/szkolenia
    > - miejsca parkingowe tylko dla pełnoprawnych pracowników
> [...]
    Wydaje mi się to dziwne, bo np. nigdy jako freelancer nie potrzebowałem
    specjalnego miejsca do parkowania, albo dostępu do ich serwerów, czy
    oprogramowania. Jednak złożywszy że nawet statystycznie masz rację, to czy
    coś stoi na przeszkodzie aby pracownik wynegocjował gorsze warunki w
    umowie o pracę a freelancer lepsze, albo na odwrót? To chyba kwestia
    dobrej umowy, więc podział na jednych i drugich wydaje się trochę sztuczny.