  • Data: 2017-10-21 22:52:22
    Temat: Re: Czym czyścić tworzywa sztuczne stosowane w elektronice?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-20 o 18:30, J.F. pisze:

    > A moze to efekt naturalnego starzenia, bez zwiazku z nacieraniem ?

    Nie. Ma to ścisły związek. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że dwa
    przedmioty w różnym, kilkuletnim wieku postanowiły się nagle zestarzeć w
    ciągu 3-4 kolejnych miesięcy.

    Mało tego, przedmiot, który uwziął się na spontaniczne zestarzenie, po
    potraktowaniu detergentem starzeje się jeszcze bardziej i to natychmiast.

    Mam odłożoną na boku klawiaturę, z której usunąłem zniszczoną warstwę.
    Jestem w stanie przeprowadzić kolejne eksperymenty na tym co zostało.

    > Kup tansza klawiature i sie nie przejmuj :-)

    To temat na inny wątek i chyba na innej grupie. Tylko bezprzewodowy
    Logitech mnie interesuje i to modele z wyższej półki. To już
    wyeksperymentowałem na sobie - znów kasa wyszastana. Wiesz, gdybym miał
    sklep to mógłbym testować mnóstwo klawiatur. Ograniczam się więc do
    tego, co wiem, że działać będzie.

    W kilku innych klawiaturach bezprzewodowych nie dało się pracować. Znaki
    znikały lub w ich miejsce wskakiwały inne i to bardzo odległe w układzie
    klawiszy lub nawet nieobecne. Po prostu w moim biurze rwie się
    transmisja radiowa więc ważne jest co stanie się w takim przypadku.
    Jedynie Logitech sobie z tym radzi bez żadnych błędów. Jeśli dojdzie do
    zakłócenia, to buforuje znaki i czeka na potwierdzenie ich odebrania.
    Inne klawiatury jakich używałem działają na zasadzie "wyślij i zapomnij".

    Kolejna rzecz to szyfrowanie połączeń. Mimo wszystko wolałbym uniknąć
    sytuacji aby jakiś harcerzyk podsłuchał to, co piszę.

    > Trzeba sobie kupic 10 myszek po 30 zl i nacierac :-)

    ... i tabletów po 2-12k zł. Zaje... pomysł :-)

    A tak na poważnie zastanawia mnie czy ludziska chlew preferują, że temat
    czyszczenia nie jest popularny? Żarty żartami, ale sytuacja robi się
    niefajna gdy kupiłeś auto za 100 tys. i masz dokładnie ten problem jak
    kolega miumiu miał z Renault.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek