  • 1. Data: 2014-09-16 20:03:34
    Temat: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Cześć,

    Wybrałem się na trasę jednym z moich złomków. Sej 1.1l/54KM, LPG 2-
    generacji. Trasa łącznie 500km, około 160km po drogach ekspresowych,
    reszta zwykłe krajówki. Na s-kach i autostradzie jechałem ~120 km/h. Na
    krajówkach ~90km/h. Cały przejazd z dwoma postojami trwał około 8h. Czyli
    rasowy kapelusz.

    Okazuje się, że mój złomek na tej trasie przejechał 464 km na jednym
    zbiorniku gazu, który mieści okolice 26l. Z prostego wyliczenia wychodzi
    nieco powyżej 5,6l LPG/100km. Czy to aby nie za mało? Celowo jechałem
    powiedzmy ekonomicznie, ale bez przegięć. Wyprzedzałem tam gdzie
    się dawało wyprzedzać, dawałem się wyprzedzać tam gdzie szybciej nie było
    sensu jechać (autostrada, s-ki). Ten złom w mieście potrafi spalić pod
    10l LPG/100, a tu taka niespodzianka na strasie.

    Tomek

  • 2. Data: 2014-09-16 20:56:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Stiller pisze tak:

    > Okazuje się, że mój złomek na tej trasie przejechał 464 km na
    > jednym zbiorniku gazu, który mieści okolice 26l. Z prostego
    > wyliczenia wychodzi nieco powyżej 5,6l LPG/100km.

    Jeśli nie ubyło benzyny to czary panie ;)

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 3. Data: 2014-09-16 21:29:36
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 16 Sep 2014 20:56:04 +0200, PiteR wrote:

    > Jeśli nie ubyło benzyny to czary panie ;)

    Na wskaźniku zauważalnie nie ubyło. Ale czy faktycznie tego nie wiem ;)

    Tomek

  • 4. Data: 2014-09-16 22:23:28
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-16 21:29, Tomasz Stiller pisze:

    > Na wskaźniku zauważalnie nie ubyło. Ale czy faktycznie tego nie wiem ;)

    Miałem seja 1.1 jako jedno z pierwszych aut. W mieście palił dychę, ale
    jeździłem na krótkich dystansach, po centrum, na zasadzie gaz-hamulec.
    W trasie WRC-Karpacz-WRC postanowił żłopnąć 5L/100 i więcej nie chciał.
    Mowa oczywiście o NoPb. Więc te twoje 5,6L gazu wydaje się dość realne
    przy jako tako rozsądnej ekonomicznie jeździe.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2014-09-16 22:44:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-16 20:03, Tomasz Stiller pisze:
> [...]
    > reszta zwykłe krajówki. Na s-kach i autostradzie jechałem ~120 km/h. Na
    > krajówkach ~90km/h. Cały przejazd z dwoma postojami trwał około 8h. Czyli

    Jak jedziesz spokojnie, to dlaczego ma spalić więcej?
    Zwłaszcza że w Seju prędkościomierz pokazywał 90 przy około 75km/h ;)

  • 6. Data: 2014-09-17 07:59:11
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    > reszta zwykłe krajówki. Na s-kach i autostradzie jechałem ~120 km/h. Na
    > krajówkach ~90km/h. Cały przejazd z dwoma postojami trwał około 8h. Czyli

    No niby kapelusz, ale na ile więcej mogłeś sobie pozwolić tym autem? Bo
    rozumiem że chodzi o Seicento?

  • 7. Data: 2014-09-17 08:57:51
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 16.09.2014 20:03, Tomasz Stiller wrote:
> [...]
    > sensu jechać (autostrada, s-ki). Ten złom w mieście potrafi spalić pod
    > 10l LPG/100, a tu taka niespodzianka na strasie.

    Troche podejrzanie za malo. Bardziej na 6,5 - 7l lpg bym sie nastawial.
    Nie masz za ubogiej mieszanki?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2014-09-17 11:02:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]
    > nieco powyżej 5,6l LPG/100km. Czy to aby nie za mało? Celowo jechałem
    > powiedzmy ekonomicznie, ale bez przegięć.

    Kilkukrotnie udało mi się osiągnąć spalanie LPG około 7.2-7.5l, gdy jechałem
    ekstremalnie spokojnie,
    (na zbiorniku 36L osiągałem 480, w porywach 500km) a była to primera 1.6/90KM czyli
    samochód sporo większy.
    Dlatego te 5,6 L przy silniku 1.1 nie wydaje mi się niemożliwe.

  • 9. Data: 2014-09-17 11:48:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > sensu jechać (autostrada, s-ki). Ten złom w mieście potrafi spalić pod
    > 10l LPG/100, a tu taka niespodzianka na strasie.

    1 litr mieszanki LPG to 25 MJ energii, czyli ok 6.95 kWh.
    http://www.e-petrol.pl/wiedza-i-porady/lpg/nosnik-en
    ergii

    5.5 litra to 38,2 kWh. Powiedzmy, że sprawność silnika to 40%, czyli
    energia użyteczna to 15,3 kWh. Oznacza to średnią moc w ciągu godziny na
    poziomie 15 kW.

    Lekki samochód i ekonomiczna jazda - 15 kW wystarczy w zupełności, czyż nie?

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-09-17 12:02:14
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > poziomie 15 kW.
    >
    > Lekki samochód i ekonomiczna jazda - 15 kW wystarczy w zupełności, czyż

    maksymalna moc tego silnika to 40kW wiec do dyspozycji srenio ponad 1/3 mocy
    maksymalnej

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl