  • 121. Data: 2012-06-12 11:17:09
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: " alter amonu (dawn zn j NOMA)" <f...@g...pl>

    AK <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > Po prostu C/C++ Cie zabije. Fir- ja nie do konca zartuje.
    > Jestes s-fir, ale ja Ci dobrze zycze i szczerze ostrzegam.
    > Zycie to nie C/C++ (ani programowanie w ogole), a Ty wszedles na baaardzo
    > niebezpieczna sciezke tylko w jedna strone.
    > Wiem co mowie bo czuje jeszcze "zapach" tej sciezki. ! ;)
    > Wez sobie cos latwiejszego.
    > Ani to ujma ani grzech. Dobry programista to taki _co zna dobrze_ swoje
    > zwyczajne ograniczenia (tyczy to wszystskich. Super guru rowniez) i umie
    > nie zwalac swych problemow na wlasne nniedoskonalosci bo w przypadku

    ja jestem raczej znany raczej z pewnego niepowazania c++
    (w kazdym razie powtarzalem to wiele razy) - swoje wlasne
    programy pisze w C (ktorego bardzo powazam)

    co prawda jak juz to c++ jest i tak o wiele mniej zly
    niz c# co do ktorego po zobaczeniu zwłaszcza kawalka kodu
    zapostowanego tu przez niejakiego jordana pare mc temu
    zaryzykowalbym stwierdzenie ze jest 'koboldem
    wspolczesnosci' ;-)

    nie szczegolnie che mi sie na ten temat jednak 'produkowac'
    poniewaz bylo to juz omawiane przezemnie wielokroc,
    (a ostatnio tak sie zmeczylem i zmulilem tym calym
    programowaniem, ze tymczasowo musze chyba jednak wogole
    odpoczac ) [pozatym to temat programowania w c pod winapi
    idzie mi aktualnie dosyc dobrze ale temat zgrabnych gierek
    sam w sobie to inna para kaloszy]

  • 122. Data: 2012-06-12 11:20:54
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jun 11, 5:45 pm, "AK" <n...@n...com> wrote:

    > Obawiam sie, ze szybciej zejde z tego swiata niz C++11 wyjdzie ze stadium
    > oseska i nabierze jakiejkolwiek dojrzalosci potrzebnej w _prawdziwym_
    > programowaniu.

    W tym przypadku jednak mówimy o kodyfikacji czegoś, co w prawdziwym
    programowaniu obowiązuje od lat.

  • 123. Data: 2012-06-12 11:40:04
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Tym bardziej byłby to argument dla architekta systemu, żeby wybrać np.
    > Javę, do której można (podobno) znaleźć programistów (praktycznie) za
    > darmo.

    Snujesz przypuszczenia na podstawie blednych zalozen.
    C++ istnieje _tylko dlatego_, ze sa _zaszlosci_ za ktore (poki co)
    niezle placa. Nikt przy zdrowych zmyslach nie tworzy/nie projektuje
    dzis (a raczej nie powinien) nowego softu w C++.
    Przyjemnie jednak patrzec jak np. taki AutoDesk porzuca totalnie
    C++ i caly nowy soft tworzy w .NET (a i stary "przepisuje").

    > Na szczęście Java (anii csharp/dotnet i co tam jeszcze) do
    > niektórych rzeczy się nie nadają.

    Tak?. A do jakich do niby rzeczy nie nadaje sie .NET ?
    Konkrety prosze.
    BTW: (utozsamianie .NET z CSharp jest jednym z objawow
    "programowania niedzielnego").

    > Ze wszystkim tak jest: ja na przykład nie mam odpowiednich cech
    > charakteru do Javy i szlag mnie trafia za każdym razem.

    Czyli podobnie jak fir nie nadajesz sie na powaznie do zawodu ;).

    > Pudło: fir jest zagorzałym hejterem C++, uaża że C jest najlepsze (ale
    > to tylko dlatego, że nie skończył jeszcze swojego "lepszego" C).

    Nie widze duzej roznicy w koniecznosci posiadania pewnych cech
    zarowno programisty C jak i C++ (o ile jednak C nie udaje ze jest czyms
    wiecej niz jest czyli : jezykiem programowania systemowego -> przenosnym
    assemblerem, to w przypadku C++ wyraznie wzielo gore "lewactwo"
    Stroustroupa czyli przewaga nadbudowy nad trescia. Jeszcze wieksze
    lewactwo zauwazam wsrod Ayatollahow C++ ktorzy np. nazywaja
    go jezykiem obiektowym - wbrew samemu Guru i jego zalozeniom :).

    > Podobno nie potrafił puścić symulacji doktoranckiej Soustrupa z
    > użyteczną wydajnością.

    "Puknij Ty sie czlowieku w baniak" ((c), Kabaret Moralnego Niepokoju).

    Sprawdzenie wiedzy:
    Mozesz mi powiedziec jakie (zachowujace kontrole typow)
    istnieja metody przekazywania parametrow do funkcji/metody.

    AK

    AK

  • 124. Data: 2012-06-12 12:05:57
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, June 12, 2012 9:32:16 AM UTC+1, AK wrote:

    > Nie ma _ani krzty_ przesady w tym co napisal Wojtek.

    Wojtek musial byc glodny, bo zjadl funkcje lambda.

    RW

  • 125. Data: 2012-06-12 12:07:12
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, June 12, 2012 10:40:04 AM UTC+1, AK wrote:

> [...]
    > niezle placa. Nikt przy zdrowych zmyslach nie tworzy/nie projektuje
    > dzis (a raczej nie powinien) nowego softu w C++.

    Banki projektuja, a jakze. C++ do pewnych zastosowan (jak np. biblioteka do wyceny
    derywatow) jest *idealne*.

    RW

  • 126. Data: 2012-06-12 12:32:08
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Uzytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisal:

    > Banki projektuja, a jakze.

    Kolejna bzdura i nieprawda.
    PS: Odpowiadajac pamietaj, ze jednym z moich pracodawcow bylo np. Asseco.
    PS1: owszem. Wiem ze do [pewnuch zastosowan "bankowych" i czyste C moze
    byc uzyteczne, ale .. sa to raczej spacyficzne zastosowania "bankowe" (nazwal bym
    je raczej "gieldowo-spekulacyjnymi":).

    > C++ do pewnych zastosowan (jak np. biblioteka do wyceny derywatow) jest *idealne*.

    Nooo. Naprawde co jak co, ale wyceny derywatow (chyba tez swapow i forwardow;)
    w zaden sposob nie da sie "oprogramowac" skutecznie w czym innym niz jedynie w C++ :)
    PS: Chlopie nie osmieszaj sie :(.

    AK

  • 127. Data: 2012-06-12 12:33:17
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > W tym przypadku jednak mówimy o kodyfikacji czegoś, co w prawdziwym
    > programowaniu obowiązuje od lat.

    Co istnieje od lat ?
    Chora batalia o rvalue i std::move itp idiotyzmy ?

    PS: pytam sie uprzejmie czy w C11 sa np. propertys czy np finally ?

    AK

  • 128. Data: 2012-06-12 13:22:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AK <n...@n...com> wrote:

    > I znowu. Mogl miec racje.

    Mógł mieć. W wielu przypadkach. W tym przypadku nie miał.

    > Taaak ? Napeeewno ?

    Napeeewno. Widziałem ten kod, wiem w jakim środowisku działał. Jednowątkowy
    moduł większego programu, w którym wszystkie inne moduły używały normalnego
    STL-a i - o dziwo - działały.

    Zresztą po zwolnieniu tego człowieka i tak trzeba było to wszystko
    przepisać od początku, bo liczba błędów i niepotrzebne zagmatwanie
    kodu, brak używania jakichkolwiek wzorców projektowych, niezgodność
    z best practices itd. sprawiały, że kod był niezarządzalny.

    > PS: Mlodziezy, skonczcie wpierw programowac tylko w niedziele po obiedzie
    > zanim zaczniecie dyskredytowac nas Dinozaurow.

    Chyba troszeczkę ci się adresat pomylił.

    > Takie mam wrazenie,

    Wolno ci mieć wrażenie jakie tylko chcesz i jak tylko oderwane od
    rzeczywistości, jak chcesz - ale to już twój problem.

    --
    Gof

  • 129. Data: 2012-06-12 13:23:45
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    > A miał dostępnego STL-a czy tylko bibliotekę standardową C++?

    Miał dostępnego STL-a.

    --
    Gof

  • 130. Data: 2012-06-12 13:32:31
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AK <n...@n...com> wrote:

    > Jasne ze nie. Ludzie ktorzy uzywaja C++, swiadomie uzywaja tego jezyka
    > dlatego ze _niezle za ujarzmienie tego syfu placa_!.

    Kiepski argument, lepiej płacą za ujarzmienie Javy.

    Wybierając język do stworzenia od zera dużej aplikacji na popularną platformę
    osadzoną miałem do wyboru C albo C++. Wybrałbyś C?

    > Nie kazdy sie do tej stajni Augiasza nadaje. Trzeba miec owszem pewne
    > umiejetnosci merytoryczne - ale _glownie_ pewne cechy charakteru aby
    > tej "nowoczesnosci" z krzyzykami podolac bez uszczerbku dla "jestestwa".

    Bez przesady, to język jak język. Wszystkiego da się nauczyć, a C++ nie
    jest jakoś wyjątkowo trudny.

    > Przyklad negatywny: fir - dalbys sobie spokoj z C/C++ bo wpierw
    > zejdziesz z tego swiata zanim "dopasujesz" C/C++ do swej osobowosci.

    Fir to w ogóle negatywny przykład programisty. Ja go widzę dziergającego
    coś w assemblerze, żeby uciec od problemów w życiu, z którymi sobie nie
    radzi, ale zarabiał na programowaniu, ani pracował zespołowo, raczej
    nigdy nie będzie.

    > umie nie zwalac swych problemow na wlasne nniedoskonalosci bo w przypadku
    > C++ _to jezyk jest winny_ !

    A konkretnie, co w C++ jest winne czemukolwiek? Trzeba po prostu znać mocne
    i słabe strony języka i umieć rozwiązać w nim problem.

    --
    Gof