eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km? › Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
  • Data: 2014-09-17 22:15:08
    Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 17:40:00 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Tak na prawdę trasa była podzielona na dwa dni.

    Ale rzeczywistej jazdy ile ?
    No bo mozna sie ustawic za tirem, pojechac spokojnie 70 ... ile spali,
    to nie wiem, cierpliwosci mi nigdy nie starczylo :-)

    Nawisasem mowiac - nigdy tez nie zauwazylem jakiejs korelacji z
    predkoscia jazdy. Zwykla krajowka czy autostrada - splalanie
    praktycznie to samo.
    No nie, nubira w Niemczech wiecej palila :-)

    > Google pokazuje 246km w jedną stroną. Mój licznik w samochodzie pokazał
    > razem dokładnie 500,1km. Gaz skończył się przy 464,7km. Generalnie w
    > jedną stronę jechaliśmy niemal równo 4h z postojem około 20-30min zawsze
    > w tym samym miejscu.

    > Od jakiś trzech lat wchodzi dokładnie tyle samo plus/minus max 0,5l.

    Kiedys musi byc ten pierwszy raz :-)

    > Przed wyjazdem tankowałem na pusty bak 26,1l

    Czyli nie to...

    > Patrz wyżej. Google pokazuje 492 w obie strony. Więc wychodzi na to, że
    > faktycznie nieco zawyża, ale raptem nico ponad 1,6%. Zakładając że

    Cos tam pewnie dodatkowo pojezdziles i moglo sie pare km uzbierac, ale
    1.6% - w sam dokladnie.

    > faktycznie przekłamał o te 8km to spalanie wychodzi ~5,72 l/100. Nadal
    > wydaje mi się to absurdalnie małym wynikiem.

    Seja nie znam, ale maly samochodzik z malym silnikiem ... dzis 5l
    benzyny w kapeluszu by mnie nie zdziwilo. To 5.7l lpg w sam raz ...

    > Tego nie wiem. Na wskaźniku zmiany nie widać.

    No to jeszcze wiatr pozostaje sprawdzic.

    J.