  • 11. Data: 2012-03-15 21:08:12
    Temat: Re: Czy teraz jest dobry moment na kupno PCta?
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-03-14 18:39, Szyk pisze:
    > Witam
    >
    > Zastanawiam się czy obecnie jest dobry moment by kupić nowy sprzęt
    > (PCeta). Moje wątpliwości się biorą z tego powodu, że:
    >
    > 1) nowy Windows jeszcze nie wyszedł (ale chyba wyjdzie w tym roku), więc
    > standardy jakie on wprowadzi w oczywisty sposób zdezaktualizują
    > istniejący sprzęt. Z drugiej strony w przewidywalnym czasie nie
    > zamierzam kupować nowego Windowsa.

    Z kół zblizonych do dobrze poinformowanych słyszałem że Win 8 ma mieć
    mniejsze wymagania niż Win 7. Więc co chodzi pod Win 7, będzie chodzić
    pod Win 8.

    > 2) nie orientuję się w zapowiedziach nowych podstawek procesorów, więc
    > nie wiem, czy w perspektywie 0,5 roku wyjdzie nowy standard czy nie. A
    > chciałbym kupić średnio wydajny procek z możliwością jego późniejszej
    > wymiany na najmocniejszy (ale na takiej samej podstawce).

    Za rok LGA 1155 zostanie zastąpione LGA 1150.

    Ale ci powiem, że takie sztukowanie komputera nie ma sensu. Bo jak już
    zbierzesz się do wymiany procka na szybszy, to wtedy ci będzie żal, że
    budżetowa płyta główna ma słaby chipset w stosunku do możliwości procka.
    Zawsze kupuj wszystko w jednym rzucie i w tej samej klasie cenowej!

    > 3) nie jestem pewien czy lepiej kupić AMD czy Intela. Bo w sumie to
    > Intel robi kompatybilne procki do procków AMD (więc ta kompatybilność
    > nie musi być stu procentowa). Natomiast AMD ma do dyspozycji 1/10 tej
    > kasy co Intel. Więc niby AMD wyznaczył standard, ale Intel powinien mieć
    > lepsze procki z uwagi na to, że może więcej wydać na ich opracowanie.

    Nie martw się. 2+2=4 na Intelu i AMD.

    Natomiast AMD się przegrzewa. Ciągle. Niezmiennie, odkąd muszę mieć do
    czynienia z produktami tej firmy.

    > 4) nie wiem jaką płytę wybrać, bo ceny 1000zł i więcej trochę mnie
    > przerażają, a 750zł za płytę MicroATX to chyba kiepski interes.

    Uważasz, że płyta MicroATX będzie "gorsza" od płyty ATX? To kupuj ATX.
    Koniecznie na różowym laminacie. Z fosforyzującymi radiatorami. Takie
    płyty są najbardziej masta-gangsta.

> [...]
    > jak by była taka konieczność to mógłbym ją kupić później. A z drugiej
    > strony na stronach www.chip.pl w sekcji ranking 8 rdzeniowy procek AMD
    > ma wyniki o 1/3 lepsze od porównywalnego cenowo procka Intela przy
    > teście WinRar 4, ale nie ma on wbudowanej grafy. Poza tym płyty główne
    > na obecną podstawkę Intela czyli Socket2011 mają ceny od 1000zł w górę i
    > zdaje się, że one nie wyprowadzają sygnału z tych wbudowanych układów
    > graficznych w procesory (więc i tak trzeba by kupić kartę grafiki).
    > Rozwiązaniem był by starszy standard Socket1155, ale czy warto?

    Ale pieprzysz. Socket 1155 to nie jest "starszy" standard niż Socket
    2011 tylko inny segment rynku. Do takich prac o jakich piszesz zapomnij
    o S 2011, bo do płyt za 1000 zł kupuje się procki za 3000 zł.

    Pamiętaj, że w czasach gdy nie było układu graficznego w procesorze, był
    układ graficzny przylutowany do płyty głównej. I dobrze się żyło. A
    karty graficzne w klasie procesora zintegrowanego są w cenie < 200 zł.

    > Niezły kogiel-mogiel :}
    >
    > Przewidywany budżet:
    > * procek z płytą za ok 1500zł

    Intel Z77 + Core i5
    najwłaściwsza propozycja na marzec 2012

    > Przewidywany system:
    > * Windows7

    U mnie chodził na P4 3.2GHz i dało się żyć. O ile ktoś nie potrzebuje
    graficznych uprzyjemniaczy typu Aero.

    > Przewidywane zastosowanie:
    > * programowanie (częste kompilacje)
    > * biurowe (prosta edycja tekstu i rzadziej jakichś arkuszy kalkulacyjnych)
    > * internet (w tym filmiki youtube)
    > * słuchanie muzy i oglądanie filmów
    >
    > Co dla mnie jest istotne:
    > * stabilność i brak zwiech
    > * po kilku latach możliwość wymiany procka na najszybszy na dane gniazdo
    > procesora

    Taaaaaaa.... Nowy procesor do leciwej płyty głównej? Nawet jeśli gniazdo
    by pasowało (a nie będzie) to jaki w tym sens?

    > * rozbudowa pamięci

    DDR3 będzie w sprzedaży jeszcze przez następnych 5 lat. Podobno SDRAM-y
    nówki sztuki daje się jeszcze kupić.

    > * instalacja wielu kart w środku (więc raczej nie chętnie płyta MicroATX)

    Konkretnie jakich? Pomijając grafę, to muzykę, sieciówkę, USB3 masz
    obecnie w standardzie zintegrowaną z płytą. Więc jakich kart? Kontroler
    RAID? Teraz nawet chipset intela obsługuje raid na standardowych portach
    płyty. Oprócz karty telewizyjnej (która równie dobrze może być na USB),
    nic mi nie przychodzi do głowy. Era kart rozszerzeń się skończyła.

    > Co dla mnie jest nie istotne:
    > * podkręcanie (mam już dość)
    >
    > Doradźcie proszę, czy warto teraz kupować i co ew. warto było by kupić.

    Komputera nigdy nie warto kupować. One zawsze są przestarzałe. W zeszłym
    roku Intel demonstrował procesor, który wejdzie do produkcji w
    przyszłym. To znaczy, że dzisiaj już mają procesor jaki będzie nówką za
    dwa lata. Dlatego nie warto kupować komputera. Iść do burdelu, wydać
    pieniądze na prostytutki.

  • 12. Data: 2012-03-16 15:13:11
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Mateusz" <m...@v...pl> wrote in message
    > najniższeceny na hardware zwykle sa lipiec-poczatek sierpnia

    byc moze sa jakies obnizki i wyprzedaze, ale ceny podzespolow sa
    determinowane w Polsce przez kurs dolara\euro i niewiele innych czynnikow

  • 13. Data: 2012-03-16 15:22:53
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Szyk" <s...@o...pl> wrote in message news:jjql5a$di7$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > sprzęt. Z drugiej strony w przewidywalnym czasie nie zamierzam kupować nowego

    windows nijak nie decyduje o sprzecie, nie te czasy

> [...]
    > kupić średnio wydajny procek z możliwością jego późniejszej wymiany na
    > najmocniejszy (ale na takiej samej podstawce).

    zazwyczaj bez sensu - najwydajniejszy procesor na dana podstawke
    zawsze zostaje drogi - jest drozszy niz porownywalny wydajnosciowo
    nastepca

> [...]
    > AMD wyznaczył standard, ale Intel powinien mieć lepsze procki z uwagi na to,
    > że może więcej wydać na ich opracowanie.

    dzialaja i jedne i drugie
    powaznie
    amd ma deczko lepszy stosunek wydajnosc (wielowatkowa) do ceny

    > 4) nie wiem jaką płytę wybrać, bo ceny 1000zł i więcej trochę mnie przerażają,
    > a 750zł za płytę MicroATX to chyba kiepski interes.

    jak chcesz wybierac plyte skoro nie wiesz jaki chcesz procesor?

    > 5) procki Intela mają poważną zaletę, że mają układ graficzny, co oznacza, że
    > nie musiałbym od razu wydawać kasy na kartę graficzną, tylko jak by była taka
    > konieczność to mógłbym ją kupić później.

    albo wcale jezeli nie chcesz grac

    > A z drugiej strony na stronach www.chip.pl

    gazeta dno

> [...]
    > * programowanie (częste kompilacje)
    > * biurowe (prosta edycja tekstu i rzadziej jakichś arkuszy kalkulacyjnych)

    dowolny zestaw plyta+procesor (nawet nettopowy atom z jakas nvidia) da tu
    spokojnie rade z zapasem

    > Co dla mnie jest istotne:
    > * stabilność i brak zwiech

    kazdy sprawny sprzet zlozony z glowa jest stabilny

    > * po kilku latach możliwość wymiany procka na najszybszy na dane gniazdo
    > procesora

    jak pisalem - bez sensu

    > * rozbudowa pamięci

    ke?

    > * instalacja wielu kart w środku (więc raczej nie chętnie płyta MicroATX)

    jakich?
    ilosc zlacz nie ma tu znaczenia, znaczenie ma dostepna ilosc linii pcie

    > Co dla mnie jest nie istotne:
    > * podkręcanie (mam już dość)
    > Doradźcie proszę, czy warto teraz kupować i co ew. warto było by kupić.

    jezeli potrzebujesz to kup to co potrzebujesz i (tadaaaam) juz

  • 14. Data: 2012-03-16 16:32:54
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik m4rkiz napisał:
    > "Mateusz" <m...@v...pl> wrote in message
    >
    > byc moze sa jakies obnizki i wyprzedaze

    raczej popyt czy tez jego brak reguluje ceny,

    w wakacje wszyscy wydaja na wakacje

    to i ceny sprzetu znizkuja.

  • 15. Data: 2012-03-16 16:46:11
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 16 Mar 2012 15:22:53 -0000, "m4rkiz"
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    >windows nijak nie decyduje o sprzecie, nie te czasy

    To dlaczego nVidia i AMD wypuszczają karty pod konkretne wersje
    DirectX-a?

  • 16. Data: 2012-03-16 20:40:11
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Maciej Bojko" <m...@g...com> wrote in message
    > To dlaczego nVidia i AMD wypuszczają karty pod konkretne wersje
    > DirectX-a?

    nie pod konkretne tylko zadeklarowana jest pelna zgodnosc z jakas
    maksymalna wersja direct3d, dodatkowo od 3 lat mamy ciagle 11 a
    najczesciej uzywanym pewnie pozostaja funkcje z 9c...

    dyskusja zaczynala sie od plyty i cpu ale ok, zamien "nijak nie"
    na "w znikomym stopniu"

  • 17. Data: 2012-03-17 16:07:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <t...@s...com> wrote in message
    > Taaaaaaa.... Nowy procesor do leciwej płyty głównej?
    > Nawet jeśli gniazdo by pasowało (a nie będzie) to jaki w tym sens?

    Ja zrobiłem upgrade Celerona D 352 na Core 2 Duo E4500
    i widzę w tym bardzo duży sens :-) Jest niebo a była ziemia...
    Wszystko zależy co kupiłeś w oryginalnym komputerze
    i jakie masz opcje do wymiany. Jeśli już w oryginalnym pc
    masz procek z górnej półki to nie bardzo jest sens upgrade,
    nawet za dwa lata...

> [...]
    > płyty. Oprócz karty telewizyjnej (która równie dobrze może być na USB),
    > nic mi nie przychodzi do głowy. Era kart rozszerzeń się skończyła.

    Niby zgadza sie, ale warto mieć jedno PCIe choćby aby mieć
    opcję na ewentualny tuner czy coś, czego nie przewidzisz dzisiaj.

  • 18. Data: 2012-03-22 11:46:02
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 15 Mar, 20:44, RD <r...@g...com1> wrote:
    > ...z taką myślą, że jak *to* stanie się wolne, zamulone inie będzie
    > nadawało się do Twoich zastosowań - zmienisz sobie na kolejne - budżetowe.
    Też tak uważam.

  • 19. Data: 2012-03-22 12:30:47
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Uważasz, że płyta MicroATX będzie "gorsza" od płyty ATX? To kupuj ATX.
    > Koniecznie na różowym laminacie. Z fosforyzującymi radiatorami. Takie
    > płyty są najbardziej masta-gangsta.

    Mniejsz płyta jest albo uboższa albo bardziej upakowana. To może
    oznaczać problemy z montażem radiatora na CPU, wtedy trzeba stosować
    mniejszy z głośniejszym wentylatorem.
    Druga nieprzyjemna właściwość dotycząca bardzo małych płyt - ilość
    miejsca na karty rozszerzeń. Czasami taka karta potrafi zająć więcej
    miejsca niż 1 slot.

    > Konkretnie jakich? Pomijając grafę, to muzykę, sieciówkę, USB3 masz
    > obecnie w standardzie zintegrowaną z płytą. Więc jakich kart? Kontroler
    > RAID?

    Kontrolery RAID to dobry przykład. Te zajmują dość dużo miejsca
    (radiatory, kable).
    Może też się okazać że musimy wstawić do komputera np. kartę pomiarową
    Advantecha aby testować na niej tworzone oprogramowanie.

    Teraz nawet chipset intela obsługuje raid na standardowych portach
    > płyty.

    Masz na myśli softwareowy RAID?

    > Komputera nigdy nie warto kupować.

    Tu się zgadzam :) Toż to badziew który zniewala, zabiera czas i zdrowie.
    Już chyba nikt nie motywuje zakupu komputera checią nauki. Dziś to taki
    inny telewizor.

    --
    pozdrawiam
    Piotr