  • 1. Data: 2010-05-17 20:06:05
    Temat: Czy warto kupić samochód ze skrzynią DSG ?
    Od: Marian Jóźwiak <m...@o...pl>

    Czy warto kupić samochód ze skrzynią DSG ?

  • 2. Data: 2010-05-17 20:39:06
    Temat: Re: Czy warto kupić samochód ze skrzynią DSG ?
    Od: "Normanex" <n...@o...pl>

    warto

  • 3. Data: 2010-05-17 20:52:29
    Od: MrJiNks <m...@b...com>

    W dniu 2010-05-17 20:39, Normanex pisze:
    > warto
    >
    > Użytkownik "Marian Jóźwiak" <m...@o...pl
    > <mailto:marian.jozwiak@op.pl>> napisał w wiadomości
    > Czy warto kupić samochód ze skrzynią DSG ?

    Jeszcze więcej HTMLa proszę, bo ja nie jestem jeszcze pewny, czy warto;).

    JiNx

  • 4. Data: 2010-05-17 21:29:09
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 17 Maj, 20:52, MrJiNks <m...@b...com> wrote:

    > Jeszcze więcej HTMLa proszę, bo ja nie jestem jeszcze pewny, czy warto;).
    >
    > JiNx

    Nie wiem czy "warto DSG", ale odpowiem nie na temat: uważam, że warto
    CVT. Jak pytałem się na różnych grupach czy warto CVT, to mi
    współczuli wszyscy i odradzali. Po kilku miesiącach uważam, że to był
    dobry wybór. Za kilka miesięcy będę się pytał na grupie: "Czy warto
    MT"? (dla samochodu żony).

  • 5. Data: 2010-05-19 10:48:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lew2" <w...@h...com> napisał w
> [...]
    >był
    >dobry wybór. Za kilka miesięcy będę się pytał na grupie: "Czy

    Albo bedziesz pytal "gdzie naprawic CVT" :-)

    A jak sie tym jezdzi - mozna jakis "bieg" ustawic ? Np. zjezdzam z
    gory i chcialbym miec 50km/h.
    Bez gazu.

    J.

  • 6. Data: 2010-05-19 18:51:14
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 19 Maj, 10:48, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Albo bedziesz pytal "gdzie naprawic CVT" :-)
    >
    > A jak sie tym jezdzi - mozna jakis "bieg" ustawic ? Np. zjezdzam z

    Tzn. w sumie jest 4 różne tryby pracy skrzyni i dodatkowo Cruise
    Control. Tzn. ja jak chcę ustawić prędkość to korzystam z CC i wtedy
    on sobie sam jakoś radzi, chociaż na bardzo dużych stromiznach trzeba
    go wspomóc hamulcem.

    Nie bardzo rozumiem co chcesz powiedzieć "czy można bieg ustawić"? W
    trybie "D" sterujesz normalnie gazem, który uchyla/przymyka zawory.
    Więc jak jedzie za szybko, to zdejmujesz nogę z gazu. Z góry z reguły
    puszczam gaz i zużycie paliwa jest zero.

    Dodatkowo, jak chcesz się bawić biegami, to możesz przejść na tryb
    ręczny. Wtedy sam ustawiasz sobie bieg (7 biegów do dyspozycji) (ale
    skrzynia trzyma pewne reguły i nie pozwoli go zadusić). Dasz niższy
    bieg to efekt hamowania jest większy.

    Jest jeszcze tryb automatyczno-ręczny. Jesteś w trybie "D" i dodatkowo
    możesz podrasować bieg tzn. podnieść lub obniżyć. Jak jadę z góry i
    nie chcę hamować a raczej obniżyć obroty to podnoszę bieg, mimo że
    pozostaję w trybie automatycznym "D".

    No i tryb "Sport", ale tego nie testowałem jeszcze (czekam aż się
    trochę dotrze).

    Co do remontów, to na razie przez 3 lata mam gwarancję, a potem będę
    się martwił. CVT jest prostsza od DSG, chociaż bardzie skomplikowana
    od MT.

  • 7. Data: 2010-05-19 19:01:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 May 2010 09:51:14 -0700 (PDT), Lew2 wrote:

> [...]
    >Więc jak jedzie za szybko, to zdejmujesz nogę z gazu. Z góry z reguły
    >puszczam gaz i zużycie paliwa jest zero.

    Ja wlasnie tez - gaz puszczam, a predkosc reguluje biegami.
    No ale musze miec mozliwosc zmiany przelozenia.

> [...]
    >ręczny. Wtedy sam ustawiasz sobie bieg (7 biegów do dyspozycji) (ale
    >skrzynia trzyma pewne reguły i nie pozwoli go zadusić). Dasz niższy

    Czyli mozna.

    >Co do remontów, to na razie przez 3 lata mam gwarancję, a potem będę
    >się martwił.

    Czemu nikt nie chce kupic :-)
    Co to za auto ?

    >CVT jest prostsza od DSG, chociaż bardzie skomplikowana
    >od MT.

    owszem, prosta, ale trzeba bylo mocno pokombinowac - malo kto to
    oferuje, widac malo kto potrafi zrobic.
    A DSG chyba nie jest az tak bardzo skomplikowana - przeciez to ponoc
    oparte na konstrukcji recznej skrzyni.
    Tylko wymiana sprzegla bedzie bolec :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-05-19 21:38:37
    Temat: Re: Czy warto kupić samochód ze skrzyniš DSG ?
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    > Czemu nikt nie chce kupic :-)
    Z tego co czytałem, to ludzie narzekają, że "to nie jeździ", ale dla
    mnie jest ok. Ja dużo jeżdżę po mieście, więc to się doskonale
    spisuje, bo oszczędza paliwo.
    > Co to za auto ?
    Verso. Toyota nazywa tę skrzynię "Multidrive S" i każdemu muszę
    tłumaczyć, że to nie jest żaden "tiptronic", który nb jest nazwą
    zastrzeżoną przez Porsche (pisane przez wielkie "T"), i udostępnioną
    grupie VW-Audi (pisane przez małe "t").