    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Czy tradycyjna telefonia stacjonarna już nie istnieje?
    Date: Wed, 29 Nov 2023 18:31:52 +0100

    On Wed, 29 Nov 2023 13:45:58 +0100, nadir wrote:

    > To zależy co rozumiemy dziś przez tradycyjną centralę? Ręczny Telmor,
    > mechaniczny Strowger, elektroniczna E10A, cyfrowa 5ESS?

    Takie jeszcze z parą drutów do telefonu.

    > Bo dziś tradycją są różnego rodzaju VoIP-y.
    > A wszystko to razem mieści się w pojęciu telefon stacjonarny.

    Hm, Voip stacjonarny ... szczegolnie w apce na komórce ...

    > Każdy operator ma jakieś ograniczenia, nawet komórki nie wszędzie
    > "dochodzą".

    > Orange też nie do wszystkich ma kable, więc albo komórka albo BMT.

    Kiedys narzekano, ze zawsze BMT, bodajze nowe linie przestały sie im
    oplacac, chyba nawet jak linia prawie była, bo np wystarczyło w bloku
    kawałek kabelka.
    Ale firmy chyba ciągle telefony mogą założyc, a bloki kabelki mają
    miec rozprowadzone.

    > Chyba tak, bo Orange ze 2 lata temu kładła w mojej okolicy światłowody i
    > "nagle" można uzyskać łącze światłowodowe od T-Mobile, Play czy innego
    > operatora.

    ALe moze to być też dobrowolny wynajem ... choc jak tylko oni mają
    swiatłowody ... to po co dopuszczac konkurencje do klienta koncowego
    :-)

    J.