  • 51. Data: 2012-06-07 10:35:27
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2012 09:55:49 +0200, AK napisał(a):

    > Metodą typu Monte Carlo :)
    >
    > AK

    I wyszło Ci 50?:)

  • 52. Data: 2012-06-07 11:40:46
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > I wyszło Ci 50?:)

    Mniej, ale i tak możesz mi co najwyżej "piwo warzyć" małolacie ;) (55+ eh...)

    PS: pisalem ogolnie, a nie personalnie
    PS1: nawet tych marnych 5lat roznicy zazdroszcze Ci szczerze ! :)

    AK

  • 53. Data: 2012-06-07 12:08:31
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    AK <n...@n...com> napisał(a):

    > Metodą typu Monte Carlo :)

    Ja się klawiatury nie boję ;-) Powiedzcie mi jak tam
    metoda działa, to zaimplementuję :-)

  • 54. Data: 2012-06-07 12:55:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    slawek <s...@h...pl> wrote:

    > Wikipedia daje jako odpowiedź nt. sensu programowania "creating set of
    > instructions".

    Dla mnie programowanie to jeden ze sposobów rozwiązania jakiegoś
    problemu, taki sam jak tworzenie innych rzeczy (np. urządzeń
    elektronicznych). Takie rozwiązanie może być potem sprzedane lub
    oddane komuś, kto ma ten problem i chce go rozwiązać.

    Problemy mogą być różne:

    - chęć wykonania jakiegoś zadania (programy użytkowe)
    - chęć rozerwania się (gry)
    - chęć rozwoju/nauki (hobbyści, piszący dla przyjemności)
    - chęć ucieczki od problemów w relacjach interpersonalnych (geeki/nerdy)

    Zawsze program jest pisany w jakimś celu, choćby cel był tylko
    wewnętrzny dla piszącego.

    Nie sprowadzałbym programowania do klepania kodu. Programowanie jest
    częścią tworzenia gotowego rozwiązania, produktu - np. w grach oprócz
    kodu jest dużo grafiki i fizyki, a pisząc na urządzenia osadzone lub
    mikrokontrolery trudno jest pisać w oderwaniu od rozwiązań sprzętowych.
    Poza tym każdy sensowny program oprócz kodu ma jakiś project plan,
    jakieś stany, algorytmy itd., czyli pracę koncepcyjną niezbędną w
    programie przed napisaniem pierwszej linijki kodu (zakładając że
    tworzymy program, a nie klepiemy kod mając jakąś mglistą wizję całości
    i mając nadzieję, że coś z tego wyjdzie).

    --
    Gof

  • 55. Data: 2012-06-07 13:02:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    f...@g...pl wrote:

    > najbardziej podoba mi sie wlasnie odlschoolowe podejscie do
    > programowania gdzie program byl znany wlasciwie z dokladnoscia
    > do elektroniki

    To spróbuj napisać dużą aplikację w assemblerze. A potem sportuj ją na
    inną architekturę.

    Bez odpowiedniej warstwy abstrakcji (którą często jest sam język) można
    zapomnieć o pisaniu przenośnym. Za dużo naoglądałem się kompletnie
    nieprzenośnego kodu (np. winapi wplecione wszędzie w kod, a nie osobno,
    czy kod, którego prawidłowe działanie jest zależne od cech konkretnej
    architektury, a nawet systemu).

    Oczywiście nie każdy program musi być przenośny. Ale pisanie przenośne
    stawia nowe wyzwania i uświadamia wiele rzeczy (takich jak np. endianness),
    które w pisaniu nieprzenośnym umykają.

    > ale pełnej wiedzy i kontroli nad maszyną nie ma :(

    Zawsze jest coś za coś. Pisząc aplikację okienkową chciałbyś musieć skupiać
    się nad szczegółami programowania każdej karty graficznej, na której twoje
    okienko będzie wyświetlane? Te czasy na szczęście już minęły, nawet pisząc
    na platformy osadzone dostajesz od producenta gotowe SDK z bibliotekami do
    obsługi sprzętu, czy API systemu. Potem, gdy przyjdzie czas na sportowanie
    aplikacji na nowy model urządzenia z nową biblioteką, nie musisz przepisywać
    połowy aplikacji od nowa.

