    From: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy teraz jest dobry moment na kupno PCta?
    Date: Fri, 16 Mar 2012 15:22:53 -0000

    "Szyk" <s...@o...pl> wrote in message news:jjql5a$di7$1@mx1.internetia.pl...
    > 1) nowy Windows jeszcze nie wyszedł (ale chyba wyjdzie w tym roku), więc
    > standardy jakie on wprowadzi w oczywisty sposób zdezaktualizują istniejący
    > sprzęt. Z drugiej strony w przewidywalnym czasie nie zamierzam kupować nowego
    > Windowsa.

    windows nijak nie decyduje o sprzecie, nie te czasy

    > 2) nie orientuję się w zapowiedziach nowych podstawek procesorów, więc nie
    > wiem, czy w perspektywie 0,5 roku wyjdzie nowy standard czy nie. A chciałbym
    > kupić średnio wydajny procek z możliwością jego późniejszej wymiany na
    > najmocniejszy (ale na takiej samej podstawce).

    zazwyczaj bez sensu - najwydajniejszy procesor na dana podstawke
    zawsze zostaje drogi - jest drozszy niz porownywalny wydajnosciowo
    nastepca

    > 3) nie jestem pewien czy lepiej kupić AMD czy Intela. Bo w sumie to Intel robi
    > kompatybilne procki do procków AMD (więc ta kompatybilność nie musi być stu
    > procentowa). Natomiast AMD ma do dyspozycji 1/10 tej kasy co Intel. Więc niby
    > AMD wyznaczył standard, ale Intel powinien mieć lepsze procki z uwagi na to,
    > że może więcej wydać na ich opracowanie.

    dzialaja i jedne i drugie
    powaznie
    amd ma deczko lepszy stosunek wydajnosc (wielowatkowa) do ceny

    > 4) nie wiem jaką płytę wybrać, bo ceny 1000zł i więcej trochę mnie przerażają,
    > a 750zł za płytę MicroATX to chyba kiepski interes.

    jak chcesz wybierac plyte skoro nie wiesz jaki chcesz procesor?

    > 5) procki Intela mają poważną zaletę, że mają układ graficzny, co oznacza, że
    > nie musiałbym od razu wydawać kasy na kartę graficzną, tylko jak by była taka
    > konieczność to mógłbym ją kupić później.

    albo wcale jezeli nie chcesz grac

    > A z drugiej strony na stronach www.chip.pl

    gazeta dno

> [...]
    > sygnału z tych wbudowanych układów graficznych w procesory (więc i tak trzeba
    > by kupić kartę grafiki). Rozwiązaniem był by starszy standard Socket1155, ale
    > czy warto?
    > Niezły kogiel-mogiel :}
    > Przewidywany budżet:
    > * procek z płytą za ok 1500zł
    > Przewidywany system:
    > * Windows7
    > Przewidywane zastosowanie:
    > * programowanie (częste kompilacje)
    > * biurowe (prosta edycja tekstu i rzadziej jakichś arkuszy kalkulacyjnych)

    dowolny zestaw plyta+procesor (nawet nettopowy atom z jakas nvidia) da tu
    spokojnie rade z zapasem

    > Co dla mnie jest istotne:
    > * stabilność i brak zwiech

    kazdy sprawny sprzet zlozony z glowa jest stabilny

    > * po kilku latach możliwość wymiany procka na najszybszy na dane gniazdo
    > procesora

    jak pisalem - bez sensu

    > * rozbudowa pamięci

    ke?

    > * instalacja wielu kart w środku (więc raczej nie chętnie płyta MicroATX)

    jakich?
    ilosc zlacz nie ma tu znaczenia, znaczenie ma dostepna ilosc linii pcie

    > Co dla mnie jest nie istotne:
    > * podkręcanie (mam już dość)
    > Doradźcie proszę, czy warto teraz kupować i co ew. warto było by kupić.

    jezeli potrzebujesz to kup to co potrzebujesz i (tadaaaam) juz