  • Data: 2014-07-25 13:13:17
    Temat: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-07-25 12:09, WW wrote:

    > Tak, ale ułamkowa w stosunku do mocy znamionowej, a więc tolerowanej
    > przez dany silnik.

    Ale moc maksymalna występuje gdzieś w okolicach odcinki - u mnie przy
    gdzieś 6500 - wtedy moment wynosi X.

    Przy tym samym momencie X przy powiedzmy 1500 obrotów (w praktyce nie da
    się osiągnąć takiego samego momentu) moc już będzie tylko 1500/6500=0,23
    mocy maksymalnej w moim przypadku około 30 koni.

    Z 30 koni to raczej do dupy przyspieszanie - w praktyce będzie z 10-15 -
    to jakby silniekiem od skutera rozpedzać 1,5 tonową brykę - na zdrowie
    mu nie wyjdzie;) do jazdy ze stałą prędkością wystarczy, choć też raczej
    nie zdrowo dla silnika.

    Ponadto (uwaga teraz zgaduje i mogę się mylić) - czas spalania mieszanki
    jest taki sam. Jak masz wysokie obroty to zawory wydechowe się otwierają
    prawie natychmiast. Porównajmy to do strzały z pistoletu - strzelasz
    pocisk natychmiast opuszcza lufę koniec. Jak masz za wolne obroty to
    mieszanka spali się równie szybko, ale zawory otworzą się znacznie
    później, tłok wolniej pracuje siły na tłok i cylinder są większe - tak
    jakby zatkać czymś lufę - broni to dobrze nie robi;)

    Wie ktoś czy mam rację?

    Shrek.