    --
    Gof

  • 56. Data: 2012-06-07 14:57:33
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 7 Jun 2012 11:40:46 +0200, AK napisał(a):

    > Mniej, ale i tak możesz mi co najwyżej "piwo warzyć" małolacie ;) (55+ eh...)
    >
    > PS: pisalem ogolnie, a nie personalnie
    > PS1: nawet tych marnych 5lat roznicy zazdroszcze Ci szczerze ! :)

    To tak przy okazji warto spytac "dziadunia" ;-) jak w tym wieku sie jeszcze
    wchlania nowosci i poszrza horyzonty? Bo ponoc po 40 to juz sie zaczyna
    jechac bocznym torem (co prawda nie czuje tego jeszcze, ale to nie moje
    stwierdzenie). Pytam serio, bo to dosc ciekawe, no i oczywiscie szacun :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 57. Data: 2012-06-07 15:15:56
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał:

    > Pytam serio, bo to dosc ciekawe, no i oczywiscie szacun :-)

    Po 40stce ? Ha ! Po czterdziestce to dopiero sie ma leb ! (bo juz
    nie zasmiecaja go np. tony MBajtow "waznych danych" o ba^H^^H Kobietach,
    seksie itp pozeraczach wolnosci prawdziwej...).
    A po 50tce ? Zaczyna sie zjazd (mowie powaznie), tyle, ze nie wiadomo
    czy klasyczna SKS czy np problemy z niedokrwieniem mozgu itp spowodowane
    przykladowo zwyrodnieniami kregoslupa (mlodzi do sportu a nie do gier na kompie!
    - wiem co mowie!) czy zwykla (ba! nieodzowna!) w tym zawodzie nerwica/depresja.
    W kazdym razie "siada" _wyraznie_ pamiec krotkotrwala (co paradoksalnie wplywa
    dobrze na malzenstwo bo "ciche dni" nie zblizaja sie juz nawet do tygodnia :).

    PS: Jednak mimo usilowan nie potrafie w pelni "powaznie" :)

    AK

  • 58. Data: 2012-06-07 18:18:24
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > elektronicznych). Takie rozwiązanie może być potem sprzedane lub
    > oddane komuś, kto ma ten problem i chce go rozwiązać.

    Opisujesz jakie "properties" ma programowanie (tj. programowanie jako
    sztuka/rzemiosło).

    Ale to nie definicja - w tym sensie, że cały ten "set" daje się przykleić do
    wielu rzeczy, które z pewnością programowaniem nie są (tworzenie projektów
    CAD, hodowla pietruszki).

    > Zawsze program jest pisany w jakimś celu, choćby cel był tylko
    > wewnętrzny dla piszącego.

    Są dwie szkoły: jedna twierdzi, że człowiek jest rozumny (czyli zawsze
    stawia sobie jakiś cel).

  • 59. Data: 2012-06-07 18:37:36
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 7 Jun 2012 15:15:56 +0200, AK napisał(a):

    > Po 40stce ? Ha ! Po czterdziestce to dopiero sie ma leb ! (bo juz
    > nie zasmiecaja go np. tony MBajtow "waznych danych" o ba^H^^H Kobietach,
    > seksie itp pozeraczach wolnosci prawdziwej...).

    Czyli wreszcie wbudowany w mozg GC dochodzi do wersji stable :-)

> [...]
    > - wiem co mowie!) czy zwykla (ba! nieodzowna!) w tym zawodzie nerwica/depresja.

    :/ Chyba czas pomyslec o jakims sporcie

    > W kazdym razie "siada" _wyraznie_ pamiec krotkotrwala (co paradoksalnie wplywa
    > dobrze na malzenstwo bo "ciche dni" nie zblizaja sie juz nawet do tygodnia :).

    Z tym to juz teraz jest problem ;-)

    > PS: Jednak mimo usilowan nie potrafie w pelni "powaznie" :)

    To jedno daje nadzieje! :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 60. Data: 2012-06-07 19:52:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.06.2012 23:05, slawek wrote:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Czekałem na sieci neuronowe w tej dyskusji... i właśnie przypominam...
    > jakoś tak utarło się mówić, że je się uczy ewentualnie stroi... ale
    > raczej nie programuje.
    Bo to jest zazwyczaj określony algorytm, któremu trzeba ustalić
    parametry - stąd strojenie, lub oceniać jego wyjście aby je sam dobrał -
    stąd uczenie.

    A w przypadku _sprzętowej_ sieci neuronowej te parametry są "wsadem" dla
    jakiejś "jednostki obliczeniowej", więc imo mamy do czynienia z
    programowaniem bardzo specyficznej maszyny.

    Michoo