eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy warto od czasu do czasu "przygazować"? › Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
    Date: Fri, 25 Jul 2014 13:13:17 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <lqte4a$ag3$1@node1.news.atman.pl>
    References: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl> <lqruvn$qj5$1@node1.news.atman.pl>
    <lqs3qj$a4$1@node1.news.atman.pl> <lqsr0a$ktp$2@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <lqtaci$69b$2@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1406286794 10755 83.142.198.226 (25 Jul 2014 11:13:14
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Jul 2014 11:13:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <lqtaci$69b$2@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2539862
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2014-07-25 12:09, WW wrote:

    >> Pewnie dlatego, ze do jazdy z dana predkoscia potrzebna jest jakas
    >> konkretna wartosc mocy. Moc = moment * obroty, wiec im mniejsze obroty
    >> tym moment na wale musi byc wiekszy, czyli wieksza sila...
    >>
    >
    > Tak, ale ułamkowa w stosunku do mocy znamionowej, a więc tolerowanej
    > przez dany silnik.

    Ale moc maksymalna występuje gdzieś w okolicach odcinki - u mnie przy
    gdzieś 6500 - wtedy moment wynosi X.

    Przy tym samym momencie X przy powiedzmy 1500 obrotów (w praktyce nie da
    się osiągnąć takiego samego momentu) moc już będzie tylko 1500/6500=0,23
    mocy maksymalnej w moim przypadku około 30 koni.

    Z 30 koni to raczej do dupy przyspieszanie - w praktyce będzie z 10-15 -
    to jakby silniekiem od skutera rozpedzać 1,5 tonową brykę - na zdrowie
    mu nie wyjdzie;) do jazdy ze stałą prędkością wystarczy, choć też raczej
    nie zdrowo dla silnika.

    Ponadto (uwaga teraz zgaduje i mogę się mylić) - czas spalania mieszanki
    jest taki sam. Jak masz wysokie obroty to zawory wydechowe się otwierają
    prawie natychmiast. Porównajmy to do strzały z pistoletu - strzelasz
    pocisk natychmiast opuszcza lufę koniec. Jak masz za wolne obroty to
    mieszanka spali się równie szybko, ale zawory otworzą się znacznie
    później, tłok wolniej pracuje siły na tłok i cylinder są większe - tak
    jakby zatkać czymś lufę - broni to dobrze nie robi;)

    Wie ktoś czy mam rację?

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: