    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy warto kupić samochód ze skrzynią DSG ?
    Date: Wed, 19 May 2010 19:01:23 +0200

    On Wed, 19 May 2010 09:51:14 -0700 (PDT), Lew2 wrote:

    >Nie bardzo rozumiem co chcesz powiedzieć "czy można bieg ustawić"? W
    >trybie "D" sterujesz normalnie gazem, który uchyla/przymyka zawory.
    >Więc jak jedzie za szybko, to zdejmujesz nogę z gazu. Z góry z reguły
    >puszczam gaz i zużycie paliwa jest zero.

    Ja wlasnie tez - gaz puszczam, a predkosc reguluje biegami.
    No ale musze miec mozliwosc zmiany przelozenia.

    >Dodatkowo, jak chcesz się bawić biegami, to możesz przejść na tryb
    >ręczny. Wtedy sam ustawiasz sobie bieg (7 biegów do dyspozycji) (ale
    >skrzynia trzyma pewne reguły i nie pozwoli go zadusić). Dasz niższy
    >bieg to efekt hamowania jest większy.

    Czyli mozna.

    >Co do remontów, to na razie przez 3 lata mam gwarancję, a potem będę
    >się martwił.

    Czemu nikt nie chce kupic :-)
    Co to za auto ?

    >CVT jest prostsza od DSG, chociaż bardzie skomplikowana
    >od MT.

    owszem, prosta, ale trzeba bylo mocno pokombinowac - malo kto to
    oferuje, widac malo kto potrafi zrobic.
    A DSG chyba nie jest az tak bardzo skomplikowana - przeciez to ponoc
    oparte na konstrukcji recznej skrzyni.
    Tylko wymiana sprzegla bedzie bolec :-)

    J.